Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alle downloads blir korrupte. Hva er feil?


Anbefalte innlegg

Har 2 nettverkskort

 

Et nVidia som er integrert på hk og et 10/100/1000 addon kort. Dette står i den nederste PCI brønnen.

 

Jada så problemet:

 

Brukte nVidia kortet til internett og det fungerte helt feilfritt,men så en dag så nektet PCen og gå på internett. Jeg får en IP som tilsier at jeg er tilkoblet et nettverk (bruker ikke router eller noe) men får ikke pinget vg.no eller andre sider.

 

Det er allså deffekt på en måte..

 

Så jeg tar og deaktiverer det integrerte kortet,og bruker heller dette addon kortet jeg har. Joda internett fyrer opp lett som bare det. Raskt og greit. Men alle downloads blir korrupte,får millioner av HASH feil ved bruk av Utorrent (tilslutt så banner programmet alle IP adressene pga for mange HASH feil så downloads stopper.

 

Hva er problemet her? addon nettverkskortet er relativt nytt. Og er ingenting som sku tilsi at dette problemet sku dukke opp. Benytter seg av noe Realtek drivere..

 

Det vil heller ikke vise alle websider riktig. bilder mangler detaljer,får sikkert feil under nedlastingen av siden. Men selve surfinga går ganske raskt.

Endret av Shoxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke sikker på om det er helt samme problemet, men hadde samme symtomet hos meg.

Flere filer var korrupte. Vanlig surfing og slikt gikk greit. Det viste seg faktisk at jeg hadde problemer med en minnebrikke på maskina. Etter en del googling og feilsøking så fant jeg ut at utorrent bruker et visst minneområde.

Så lasta da ned en minneteste program og fant feil på ene minnebrikken.

Fjerna minnebrikken og alt ble ok.

Lenke til kommentar

Ja søkte etter lignende problemer,og fant da ut det du skriver.. Kjørte memtest,men det kunne ikke finne noe problemer. Har også prøvd og skru av og på modemet,byttet nettverks kabel og lagt inn driverene på nytt.

 

Kan det være PCI brønnen som ikke er som den skal? tror jeg prøver og sette det lenger opp

Lenke til kommentar

Første som slår meg er nVidia's firewall funksjon som er innebygd i hovedkortet (om hovedkortet ditt har den funksjonen). Har opplevd selv at plutselig stopper internet port 80 å fungere, reboot maskin = ok for en tid. Samt har også hatt kompiser som har opplevd korrupte filer som nedlastes. Løsning da var å avinstallere nVidia firewall programmet som jeg ikke husker navnet på (jernteppe), men du finner det under kontrollpanel og legg til fjern programmer.

 

Men det rare er at du sier at dette også gjelder for addon kortet, nVidia's firewall program skal bare gjelde for nettverkskortet som er integrert og direkte tilknyttet nForce chipsettet. Så hmmm, hørtes mystisk ut og vil nok anbefale å kjøre memtest86 jeg også.

 

http://www.memtest86.com/

http://www.memtest.org/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...