Gå til innhold

20 år og ingen studiemuligheter?


bajs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge du ikke lenger har krav på skoleplass, ville jeg tatt om et studielån og startet på en skole du betaler for å gå på. Som f.eks NA.no

 

Etter hva jeg har hørt, trives folk MYE bedre på slike skoler. Vurderer det sterkt selv.

8490743[/snapback]

 

 

Det ser fint ut der men problemet er her

 

 

Har du ikke videregående skole? Da kan du søke opptak på grunnlag av din realkompetanse.

 

Har hverken fullført videregående eller hatt noe jobb.

Lenke til kommentar

Jeg tror løsningen er å finne seg en lettvint jobb på f.eks. Mcdonalds/burgerking. Så jobber du der om dagene, og studerer som privatist på kveldene.

 

Slett ALLE characters på wow-kontoen, ring Blizzard og be dem slette charene og kontoen din totalt fra databasen så det er absolutt INGEN vei tilbake. Kast CD'ene i søpla og bruk tiden til å studere.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Edit: Jeg ser nå at NITH enten har innført krav om generell studiekompetanse de senere årene, eller at jeg forveksler NITH med en annen privatskole.

8488760[/snapback]

Man kan ikke ta noen bachelorgrader i Norge uten å ha generell studiekompetanse, så man må få tatt det gitt :)

Lenke til kommentar

Studere? Tøys og tull. Du virker så skolelei at det rister i veggene.

 

Finn deg en profesjonsutdanning! Et eller annet spisset mot et bestemt yrke vil vel gjerne være mer motiverende enn å "studere" i ørten år for å egentlig ikke bli noe i det hele tatt. Man trenger ikke ha gått på universitet eller høyskole for å få en bra jobb.

Lenke til kommentar

Situasjonen du er i nå ligner skremmende mye på den jeg var i for et års tid siden.

 

Selv droppet jeg ut av VGS etter det første året, og satt hjemme et par år med diverse dataspill som WoW.

Som deg ble jeg også rimelig lei av å sitte hjemme etter hvert, og skjønte at det ikke kunne fortsette sånn.

 

Det ble til at jeg søkte meg inn på VGS igjen og nå er jeg snart ferdig med et skoleår. Regner med å gjøre ferdig studiekompetansen til neste år. :)

 

Kanskje ikke så mye nytteverdi i denne posten, men vil iallefall du skal vite at det er mulig å komme seg gjennom VGS, selv om man er langt ute å kjøre og/eller "skolelei så det rister i veggene".

 

Å gå opp som privatist vil jeg si er en dårlig idé for WoW-avhengige. Det kan fort bli veldig mye spilling og veldig lite pugging. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke like greit bare søk å bli gamemaster i world of warcraft? Tror du kan spille samtidig som du er gamemaster, også helt grei lønn. jeg ville i alle fall vurdert det i din sitvasjon.

8489682[/snapback]

Du kan ikke spille samtidig som du er GM. Blir stort sett som en hvilken som helst annen support jobb. Jeg tror heller ikke blizzard er det firmaet som liker arbeidstakere med mange hull i CV. En annen ting som også kan nevnes er at de fleste av disse stillingene er i frankrike.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke like greit bare søk å bli gamemaster i world of warcraft? Tror du kan spille samtidig som du er gamemaster, også helt grei lønn. jeg ville i alle fall vurdert det i din sitvasjon.

8489682[/snapback]

Du kan ikke spille samtidig som du er GM. Blir stort sett som en hvilken som helst annen support jobb. Jeg tror heller ikke blizzard er det firmaet som liker arbeidstakere med mange hull i CV. En annen ting som også kan nevnes er at de fleste av disse stillingene er i frankrike.

8534646[/snapback]

 

skal man være GM må man flytte til paris, frankrike. blizzard fikser fikser ei leilighet til deg der hvor du da sitter å hjelper folk.

 

kan ikke si jeg ser noen framtid i å være GM :no:

Lenke til kommentar
Edit: Jeg ser nå at NITH enten har innført krav om generell studiekompetanse de senere årene, eller at jeg forveksler NITH med en annen privatskole.

8488760[/snapback]

Man kan ikke ta noen bachelorgrader i Norge uten å ha generell studiekompetanse, så man må få tatt det gitt :)

8493568[/snapback]

 

Ja og nei - har du kommet inn på et bachelorprogram med realkompetanse blir du tilkjent generell studiekompetanse når første år er bestått. Slik er det iallefall på BI.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hvorfor ikke ta 1 år på folkehøgskole? jeg gjorde det etter ett drittår på skolen og angrer ikke et sekund på det. i tilleg får du ekstra poeng (tror det er mellom 1 og 3 poeng). jeg selv gikk på karmøy folkehøgskole og anbefaler virkelig den folkehøgskolen. ellers så kan du gå inn på www.folkehogskole.no

 

hvis du ønsker å ta studiekompetanse anbefaler jeg sonans privat gymnas. gå inn på

www.sonans.no for mer info

 

lykke til videre! :thumbup::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...