Gå til innhold

Hvordan lage et spill som WoW?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du klarer sikkert et WoW i 2d med klumsete navigering, totalt herpet grafikk, bugs nok til å vekke de døde. Men da får du stå på i noen år.

Du skal slippe å komme her og si at du vil ha et 3d spill som alle kan forundre seg over.. (eller.. forundring hadde det garantert blitt i forsøket ditt :p )

Skrevet

Noen folk jeg kjenner på nettet laget et 2d mmo ved hjelp av rpg maker, men det var litt morsomt ;P

Lykke til hvis du skal lage wow spillet ditt da! =)

Skrevet

Å lage et spill som WoW trenger man årevis med erfaring for å gjøre, da mener jeg ikke bare par-tre år med pusling på gutterommet, men 10-12 år med masse trening, modding av andre spill, ha et fullstendig portfolio med all slags bra arbeid man har gjort.

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

La nå fyren få prøve seg. Selv om det blir utrolig vanskelig, så kan han jo få prøve. Så får han også et innblikk på hvor vanskelig og tidskrevende det er.

Endret av medlem-105082
Skrevet
Å lage et spill som WoW trenger man årevis med erfaring for å gjøre, da mener jeg ikke bare par-tre år med pusling på gutterommet, men 10-12 år med masse trening, modding av andre spill, ha et fullstendig portfolio med all slags bra arbeid man har gjort.

8526475[/snapback]

Ikke engang det er nok mulig. Det skal så utrolig mye til at EN person klarer innhente nok kunnskap om nettverksprogrammering, grafikkprogrammering, 3d-modellering, 3d-animasjon, 2d-grafikk etc. Blizzard er 1600 ansatte (alle jobbet dog ikke på WoW) og hver person driver bare med akkurat det han har ekspertise i, og brukte fortsatt en del år på utviklingen.

Eneste måten trådstarter kunne klart å få til noe, er først å samle opp noen millioner, leid inn en del rå programmerere, grafiske designere og 3d-animatører, folk til å drifte nettverk etc etc. Og selv da ville nok resultatet endt opp ganske fjernt fra WoW, bare se på alle MMORPGS som blir laget som de fleste anser som søppel, enda det er mange personer og ressurser bak det.

Skrevet

Tja, denne tråden skeia litt ut. Eg trur trådstartar har fått med seg at det å lage eit spel som WoW slett ikkje er noko enkelt. Tråden blir stengt, men eg vil opprette ein ny tråd og flytte over ein del innlegg sidan diskusjonen var så godt i gang.

Edit: Gløymde linken i farta, diskusjonen kan fortsette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=759402 :)

Reaksjoner tas på PM eller ved å rapportere.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...