Gå til innhold

Halve HD'en full uten at jeg finner filene !


Anbefalte innlegg

Jeg rydder på pc-en min.

Har en IBM deskstar 40GB 7200 rpm som er partisjonert i 3 deler.

C: 6 GB

D: 17 GB

E: 17 GB

 

På C har jeg kun windows og enkle systemapplikasjoner. I windows utforsker høyreklikker jeg på C: og properties. Den sier at Used sisze on disk = 3,7 GB.

Går jeg inn på hardisk C, så ligger kun Windows-mappen, ProgramFiles-mappen og et par andre der. Tilsammen utgjør de 1,95 GB size on disk.

 

Jeg har:

Slått på slik at jeg kan se alle filer, hidden files, systemfiles and folders.

Altså skal kunne se ALT av mapper og filer.

Kjørt DiskClean på alle harddisker.

Kjørt Defrag på alle harddisker.

 

D og E hardisken stemmer med tallene sine, mens C med windows på sier at omtrent dobbelt så mye som jeg faktisk har brukt er opptatt.

 

Maskinen min har kun 1 bruker. Logger jeg av, eller klikker Switch User, så er det kun mitt navn, Tor, som er tilgjengelig som påloggingsbruker.

 

Hvor er halve hardisken min ?

 

(Sorry at det ble litt langt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm...

eg ville seriøst ha formatert..

kan ver feil på den delen av disken som c: ligger på.

skriv ned plassen på den, formater og sjå om den minker betrakteleg.. :p

viss det er det vel bare å sende den inn å få pengane eller.no

viss det ikkje hjelper med format kan du teste med fdisk..

men husk backup!!!

-Kim-

Lenke til kommentar

Nå føler jeg diskusjonen sporet litt av.

Jeg lurer fortsatt på hva det kan være.

Jeg finner ingen pagefile. Og under System Restore var det en slider jeg kan skyve fra 200 mb til 700 mb. Den står på 700 mb. Ligger noe av plassen under denne.

 

Ellers har jeg kjørt Search etter filen pagefile, men fant kun en liten fil under Windows/system32 som hadde med pagefileconfig å gjøre, men den var avhengig av et program for å kjøre, og jeg vet ikke hvilket.

Lenke til kommentar
Nå føler jeg diskusjonen sporet litt av.

Jeg lurer fortsatt på hva det kan være.

Jeg finner ingen pagefile. Og under System Restore var det en slider jeg kan skyve fra 200 mb til 700 mb. Den står på 700 mb. Ligger noe av plassen under denne.

 

Ellers har jeg kjørt Search etter filen pagefile, men fant kun en liten fil under Windows/system32 som hadde med pagefileconfig å gjøre, men den var avhengig av et program for å kjøre, og jeg vet ikke hvilket.

 

Har du brukt disk cleanup? Ligger på program - accessories - disk cleanup. Er en av grunnen for at eg ikke har en liten partisjon på c:

Lenke til kommentar

For å justere det vitruelle minnet som ligger på harddisken går du til kontrollpanel => system => ytelsesalternativer. klikk på endre og du kan angi størelse på sidevekslingsfila, på engelsk: pagefile.sys.

 

Du kan også ha aktivert kvotebehandling, dette finner du under egenskaper for den aktuelle partisjonen.

Lenke til kommentar

Jeg vet hva dette skyldes.

 

Det har å gjøre med nettsurfing å gjøre. Når du, med din bredbåndsforbindelse, laster ned aksjer og porr hoper det seg opp med usynlig reklame for kanal4. Denne er det ingen som ser, men det gjør ingenting for det er jo ingen som kommer til å høre på dem heller.

 

TAKK

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei, jeg har noe av det samme problemet som deg nå;

 

Jeg 11.5 GB på C:

Og det er kun 2.3 GB ledig.

 

Jeg fant ur at det er SystemVolumeInformation som tar plassen, men tør ikke slette noe... :p

 

Mappa som ligger inne på SystemVolumeInformation heter _restore{8AFDA3B7-391F-4349-A523-34DC9DAB9B35}

 

Er det noen som vet hva dette er?

Er det TOTALT trygt å slette dette?

 

TAKK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...