Gå til innhold

Forby standby modus?


Bør standbymodus forbys?  

141 stemmer

  1. 1. Bør standbymodus forbys?

    • Ja
      56
    • Nei
      69
    • Vet ikke/ingen mening
      16


Anbefalte innlegg

Joda vi har mange unødvendige produkter og det kommer vi ikke bort fra uansett hvordan vi snur og vender på det, poenget mitt er iallefall at denne stanbyinnstillingen ikke er nødvendig og jeg skjønner ikke at en ikke kan fjærne en ting fordi det finnes andre unødige ting.

8465722[/snapback]

Fordi et forbud bør først og fremst ramme der det har konsekvenser og et forbud av slik art vil også berøre folk av ulik fremkommelighet, som mer eller mindre er avhengige av fjernkontrollen.

Husk også at en TV er ikke brannfarlig i seg selv, men det er når feil på apparater, feil bruk og misskjøtsel er inne i bildet at det kan oppstå brann.

Om man ønsker å angripe brannproblem bør man altså sette inn ressurser her. Om man ønsker å angripe enerigproblem bør man også sette inn ressurser der hvor det beviselig har effekt, samt ikke berører folk i unødvendig grad, feks. ved utbytting av glødelamper som nevnt. Dersom man likevel er ekstremt opphengt i akkurat "standby funksjonen" har man også gode alternativer der som nevnt i tråden.

8466322[/snapback]

 

Du snakker om misskjøtsel og den er vel absolutt størst hos de med redusert fremkommelighet,nettop for de ikke klarer det vedlikeholdet, for dem finnes det imidlertid gode alternativer som er sikre, feks en strømkontakt med bryter koblet dær det måtte passe dem,dermed slår en av og på tv`n med denne istedenfor av/på knappen på tv`n :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor ikke bare forby TV'n da? Ingen er avhengig av TV og man ville spare vanvittig mye mer strøm enn "fille"strømmen fra standby. I tillegg tvinger man folk til å finne på andre form for underholdning som kanskje kan få dem ut av den passive TVseer rollen. Liv spares, enda fler liv spares pga. høyere aktivitetnivå som er med på å forebygge helseskader og folk kunne finne på å plukke opp en bok istedet og dermed blitt litt smartere. Hvorfor kan vi ikke tre et slikt forbud nedover hodet på folket når det helt klart er til alles beste?

Lenke til kommentar
Men hvorfor ikke bare forby TV'n da? Ingen er avhengig av TV og man ville spare vanvittig mye mer strøm enn "fille"strømmen fra standby. I tillegg tvinger man folk til å finne på andre form for underholdning som kanskje kan få dem ut av den passive TVseer rollen. Liv spares, enda fler liv spares pga. høyere aktivitetnivå som er med på å forebygge helseskader og folk kunne finne på å plukke opp en bok istedet og dermed blitt litt smartere. Hvorfor kan vi ikke tre et slikt forbud nedover hodet på folket når det helt klart er til alles beste?

8469057[/snapback]

 

Slikt blir bare tull,skal vi følge din linje hær så bør vi jo forby noen å føde barn,risikoen for å dø er jo tilstede .

Hele poenget er å se på ting som kan forbedres og ja det er mangt som kan det,dette er bare en av tingene :hmm:

Lenke til kommentar
Slikt blir bare tull,skal vi følge din linje hær så bør vi jo forby noen å føde barn,risikoen for å dø er jo tilstede .

Hele poenget er å se på ting som kan forbedres og ja det er mangt som kan det,dette er bare en av tingene  :hmm:

8469730[/snapback]

Forbedring: Forskrift om f.eks. 1 watt maksforbruk.

 

Tilbakeskritt: Fjerne standby (og dermed mulighet for fjernbetjening av av/på).

 

:)

Lenke til kommentar
Slikt blir bare tull,skal vi følge din linje hær så bør vi jo forby noen å føde barn,risikoen for å dø er jo tilstede .

Hele poenget er å se på ting som kan forbedres og ja det er mangt som kan det,dette er bare en av tingene  :hmm:

8469730[/snapback]

Forbedring: Forskrift om f.eks. 1 watt maksforbruk.

 

Tilbakeskritt: Fjerne standby (og dermed mulighet for fjernbetjening av av/på).

 

:)

8469749[/snapback]

 

selvsagt kan en forbedring være en løsning,det er jeg ikke imot,men da må den også være sikrere for jeg leste en rapport7omtale om dette et sted og dær var ikke problemet med brann direkte stanbyefunksjonen om en kan si det slik,men at stanby funksjonen var for dårlig og sviktet, håper du skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar
selvsagt kan en forbedring være en løsning,det er jeg ikke imot,men da må den også være sikrere for jeg leste en rapport7omtale om dette et sted og dær var ikke problemet med brann direkte stanbyefunksjonen om en kan si det slik,men at stanby funksjonen var for dårlig og sviktet, håper du skjønner hva jeg mener

8471715[/snapback]

Joda, alle apparater som det står strøm på kan teoretisk feile/kortslutte/selvantenne. Jeg har likevel ikke inntrykket av at dette er et veldig stort problem, ihvertfall ikke hvis man er litt nøye med vedlikehold, og litt ekstra obs særlig på apparater som begynner å bli noen år gamle.

Lenke til kommentar
selvsagt kan en forbedring være en løsning,det er jeg ikke imot,men da må den også være sikrere for jeg leste en rapport7omtale om dette et sted og dær var ikke problemet med brann direkte stanbyefunksjonen om en kan si det slik,men at stanby funksjonen var for dårlig og sviktet, håper du skjønner hva jeg mener

8471715[/snapback]

Joda, alle apparater som det står strøm på kan teoretisk feile/kortslutte/selvantenne. Jeg har likevel ikke inntrykket av at dette er et veldig stort problem, ihvertfall ikke hvis man er litt nøye med vedlikehold, og litt ekstra obs særlig på apparater som begynner å bli noen år gamle.

8471778[/snapback]

 

Så har vi jo andre ting som feks en oppvaskmaskin, hvorfor går denne i stb når den er ferdig å vaske ,hvorfor slår den seg ikke helt av, det samme med de fleste vanlige vaskemaskiner også.

På disse må du jo fysisk trykke inn start programmtasten som står rett ved siden av og da skjønner jeg ikke hvorfor det skal være nødvendig bed stb på disse om ikke det er for at noen har lyst å sitte å se på lysene i displayet :hmm:

Lenke til kommentar
Så har vi jo andre ting som feks en oppvaskmaskin, hvorfor går denne i stb når den er ferdig å vaske ,hvorfor slår den seg ikke helt av, det samme med de fleste vanlige vaskemaskiner også.

På disse må du jo fysisk trykke inn start programmtasten som står rett ved siden av og da skjønner jeg ikke hvorfor det skal være nødvendig bed stb på disse om ikke det er for at noen har lyst å sitte å se på lysene i displayet  :hmm:

8473172[/snapback]

Hehe, ja det blir noe annet enn TV igjen. Eneste grunnen jeg kan komme på i farten til at f.eks. vaskemaskinen ikke skrur seg helt av etter vask, er fordi man kanskje kan ønske å kjøre et ekstraprogram etterpå (f.eks. en ekstra skyll eller sentrifuge). Jeg tror min slukker displayet etter en kort stund, men jeg pleier uansett å skru den helt av. Man må liksom bort til den for å ta ut tøyet uansett, nytter ikke med fjernkontroll der (dessverre :cool: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...