Gå til innhold

Nintendo vil gjerne ha Kuturagi med på laget


Mala

Anbefalte innlegg

Wii sin motionsensor er vel innovativ, men dette er vel prøvd før av andre selskaper, det er bare ingen som har klart det så bra som Nintendo. Det bare virker som Kutaragi er mer fokusert på å implemetere ny fancy tech i det han har med å gjøre av hardware.

 

Og uansett hvordan man ser på det så er ikke Wii et teknologisk vidunder, men det betyr ikke at det er en dårlig maskin for det. Den er bare ikke.....Kutaragi liksom.

8492698[/snapback]

 

Er ingen som har implementert IR kamera med bevegelsessensorer i en kontroll og gjort bruk av det i spill. Powerglow er det nærmeste du kommer, men den brukte lyd fremfor lys og ble dermed ikke noe nøyaktig og god.

 

Kuturagi var veldig opptatt i å skryte sitt eget skapeverk opp i skyene samtidig som han rattet ned på de andre konsollene.

 

Wii er mer teknologisk vinduer enn mange tror. F.eks, konsollen bruker mindre strøm enn en lyspære mens du spiller f.eks Twilight Princess. Den er målt til 13 watt. Wii har mer under skallet enn vi vet. Kuturagi er en flink mann på sitt felt, men ikke glorifiser mannen som en Gud blant menn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet med Kuturagi er vel som Bear fint pressiserer at han har for vane å si ufattelig dumme ting. Det er litt trist.. Etter å ha lest den lange fine artikkelen som var postet tidligere her så må jeg si meg enig med forfatteren. Det er nok meget sannsynlig at Ken Kuturagi mer blir husket for sine dumme uttalelser, enn alt det han faktisk har fått til.

Lenke til kommentar
Wii sin motionsensor er vel innovativ, men dette er vel prøvd før av andre selskaper, det er bare ingen som har klart det så bra som Nintendo. Det bare virker som Kutaragi er mer fokusert på å implemetere ny fancy tech i det han har med å gjøre av hardware.

 

Og uansett hvordan man ser på det så er ikke Wii et teknologisk vidunder, men det betyr ikke at det er en dårlig maskin for det. Den er bare ikke.....Kutaragi liksom.

8492698[/snapback]

 

Er ingen som har implementert IR kamera med bevegelsessensorer i en kontroll og gjort bruk av det i spill. Powerglow er det nærmeste du kommer, men den brukte lyd fremfor lys og ble dermed ikke noe nøyaktig og god.

 

Kuturagi var veldig opptatt i å skryte sitt eget skapeverk opp i skyene samtidig som han rattet ned på de andre konsollene.

 

Wii er mer teknologisk vinduer enn mange tror. F.eks, konsollen bruker mindre strøm enn en lyspære mens du spiller f.eks Twilight Princess. Den er målt til 13 watt. Wii har mer under skallet enn vi vet. Kuturagi er en flink mann på sitt felt, men ikke glorifiser mannen som en Gud blant menn.

8497948[/snapback]

 

Jeg for min del glorifiserer ikke Kuturagi på noen måte, men mannen skal ha litt kred selv om jeg ikke er så veldig begeistret for Sony for tiden.

 

Jeg synes fortsatt ikke Wii er så enormt innovativ på området med ny hardware, hvor lite strøm den bruker er vel og bra det. Men det samme kan jeg si om f.eks Pentium M prosessorene som begynner å bli rimelig gammel nå og som også bruker veldig lite strøm. Poenget er at det finnes veldig god hardware ut der som i rette konfigurasjoner knapt drar strøm.

 

Kontrolleren er god den, og til dels innovativ. Men konseptet er blitt vist og prøvd før, men ingen har vel hatt en så stor suksess som Wii.

 

Ellers i hardware sammenheng så er det lite og ingenting i Wii som er nevneverdig imponerende. Men poenget er vel at det trenger den ikke være heller, Wii er en suksess og det er vel ingen som kan nekte på det.

Lenke til kommentar

Nå har det aldri vært snakk om at Wii skulle være noe innovativ på HW siden, men det vil ikke med andre ord si at den er utdatert på den siden. Hvis den er i stand til å vise nesten dobbel så fin grafikk som PS2, og PS2 har vist enormt fin grafikk i Shadow of the Colossus og God of War 2, så tror jeg Wii kan vise meget fin grafikk.

 

Det som har vært med Wii er kontrollen og måten man bruker den på i spill. Det er noe som aldri har blitt gjort før (den teknologi kombinasjonen) i spill og er meget innovativt og nyskapende. Man kan bare spekulere i hvordan dette kan brukes i fremtiden, samt at Wiimoten åpner for helt nye måter å leve seg inn i spillet på.

Lenke til kommentar
Nå har det aldri vært snakk om at Wii skulle være noe innovativ på HW siden, men det vil ikke med andre ord si at den er utdatert på den siden. Hvis den er i stand til å vise nesten dobbel så fin grafikk som PS2, og PS2 har vist enormt fin grafikk i Shadow of the Colossus og God of War 2, så tror jeg Wii kan vise meget fin grafikk.

 

Det som har vært med Wii er kontrollen og måten man bruker den på i spill. Det er noe som aldri har blitt gjort før (den teknologi kombinasjonen) i spill og er meget innovativt og nyskapende. Man kan bare spekulere i hvordan dette kan brukes i fremtiden, samt at Wiimoten åpner for helt nye måter å leve seg inn i spillet på.

8499158[/snapback]

 

Gleder meg selv for å se hva som kommer etter hvert av spill til Wii, og hvordan utviklere kommer til å bruke denne nye måten å tilnærme seg spill.

 

Man kan være glad for at Nintendo gutsa på Wii og lot en motion sensor kontroller være standard kontrolleren, og ikke en ekstra periperal som kan kjøpe til (ala eyetoy/kameragimmik til PS3 og X360).

 

Men Wii har fortsatt til gode å vise grafikk som er såkalt "dobbelt" så bra som PS2. Jeg håper den dagen kommer, men ingenting vi har pr i dag er der.

Lenke til kommentar

Kuturagi kunne vore ein nyttig person for Nintendo. Det er ingen tvil om at han veit kva han styrer med. Om han ikkje nødvendigvis tenkjer på same måten som dagens Nintendo leiing ser eg på som ein positiv ting. Alle selskap har godt av litt forandringar over tid.

Lenke til kommentar
Nintendo er innovative på sin måte, men det blir helt feil å påstå at sony ikke er innovative. Sony har alltid vært et firma som satser på å utvikler ny teknologi, dette gjelder ikke bare gaming delen deres heller.

Men nå snakker vi altså om spill. Det var Kutaragi som visstnok var helten din, så da må du jo vise til noe fantastisk og innovativt han har kommet med.

 

De laget også den første spillmaskinen med cd teknologi, og den første spillmaskinen med dvd teknologi

Sony fant ikke opp DVD for spillmaskiners skyld. DVD var et eksisterende format som ble tatt i bruk, akkurat som CD før det. Ikke en innovasjon, men en etterligning av det de gjorde med CD.

 

Den bruker lite strøm som er positivt, men det er naturlig utvikling.

Hvorfor bruker PS3 mye mer strøm da?

 

Å se på ps3 som ikke innovativt mener jeg er helt feil. Cell processor og Blu-ray er er ikke noe mindre innovativt wii-moten, men de har valgt forskjellige retninger.

Jeg er uenig. Spillbransjen har holdt på med dette i alle år: Nye typer prosessorer og lagringsenheter. Det er ikke innovasjon, siden det er gjort til døde.

 

Det er ikke som om nintendo har oppfunnet motionsensing, de har bare funnet en ny måte og utnytte det på.

De har tatt en helt ny retning, i motsetning til Sony.

 

 

Kuturagi kunne vore ein nyttig person for Nintendo. Det er ingen tvil om at han veit kva han styrer med. Om han ikkje nødvendigvis tenkjer på same måten som dagens Nintendo leiing ser eg på som ein positiv ting. Alle selskap har godt av litt forandringar over tid.

8499786[/snapback]

Det er jo endringer Nintendo har fått allerede. Iwata har styrt Nintendo i en helt ny retning etter at den gamle vampyren gikk av.

 

Jeg kan ikke se at Nintendo trenger noen ny retning akkurat, i og med at de har knallsuksess.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
De laget også den første spillmaskinen med cd teknologi, og den første spillmaskinen med dvd teknologi

 

Feil, CD-I var den første spillemaskinen med kun CD teknologi, og Sega var ute med CD addon før PS1 kom ut. PS1 var ikke først med CD teknologi i deres spillmaskin, men de var først med å bruke DVD som spillmedie.

Lenke til kommentar

Hvis man trykker seg videre til kilden til Maxconsole så står det noe helt annet der.

 

"Nintendo-Präsident Satoru Iwata hat sich auf einer Pressekonferenz auch zu Kutaragis Rückzug geäußert. Iwata sagte laut der Nihon Keizai Shimbun, dass Nintendo derzeit keinen Headhunter auf Kutaragi zwecks Job-Vermittlung angesetzt hat. Er hält es grundsätzlich für unwahrscheinlich, dass er Kutaragi einstellen würde."

 

Iwata sier her at Nintendo IKKE har satt noen headhuntere på Kutaragi, og at det ville være veldig usannsynlig. Dette er bare sløv journalistikk fra maxconsole som vanlig.

Lenke til kommentar
Det er jo endringer Nintendo har fått allerede. Iwata har styrt Nintendo i en helt ny retning etter at den gamle vampyren gikk av.

 

Jeg kan ikke se at Nintendo trenger noen ny retning akkurat, i og med at de har knallsuksess.

8502581[/snapback]

Dette er ikkje ein grunn til å slutte å tenkje framover. Kuturagi har tross alt jobba i bransjen ei stund og kan sikkert kome med nokre nyttige innspel. :)

 

edit: Sjølvsagt kan det vere eit faremoment at han er alt for forskjelleg i forhold til dagens leiing, og sånn sett vil føre med seg meir bråk enn nytte.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Dette er ikkje ein grunn til å slutte å tenkje framover. Kuturagi har tross alt jobba i bransjen ei stund og kan sikkert kome med nokre nyttige innspel. :)

Klart de skal se fremover. Men da er det jo litt dumt å gå til en mann som har satt seg fast i nåtiden og fortiden, slik Nintendo gjorde før Iwata tok over.

Lenke til kommentar

Han har i alle fall planar for dei komande tre Playstation utgåvene. Ut frå det lille eg har lese virker det i alle fall som han har nokre spennande idear. Men det kan sjølvsagt vere, som du nemner, at han ikkje er den rette for Nintendo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...