Gå til innhold

Hvor er det greiest å lage nettgalleri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilpostet som bare det, men jeg liker SmugMug (se signatur). Veldig lett å gi ulike undergallerier forskjellige innstillinger - alt fra passordbeskyttet og usynlig (slik at du kan sende en lenke til "klienten") til helt åpent, og med massevis av ulike temaer.

 

Jeg tror du får prøve gratis i 30 dager...

Lenke til kommentar
Feilpostet som bare det, men jeg liker SmugMug (se signatur). Veldig lett å gi ulike undergallerier forskjellige innstillinger - alt fra passordbeskyttet og usynlig (slik at du kan sende en lenke til "klienten") til helt åpent, og med massevis av ulike temaer.

 

Jeg tror du får prøve gratis i 30 dager...

8447917[/snapback]

 

Har du pro versjonen eller den enkleste versjonen?

Lenke til kommentar
Hvis du legger opp bilder på Picasa nettalbum går du med på at Google har all rett til å bruke dine bilder som de ønsker.. Ikke akkurat fordelaktig

Takk for tips om at det var et poeng i å lese gjennom lisensbetingelsene før man trykker 'I accept', det pleier jeg som alle andre ikke gjøre..

 

Men at man gir Google all rett til å bruke dine bilder "som de ønsker" er feil. Google kan bruke bildene fritt til å "promote Googles services". Se under for de relevante delene jeg fant:

 

"You or a third party licensor, as appropriate, retain all patent, trade mark and copyright to any Content you submit, post or display on or through Picasa Web Albums and you are responsible for protecting those rights, as appropriate. "

 

"By submitting, posting or displaying Content on or through Picasa Web Albums, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, distribute and publish such Content through Picasa Web Albums, including RSS or other content feeds offered through Picasa Web Albums, and other Google services.

 

In addition, by submitting, posting or displaying Content which is intended to be available to the general public, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, distribute and publish such Content for the purpose of displaying, distributing and promoting Google services. "

 

http://picasa.google.com/intl/en_us/web/tos.html

 

(bruker ikke Picasa selv, har programmert selv, så jeg kan ikke anbefale noen)

Lenke til kommentar
Tenkte å lage et nettgalleri snart, men hvor gjør jeg dette enklest med best resultat?

 

kan ikke stort om html o.l. ^^

 

Må se greit ut for besøkende på siden ogh være lett å sette opp :)

 

 

Takker for svar! :)

8447422[/snapback]

 

Jeg liker flickr. Enkelt å laste opp og enkelt å organisere.

 

Håkon

Lenke til kommentar
evt jalbum. enket og mange muligheter.

8450575[/snapback]

 

 

Prøvde dette, men når jeg skulle om langt og lenge velge "publish" kom det opp at det ikke fantes noen ftp-server og legge bildene på eller noe slikt surr.. Hva gjør jeg?!

8452773[/snapback]

 

 

Du kan vel sette opp en FTP server om du vil. Jeg har mappet opp webserveren jeg legger galleriene ut på og bruker ikke FTP. Flytt hele mappen hvor du la albumet til din nettside mappe og link til index filen i mappen. Da burde det gå fint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...