Gå til innhold

Hvilket profession skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 70 shaman som er elemental specca men speccer resto mest sannsynlig pga.

PvP med venner og isntancer.

Jeg skal få opp proffesions nå så jeg kan tjene litt penger.

Jeg tar herbalism, fordi da slipper jeg å drepe noe med imba resto dps.

Da lurer jeg på om jeg skal ta alchemy eller skinning ved siden av.

Det er utrolig mange alchemists nå så tenker at jeg kanskje ikke vil tjene så mye på den men heller bør selge herbs enn å lage pots av dem. Men uansett kjekt å ha når jeg trenger pots selv en dag og vennen min som har det får som oftest solgt sine primal mights på AH.

Skinning gjør at jeg må drepe ting noe som kan bli kjipt med resto specc.

Hva vil jeg tjene mest på? Herbe og lage pots eller herbe og skinne og slenge alt på AH?

Noen som har noen erfaringer/anbefalninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en 70 shaman som er elemental specca men speccer resto mest sannsynlig pga. 

PvP med venner og isntancer.

Jeg skal få opp proffesions nå så jeg kan tjene litt penger.

Jeg tar herbalism, fordi da slipper jeg å drepe noe med imba resto dps.

Da lurer jeg på om jeg skal ta alchemy eller skinning ved siden av.

Det er utrolig mange alchemists nå så tenker at jeg kanskje ikke vil tjene så mye på den men heller bør selge herbs enn å lage pots av dem. Men uansett kjekt å ha når jeg trenger pots selv en dag og vennen min som har det får som oftest solgt sine primal mights på AH.

Skinning gjør at jeg må drepe ting noe som kan bli kjipt med resto specc.

Hva vil jeg tjene mest på? Herbe og lage pots eller herbe og skinne og slenge alt på AH?

Noen som har noen erfaringer/anbefalninger?

8444299[/snapback]

nå blir jo herbalism og alchemy "ødelagt" i neste patch... Så vil anbefale mining og eventuelt jewelcrafting og selge stuff fra mining og heller kjøpe blomster på AH til potions ;)

Skrevet
Hvordan blir det "ødelagt"?

8444399[/snapback]

Ja, det lurer jeg også litt på :).

8444630[/snapback]

her og her står det noe. Ellers så blir flasks gjort dårligere av det de er idag og tilsvarende mengde materiale.

For eksempel ved bruk av flask of supreme power som da gir 70 damage/healing krever 7 dreamfoil, 3 mountain silversage og 1 black lotus.

Om jeg har forstått rett da :tease:

Skrevet

Markedet for potions, flasks, herbs etc vil nok fortsatt være der. Blizzard har jo på en måte sakt at dem vil ha det som en "naturlig" del av et raid.

Etter å ha lest patch notes virker det da faktisk som at Alchemy og herbalism er verdt å ha? Dem får det hvertfall lettere ved å farme materialer samt å produsere potions. Hvorfor er det ødelagt da?

Er det pga nerfen av visse potions, slik at folk ikke mener det er nødvendig å bruke det mer?

Skrevet
Samme troddde jeg, men var ikke sikker på om det var noe som ble oversett.

8450785[/snapback]

iløpet av et raid hvor man prøver og feiler, for eksempel første gang guildet skal prøve seriøst på gruul. Med nok wipes går det jo fort 30-40 potions per person + 1 flask. Etter patchen trenger du en eller to flasker som nå koster MYE mindre.

Etter hva jeg har skjønt da.

Skrevet (endret)

Alle hater vel å farme til raids, finnes det noe verre?

Kan ikke helt se det negative i denne forandringen.

Bare synd denne forandringen ikke kom da jeg holdt på med naxx :(

Endret av Grabby
Skrevet (endret)

Ikke skaff alchemy for gold iallefall, hvorfor? Få kjøper pots, det har blizzard så pent sørget for. Mastery høres ganske fancy ut, men når det kommer til salg av potions har det så og si drept yrket. Hvem betaler litt mer for å få ferdig potion når de heller kan kjøpe herb og håpe potion/elixir master i guilden får en procc eller to?

De nerfet vel også hvor mange effects av potions man kan ha på om gangen, så i realiteten vil det brukes færre enn før... :p

Alchemists sitter igjen med ett ganske ødelagt yrke hvis eneste fordel er at det er lett å lvle.

Endret av Ghaundan
Skrevet (endret)

Personlig har jeg aldri kjøpt en potion eller flaske i hele mitt wow liv, og jeg drev med raiding i nesten 1 år før TBC. Grunnen var ganske enkel at det ble altfor dyrt å drive å kjøpe slike ting. Jeg fikk alten min til å plukke opp herbalism og selv tok jeg alc som yrke. Alt dette for å slippe å betale for det. Men jeg solgte aldri pots heller, det var kun til eget forbruk. Tror dem fleste som raider gjør det samme som jeg gjorde eller får guild members til å lage pots til seg. Man kan tenke seg at bare gold-byers kjøper pots fra AH:)

Ingenting gir så mye gull som å farme motes uansett. så velg det yrke du personlig kan bruke på charren din, og gjør som alle oss andre....farm motes.

Endret av gamer73
Skrevet

Mulige forslag

herbalism+mining (det går fint å ha denne kombinasjonen. Track etter herbs 90 % av tiden, mining nods vil du som oftest se uten kartet. Dessuten finnes de fleste mining nods på fjell eller i huler. Du får med 95 % herbs du passerer og sikkert 60 % av mining nods)

Dette er den eneste kombinasjonen (ved siden av skinning) som du tjener penger på fra lvl 5.

Herbalism+enchanting (Selg enchanting mats, ikke enchants. Som resto shaman vil du neppe noensinne mangle invites til instance runs. Bør ha grei tilgang til greens og også en del blues. Vokser en del herbs i instances, noen herbs vokser kun i instances og går for gode penger)

Mining+enchanting

Mining+jewelcrafting

Om Alchemy:

- blir nerfet kraftig, gjenstår å se om det er mulig å tjene penger

- herbs har så og si alltid solgt bedre enn potions og elixirs (det har ofte hendt at jeg har kjøpte potions istedet for å lage dem selv....). De fleste som sier de har tjent masse penger på alchemy, kunne tjent mer penger på å selge herbsene de høstet.

- arcanite transmutes var en grei inntektskilde og jeg tror den fremdeles er god før lvl 60. Primal mights selger greit, men du tjener kun noen få gull pr transmute.

Jeg har alchemy og herbalism. Jeg har tjent penger på alchemy (kjøpt herbs på AH og solgt potions med fortjeneste), men det krever mye arbeid. Totalt sett hadde jeg tjent mye mer på herbalim og mining. Kunne lett kjøpt mitt totalforbruk. Hadde det ikke vært for at jeg har en del flaske recipies som er (eller har vært) viktige for guildet mitt ville jeg antagelig rerollet. Veldig synd, jeg lhar alltid likt ideen bak alchemy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...