Gå til innhold

Vil Blizzard annonsere Starcraft 2 den 19. mai?


Anbefalte innlegg

En nyhetsartikkel på en koreansk spillside kan fortelle at Blizzard kommer til å annonsere Starcraft 2 på Blizzard's World Wide Invitational (WWI) i Seoul. Team liquid har tatt seg bryet med å oversette den koreanske artikkelen, og den finner dere her. Om den koeranske nyheten stemmer har vi virkelig noe å glede oss til den 19. mai. Men selv om Starcraft 2 skulle bli annonsert den 19. mai vil det i kjent Blizzard-stil kunne ta lang tid før spillet blir ferdig. Blizzard har rykte på seg for å perfeksjonere spillene sine før de gir dem ut, og Starcraft 2 blir neppe noe unntak.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at Korea er verdens største marked for Starcraft og tilhørende produkter er ikke det så ulogisk. Om jeg ikke husker feil har Korea enten en eller to egne TV-kanaler for Starcraft hvor de sender turneringer ol. Det er ingen tvil om at Korea er det store Starcraft-landet. Derfor er det ikke helt ussansynlig at nettopp en Koreansk side skulle få vite dette først. Men for all del. Man må alltid ta spillrykter med noen trailerlaster salt.

Lenke til kommentar

Starcraft vil nok alltid holde seg i RTS-sjangeren (Real Time Strategy). Forhåpentligvis innfører de ikke rpg-elementer som de gjorde med Warcraft 3. Det funket i Warcraft 3 pga. fantasy-settingen. Men RPG-elementer til et science-fiction-spill tror jeg ikke vil fungere like godt.

Lenke til kommentar

Men nå er et rent MMORPG satt i sci-fi-setting noe helt annet enn et rts med rpg-elementer da. Anarchy Online ble jo bygget opp som et massivt flerspiller-rollespill fra bunnen av. Det er noe helt annet med strategispill med rollespill-elkementer spør du meg. Men nå er det min mening. Det kan for alt jeg vet være noen som ønsker dette. Dessuten vet jeg jo ikke om det blir bra eller dårlig før jeg eventuelt har fått prøvd det. Derfor uttaler jeg meg på et høyst spekulativt grunnlag.

Lenke til kommentar

Jeg tror det som den koreanske siden sa er rent bull rett og slett fordi de sa at blizzard planla og skru av SC1 serverne så SC2 skulle få en boost. Hvorfor skulle SC pluttlselig stenge serverne når de enda har Diablo 1 og WC2: BNW servere oppe og går...

Jeg tror sannsyneligheten for et SC MMORPG er betraktelig mye større.

Har også en føelse av at de vil annonsere det nye MMO spillet sitt 19. mai.

 

De søker foresten også etter ansatte til og utvikle et "nexgen"-MMO spill nå.

Ta en titt:

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=13712

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg blir litt overrasket dersom Blizzard faktisk tør å forsøke seg på Starcraft 2. Spillet blir fortsatt ivrig spilt, og er jo enorm i Korea, så det skal mye til for å gjøre disse folkene.

I tillegg har jo mange av folkene hos Blizzard som jobbet på Starcraft forlatt firmaet.

 

Blizzard er synonsymt med kvalitet, så jeg har tro på at de vil klare å levere denne gang også. Jeg krysser fingrene for next-gen Blackthorne eller at Warcraft Adventures blir påbegynnt igjen ;)

Lenke til kommentar

Blei litt skeptisk når kildene de henviste til var av ex-blizz employee og acquaintance typen.

 

Tviler derimot ikke på at det er et nytt starcraft spill som vil avdukes. Men om det blir en oppfølger til strategi-spillet, eller en MMO stiller jeg meg usikker til.

Det har jo vært sitt som har pekt i retning av en mulig MMO, som for eksempel det faktum at det ikke er en hemmelighet at et nytt MMO spill er in the works i følge utlyste arbeidsstillinger. Er vel heller ikke utenkelig at de har blod på tann etter WoW og kan finne på å satse på enda et online spill. En action orientert starcraft MMO med massiv world pvp som hovedfokus(no grind'n stuff), hadde ikke vært meg imot det heller.

 

Blir spennede å se. Håper dog de har litt footage eller noe sånt på lur.

Lenke til kommentar
Det høres rart ut ettersom Blizzard nettopp har annonsert en ny Starcraft patch som skal gjøre league-spilling lettere. Hvorfor oppdatere det gamle spillet rett før du annonserer det neste?

8489859[/snapback]

 

Blizzard har alltid vært flinke med å komme med patcher lang tid etter spillet med lansert. så ser ikke at det skal være hinder for et SC 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Det høres rart ut ettersom Blizzard nettopp har annonsert en ny Starcraft patch som skal gjøre league-spilling lettere. Hvorfor oppdatere det gamle spillet rett før du annonserer det neste?

8489859[/snapback]

Fordi det som regel tar mer enn 1 mnd fra et spill blir annonsert til det faktisk finnes i butikkene? ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...