Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min første bil...


Mythos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det! :) Har den enda ja, men den ser dessverre slik ut nå etter smellen:

 

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4673...mp;id=530830201

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4673...mp;id=530830201

 

Selger deler av den akkurat nå, litt synd den ikke blir bygd opp igjen, men var vraket når jeg kjøpte den også, så jeg gidder rett og slett ikke en runde til. Meget tøff og bra bil, med en nydelig femmerlyd. De som har hatt bil med Audifemmer vet hva jeg snakker om. ;)

 

Den jeg kjører nå ser slik ut:

 

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4576...mp;id=530830201

 

Ikke så pen, men den klarer seg de 7 km jeg har å kjøre til arbeid frem til jul.

Endret av 0ystein
Lenke til kommentar

Kunne nesten ikke bli sur på han. Var en tulling som kappkjørte med kameraten, han kjørte bare rett inn i rundkjøringa uten å se seg for. Vi var da midt i rundkjøringa, å vi traff han mellom skjermen og fremdøra. Hadde skjedd akkurat det samme om jeg hadde kjørt også.

 

Enden på visa ble at han fikk all skylda (naturligvis), jeg fikk igjen mer på forsikringa enn om jeg skulle solgt bilen ;) Likevell var det surt. Fra dagen jeg kjøpte bilen, i frontkollidert tilstand, har jeg brukt flere hundre timer på den... For ikke å snakke om flere tusen kroner..

Lenke til kommentar

Min første bil var en Toyota Corolla DX1.6 "85"-modell. Dvs at den var produsert i oktober 84 eller noe. Den var nesten "b***ebrun", og hadde mange artiger rustflekker. Disse var bare blitt smurt inn med rust-spiser. Ikke akkurat et flott syn for øynene, men du og du hvor artig den var å kjøre. dessverre begynte clutchen etterhvert å lekke, eksosanlegget gikk hjem, samt et par andre artige ting. Bilen gikk ujevnt, noe som gjorde at når jeg skulle aksellerere hoppet bilen til å begynne med. I Drotningsvik skulle jeg kjøre ut på motoroveien. Dette var sånn nesten i rushtiden, og det gikk masse biler forbi. Jeg skulle slenge meg ut i trafikken, men siden bilen holdt på å kveles ble det ikke tid nok. Det så ikke bilen som sto bak meg. Det var en Toyota Rav 4, og den kjørte på meg bakfra. Lykten ble knust, baken på bilen småherpet, og jeg fikk 2000 kr av han som kjørte på meg. Bagasjerommet var også rustet der reservehjulet var.

 

Dette førte til at siden jeg hadde kjøpt bilen for 5000 inkl. årsavgift i april, sendte jeg den på dynga i oktober samme år. Likefullt, 5000 - 2000 for skade og - 1500 for vrakpant betyr at jeg bare tapte 1500 kr på denne bilen. Helt kurant. Skal se om jeg finner noen bilder av den når jeg reiser sør til jul.

Lenke til kommentar
Min første bil er en 1997 mod. Peugeot 406.

Den sviver ennå, på tross av dette uhellet, som faktisk ikke førte til noen som helst skade.

crash.jpg

 

Gått rett over 200.000, var kollisjonsskadd, men profesjonellt rettet, og brukt som leasingbil i to år.

Kjøpte den i fjor av en person som røykte som en dampmaskin. Lukta godt :-)

Såpass ja. Hvordan har du fått til det der?

Peugeot med forhjulstrekk, dratt i brekket eller lignende du?

 

Var faktisk og smakte på grøfta på fredagen. Blank is her i Oslo da. Underkjørt asfalt. Kom i en 180 graders sving, tok det pent, men så plutselig slapp bakhjula- begynnte og ratte som faen for å hente den inn. Det funka litt, helt til bakhjula kom i hundre og jeg snurra 180grader rundt, klinkte inn Bremsen- merka abs'en jobba som FY. Mista masse fart, men ikke nok- så jeg trilla bakover og ned i skråningen mot et fjell!

Over alt gikk det kjempe fint så langt- skal se på bilen på tirdag da jeg skal heise den opp og se skikkelig.

 

Skikkelig skremmende opplevelse. Særlig når fjellet var rett bak hue mitt, og bilen kunne ha tippa der den sto.

 

Men det eneste som har sjedd er vel noen få riper under på traversen og en bitte liten ripe i bakfangern!

 

Heldig der!

Lenke til kommentar
Kjettinger framme, ikke bak.

dumt.

 

Som dere ser av bildet var veien som en skøytbane.

Så, ja. Det var sånn det skjedde.

Slikt er kjedelig.

 

Men hvorfor bare kjetting forran? - pga feilhjulstrekk?

 

 

Hvis man skal opp en glatt bakke pleier man jo bare å ta på kjettinger på hjula der driften er ;)

Det er sant. Men ser jo ut som han kjører det permanent eller noe- kanskje han bor i finnmark eller noe.

Lenke til kommentar

Min første bil var en 1978 Ford Granada 2,0.

2 Dørs, Burgunder rød. masse rust.

Den var ikke spes økonomisk, og brukte 2,5 liter Olje i uka, snaut over 2,0 bensin på mila.

Men den var stor, solid og morsom på vinterføre.

bakhjulstrekk og vinterføre er en ypperlig kombinasjon. :laugh:

Hadde bilen i 2 år.

Var en flott bil å "lære" å kjøre bil med.

Mestrer man lukeparkering med ett slik drog så er saken biff.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...