Gå til innhold

Lasse har fått nytt navn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men ikke på en del år. 5 eller 10 elns?

8527006[/snapback]

 

 

 

Jeg syns Lasse skal være fornøyd jeg.. Tusen takk til Simen1 som giddet å administrere dette. Lasse har fått betalt, så nå er vel rådhuset neste..

 

Lasse Nøff er et kult navn, og om han risikerer å dra damer på dette, så unner jeg ham det. Gode ideer og ville påfunn som dette bør man få honnør for..

 

Og når dette er nevnt... 64 000 visninger i forumet.. Ikke dårlig det heller..

Fint å få noe å engasjere seg i..

Lenke til kommentar

Ingen årsak Stoolman, det har bare vært gøy å administrere dette. :)

 

Som nevnt gir Lasse Nøff assosiasjoner til Nasse Nøff, pluss at det er kort, lett å si, og ikke vanvittig pinlig å bruke. Det beste valget etter min mening.

8527168[/snapback]

Jepp, jeg tror også det var et godt valg. Hadde det blitt for pinlig eller vanskelig å si så hadde han enkelt og greit bare forkortet bort navnet og ikke brukt det aktivt. Lasse Nøff er bare rart og kult. Vekker oppsikt og han kan faktisk dra damer på sånt. Regner med han gjør det fulle ut av det og kjøper seg nøkkelring med Nasse Nøff logo, har en mini Nasse Nøff bamse hengende i bakspeilet i bilen, osv. Han har skaffet seg Nasse Nøff-avatar allerede så han er helt med på notene.

 

Skal fyren hete Lasse Nøff Guttorm??

8527177[/snapback]

Det er hele poenget ja.

Lenke til kommentar
Det er hele poenget ja.

 

Hva er vitsen med å dumme seg ut sånn med vilje..?

Skjønner ikke vitsen..Ikke er det morsomt heller..

8527634[/snapback]

 

Hehe, kødder du? Fint at noen tar seg selv lite høytidelig og skiller seg litt ut ifra mengden. Jeg synes det er morsomt, men jeg hadde aldri gjort det selv. Er glad for det navnet jeg har.

 

Wollis.

Lenke til kommentar

Håper han blir fornøyd med det nye navnet sitt da - hvis han får byttet til dette. Men i dag tillater de jo å bytte til alt mulig rart, så det går kanskje bra.

 

Men jeg forstår ikke helt hvorfor noen vil gjøre skam på sin person ved å ha et slikt navn. Navnet er en hederssak - man kan ikke velge det man blir tildelt av foreldrene, men man kan gjøre det beste ut av det senere. I de fleste kulturer, også den norske, er personlig ettermæle det viktigste for enkeltindivider. Å bli respektert som en "duganes kar" som skjøtter sitt arbeid og bidrar positivt i samfunnet. Navnet blir forbundet med personens renommé - og omvendt. Norrøn litteratur f.eks. er full av beviser for dette. Og vi må anta at slik har det vært siden tidenes morgen. Så det blir litt bakvendt for meg når en person lager navnet sitt til en vits og sier implisitt at han gir blaffen i eget ettermæle. Personlig synes jeg ikke slikt er morsomt, bare tragisk.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Som nevnt gir Lasse Nøff assosiasjoner til Nasse Nøff, pluss at det er kort, lett å si, og ikke vanvittig pinlig å bruke. Det beste valget etter min mening.

 

Men "Og", "Eller", "Medkå" og tilsvarende forvirringsskapende navn hadde også vært greie valg.

8527168[/snapback]

 

Enig med det siste der, de og, eller, medkå, ikkje osv. hadde vært ganske tøffe, men ingenting galt med Lasse Nøff, sikkert morsomt å bruke, folk begynner sikkert å spørre, så må han fortelle at han tjente 2000 spenn på å selge mellomnavnet. :p

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Ja, en del ting har forandret seg med årene, Lakus. Men jeg tror enkelte ting egentlig er viktig for mange innerst inne. Alle ønsker vel et visst nivå av respekt og da bør man ikke aktivt bidra til det motsatte ved å dra sitt eget navn ned i søla.

 

Hypotetisk spørsmål: Hvordan ville Lasse føle det hvis man oppførte seg respektløst på dødleiet hans, når den tid kommer, lo av sikkelet som rant nedover haken hans og danset rundt sykehussengen, ropte nøff-nøff-nøff og slapp brakpromper?

 

Jeg er antagelig i utakt med de fleste andre her og blir sikkert oppfattet som en surmulete festbrems, men det får stå sin prøve. Mitt stalltips er at Lasse vil angre på dette lenge før han blir 87 år. Vi får håpe han da får lov å skifte tilbake til det han egentlig het.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...