Gå til innhold

Hd dvd koden er knekt!


Anbefalte innlegg

Alle har visst at dette kom til å skje, men er nok ikke mange som trudde det kom så "tidlig". Med koden mister hd-dvden kopibeskyttelsen og de fleste vet hva som skjer da. :p da er det nok ikke lenge før blu-ray også blir knekt....

 

hvilken betydning tror du dette får for salget av spill og konsoller.

vil mange kjøpe Xbox 360 med Hd dvd nå som man kan brenne hd dvd-filmer eller??

 

 

skal ikke legge ut noen link til hvor koden står eller hva koden er, siden dette kan regnes som linker til piratkopiering.

 

 

Edit:

Nettavisen har en artikkel om dette nå: her

 

db har også en artikkel: her

Endret av cannavaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle har visst at dette kom til å skje, men er nok ikke mange som trudde det kom så "tidlig". da er det nok ikke lenge før blu-ray også blir knekt....

8519128[/snapback]

 

Med "knekt" så mener du og hente ut data fra disken? I såfall velkommen etter. Dette er da gammelt nytt. HD DVD/Blu-ray sine kopi beskyttelser er ikke knekt, men noen luringer fant ut hvordan de kunne finne nøklene.

Når det gjelder å brenne ut på HD DVD/Blu-ray, så har jeg ikke hørt om noen som har fått til å spille dem av på standalone spillere.

 

Men vennligst opplys meg om det ikke skulle stemme ;)

 

Kopier av disse diskene er forresten ikke så ettertraktet, kun de med fete linjer som kan håndtere dem. Men x264 versjoner er veldig kjekke ;)

Lenke til kommentar

Dette skjedde i februar, den eneste grunnen til at det er i nyhetsbildet nå er fordi Digg plutselig aktivt sensurerte et par poster vedrørende emnet. Om de ikke hadde gjort det, hadde ingenting dukket opp denne gangen heller.

 

Både Blu-ray og HDDVD-prosesseringsnøklene ble knekt samtidig (24t mellomrom eller hva det var).

 

En teknisk underholdene tråd om hele emnet er tilgjengelig på doom9.

Lenke til kommentar

Hadde vært på tide.

Nå har ikke jeg noen tall på hvor mye penger de sparer på kopibeskyttelse, men dette lurer jo kun de som ikke er så erfaren med PC, ikke de som virkelig går inn for å piratkopiere og sitribuere, men det går jo utover de (som meg) som bare vil lage en backup kopi av filmer/spill (har en egen ekstern disk på 400 GB som jeg lagrer backup av alt på, og som DVD-spilleren min kan streame fra :D forresten så er D-Link Medialounge billig, og utrolig bra for den prisen - ta den Apple TV dritt som ikke kan spille Ogg Vorbis engang, se jeg spytter.)

Langt ekstratillegg

 

Uansett; jeg er fullstendig prinsipielt imot kopibeskyttelse - ser på det som kollektiv avstraffelse - og hele idéen burde forsvinne og bli glemt.

Lenke til kommentar
Hadde vært på tide.

Nå har ikke jeg noen tall på hvor mye penger de sparer på kopibeskyttelse, men dette lurer jo kun de som ikke er så erfaren med PC, ikke de som virkelig går inn for å piratkopiere og sitribuere, men det går jo utover de (som meg) som bare vil lage en backup kopi av filmer/spill (har en egen ekstern disk på 400 GB som jeg lagrer backup av alt på, og som DVD-spilleren min kan streame fra :D forresten så er D-Link Medialounge billig, og utrolig bra for den prisen - ta den Apple TV dritt som ikke kan spille Ogg Vorbis engang, se jeg spytter.)

Langt ekstratillegg

 

Uansett; jeg er fullstendig prinsipielt imot kopibeskyttelse - ser på det som kollektiv avstraffelse - og hele idéen burde forsvinne og bli glemt.

8523433[/snapback]

Jepp, det er to viktige ting bransjen ikke forstår: Det finnes uttalige internet-brukere der ute. Sjansene for at minst en person ikke klarer å knekke sperren og spre det videre, er så godt som null. For det andre; om det hadde fungert, ville salget ha stupt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...