Gå til innhold

Noen nylige E6600 @ 3.6 GHz?


kimern9

Anbefalte innlegg

Prøv små skritt av gangen, overklokking må gjøres møysommelig og riktig ellers vil du ikke se noen resultater det er værdt å snakke om. Mange er nok litt for hastige, ta det pent og vær forsiktig med volten.

 

Etterhvert vil du skjønne hva cpu og hk/ram tåler og da blir det lettere og finne seg sin klokk.

 

Hvis du ikke vet hva rammen din tåler så slakk litt på timingene og påss på at du ikke overklokker rammen din så mye når du tester cpu, gjør motsatt når du har funnet ut hva cpu tåler, da setter du ned multiplier på cpu og begynner og klokke opp rammen din. Gjør du dette i rekkefølge vil du finne både din cpu sin grense og rammens grense.

 

Ta det pent, kos deg

8537283[/snapback]

 

Så når jeg har satt ned cpu multipliern til minimum 6 og fått stabil frekvens på RAM'n og funnet maximum stabil klokk på CPU'n på CPU multiplier 9 (eller høyere?) så setter jeg begge på disse frekvensene eller må jeg da sette ned ram'n siden CPU multipliern er oppe igjen?

 

Tusen takk for hjelpen, synes det er veldig frustrerende dette her, men samtidig litt gøy... Er bare litt redd for at noe skal bli ødelagt.. men vil også ha max stabil klokk... har funnet ut at 8800 GTX'n min liker raske frekvenser på CPU'n.

 

Dette gjelder selvfølgelig på unlinked settingen siden det ikke virker som om det er noe ytelses forskjell mellom linked og unlinked

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...