Gå til innhold

Noen nylige E6600 @ 3.6 GHz?


kimern9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Testet det litt her om dagen.. fikk det ikke til å gå stabilt.. men tror det skal gå hvis jeg fikler litt med voltene, så kanskje..

 

Men bruker heller TT bigTyphon kjøleren jeg har.. :-)

 

Taleg

8486125[/snapback]

 

Jeg skal ha Zalman 9700.. synd om jeg ikke greier 3.6 GHz...

Lenke til kommentar
Testet det litt her om dagen.. fikk det ikke til å gå stabilt.. men tror det skal gå hvis jeg fikler litt med voltene, så kanskje..

 

Men bruker heller TT bigTyphon kjøleren jeg har.. :-)

 

Taleg

8486125[/snapback]

 

Jeg skal ha Zalman 9700.. synd om jeg ikke greier 3.6 GHz...

8486239[/snapback]

 

Jeg har klart 3.8Ghz på min. Oppsett i signatur, CPU kjøler er Zalman CNPS9700 NT.

Lenke til kommentar
Testet det litt her om dagen.. fikk det ikke til å gå stabilt.. men tror det skal gå hvis jeg fikler litt med voltene, så kanskje..

 

Men bruker heller TT bigTyphon kjøleren jeg har.. :-)

 

Taleg

8486125[/snapback]

 

Jeg skal ha Zalman 9700.. synd om jeg ikke greier 3.6 GHz...

8486239[/snapback]

 

Jeg har klart 3.8Ghz på min. Oppsett i signatur, CPU kjøler er Zalman CNPS9700 NT.

8488350[/snapback]

 

Hvor gammel er den? hvor bestilte du den fra?

Lenke til kommentar
Lurte på om noen nylig hadde kjøpt E6600 og fått den til 3.6 GHz med custom cpu vifte siden jeg har hørt rykter om at de skal nå være værre enn før til å overklokke.

8485952[/snapback]

 

Vel er litt rart. De første ukene som ble produsert (Uke 25, 26, 27 etter det jeg vet) var veldig gode overklokkere. Så kom uke 28 og uke 29, og der var uke 28 både/og. Noen var gode og noenv ar dårlige. Så kom uke 29, som var rævva ette rmin mening (Har Uke 29 selv, og sliter med å få den stabil på 3.6 Ghz, selv med 1.56 vCore i BIOS) og etter det kom uke 30, og etter det jeg har forstått, er i hvertfall en god del av disse gode (kommer litt an på hvilken produksjonstenknikk som er brukt osv.)

 

Etter uke 30 vet jeg ikke ;)

 

EDIT: De aller, aller fleste E6600+ er mulig å få opp i 4 Ghz, så lenge man pusher nok volt og har kjøling. Selv måtte jeg opp i 1.7 vCore i bios og 0 grader i rommet med vannkjølingen (CPU lå da på 25-35 grader med 1.7 vCore i bios på 4 Ghz, som var bootable) og det var på en dårlig cpu. Er du villig til å gjøre "alt" så får nok du hver eneste E6600+ opp i over 4 Ghz (Bortsett fra et veldig lite antall utstikkere)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Testet det litt her om dagen.. fikk det ikke til å gå stabilt.. men tror det skal gå hvis jeg fikler litt med voltene, så kanskje..

 

Men bruker heller TT bigTyphon kjøleren jeg har.. :-)

 

Taleg

8486125[/snapback]

 

Jeg skal ha Zalman 9700.. synd om jeg ikke greier 3.6 GHz...

8486239[/snapback]

 

Jeg har klart 3.8Ghz på min. Oppsett i signatur, CPU kjøler er Zalman CNPS9700 NT.

8488350[/snapback]

 

Hvor gammel er den? hvor bestilte du den fra?

8488916[/snapback]

 

Den er kjøpt fra PS Data 13/03. Batch: L629F

Lenke til kommentar

Har nå endelig, etter maange timers finjustering, fått min E6600 (uke 29...) opp i 3,6Ghz. 9x400, kjører på 1,35 V ( 1,4 i BIOS)

 

Fryktet lenge at jeg ble stående fast på ~3,2GHz, men plutselig løsnet det :)

 

Swiftech Apogee GT + 240 cooltek radiator, Laing D5 (Swiftech MCP655), samt en EK FC8800GTX i loopen. Topper på rundt 54 grader med radiatorviftene på maks.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar
Har nå endelig, etter maange timers finjustering,  fått min E6600 (uke 29...) opp i 3,6Ghz. 9x400, kjører på 1,35 V ( 1,4 i BIOS)

 

Fryktet lenge at jeg ble stående fast på ~3,2GHz, men plutselig løsnet det :)

 

Swiftech Apogee GT + 240 cooltek radiator, Laing D5 (Swiftech MCP655), samt en EK FC8800GTX i loopen. Topper på rundt 54 grader med radiatorviftene på maks.

8520760[/snapback]

 

Det er jo ganske bra på en uke 29 ;) De jeg har sett må som oftest opp i 1.45 volt+ for å nå 3.6 Ghz helt stabilt. Jeg får nok aldri min helt stabil (tenker 10 timer+ uten feil i Orthos stress) på aksepabel volt, men den klarer 2 timer+ på 1.55 Vcore i BIOS (~1.5 reell volt). Jeg kjører den forresten på 3.4 Ghz for tiden, siden det er ikke så stor forskjell på ytelse, men kan sette ned volten veldig mye og den er 10 timer+ stabil på den frekvensen.

Lenke til kommentar
ingen av dere som hk har blitt ustabilt?? klokka en amd 939 opteron en del, og tilslutt slutta hk'et å funke(med asus a8n sli deluxe)...:p bare spør siden jeg ikke vil øderlegge med min nyinkjøpte e6600:D:D

 

E6600 ftw :w00t:  :w00t:

8521197[/snapback]

 

Fikk nettopp min, den klar 3.3 GHz uten å sette opp noen volt.. skal prøve det nå snart...

Lenke til kommentar
ingen av dere som hk har blitt ustabilt?? klokka en amd 939 opteron en del, og tilslutt slutta hk'et å funke(med asus a8n sli deluxe)...:p bare spør siden jeg ikke vil øderlegge med min nyinkjøpte e6600:D:D

 

E6600 ftw :w00t:  :w00t:

8521197[/snapback]

Mitt AW9D-MAX blir ustabilt ved ca 380 fsb uten noen north bridge volt økning. Det er et stygt volt drop på nb på disse kortene. Det er på ca 0,2V (multimeter målt). Så ved 1,7V i bios vil resultere i ca 1,5V som skal være stock.

Endret av Megern
Lenke til kommentar
Min uke 29 klarer 3.8Ghz.

8525789[/snapback]

 

rart det der, fra 2.4 til 3.8

8525911[/snapback]

 

Hva er så rart med det da? :D

8536246[/snapback]

 

Tror han valgte feil ord jeg.. Det er faktisk noen folk i verden som synes det er overaskende med en 1.4 GHz ytelseøkning. Men rart.. jaja. Man kan jo si det er rart.

 

Nå ble Windows hardisken min korrupt etter jeg prøvde å få prosessoren min over 3.3 GHz ved å sette opp volten på vcore... så da var det bare å installere windows xp på nytt igjen for femte gang. Hva er det dere har gjort for å få prosessoren til 3.6? Jeg har satt opp CPU volten til max som de fleste folk sier at går bra siden det nesten ikke har noe å si på temperaturen på hk't. Jeg skal ha multipliern på 9 ikkesant? Er veldig frustrerende den FSB målern på Asus Striker Ex.... skjønner meg ikke på at en FSB på over 1000 kan være det samme som en FSB på 300, men jeg bare setter opp den FSB'n med 100 om gangen til jeg kommer dit jeg vil.

 

RAM'n satte jeg som unlinked og på 1100 (hva enn det er etter der) hastighet.. (bruker OCZ XLC Flex 9200 som skal klare 1200).

 

Nå vet jeg heller ikke om det er windows installasjonen det er noe galt med.. sto det manglet en fil når jeg prøvde å reinstallere den i windows.. problemet er at jeg ikke kommer inn på internet med kat 5 ledningen min men det funker med det trådløse nettverket..

 

*krysser fingrene for at det ikke er noe galt med hk*

Lenke til kommentar

IKKE sett max på vcore, da vil pcn tryne uansett hvis du ikke kjøler cpu med LN2(flytende nitrogen -196`c)

 

De fleste E6600 vil kunne nå 3,6ghz på under 1,55vcore på luft og under ca 1,5 på vannkjøling. Må du opp i ex. 1,6vcore har du en dårlig cpu som ikke bør tynes på det viset, da er det bedre å skaffe en annen til det formålet.

 

Sett ikke opp 100fsb av gangen, vet man ikke hva hk og cpu klarer så sett kun litt ca 10-15fsb så rebooter man og prøver seg fram litt til man har lyst å prøve enten memtest (boote fra cd) eller prøve og boote til windows. Ta det pent, det er viktig.

 

Et par gode råd bare, dere gjør seff som dere vil :)

Lenke til kommentar
IKKE sett max på vcore, da vil pcn tryne uansett hvis du ikke kjøler cpu med LN2(flytende nitrogen -196`c)

 

De fleste E6600 vil kunne nå 3,6ghz på under 1,55vcore på luft og under ca 1,5 på vannkjøling. Må du opp i ex. 1,6vcore har du en dårlig cpu som ikke bør tynes på det viset, da er det bedre å skaffe en annen til det formålet.

 

Sett ikke opp 100fsb av gangen, vet man ikke hva hk og cpu klarer så sett kun litt ca 10-15fsb så rebooter man og prøver seg fram litt til man har lyst å prøve enten memtest (boote fra cd) eller prøve og boote til windows. Ta det pent, det er viktig.

 

Et par gode råd bare, dere gjør seff som dere vil :)

8537085[/snapback]

 

Takk for rådene.. :D Jeg satt vcore på 1.4-1.5 men da hang windows seg opp når den kom til desktopen.. så det virket ustabilt.

 

Tror du rundt 3.3 vil være max for CPUn min eller er det noe mer å fikse på som RAM og sånn.. eller skjedde dette fordi pc-n ikke greier å håndtere at FSB'n går så fort opp.

Lenke til kommentar

Prøv små skritt av gangen, overklokking må gjøres møysommelig og riktig ellers vil du ikke se noen resultater det er værdt å snakke om. Mange er nok litt for hastige, ta det pent og vær forsiktig med volten.

 

Etterhvert vil du skjønne hva cpu og hk/ram tåler og da blir det lettere og finne seg sin klokk.

 

Hvis du ikke vet hva rammen din tåler så slakk litt på timingene og påss på at du ikke overklokker rammen din så mye når du tester cpu, gjør motsatt når du har funnet ut hva cpu tåler, da setter du ned multiplier på cpu og begynner og klokke opp rammen din. Gjør du dette i rekkefølge vil du finne både din cpu sin grense og rammens grense.

 

Ta det pent, kos deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...