Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Plassering av dekk: Visdomsord i VG


Anbefalte innlegg

Har du to nye og to slitte sommerdekk, skal disse plasseres på den bakre akselen.

 

Sånn rent umiddelbart gir det sikkert veldig godt feste å ha fire dekk bak men de fleste vil vel oppleve styreegenskapene som noe redusert dersom de ikke bruker dekk foran.

 

Nå kan sikkert artikkelen tolkes noe annerledes enn den ganske klønete ingressen, noen kommentarer til dette? Har vel såvidt meg bekjent vært konsensus på at de beste dekkene skal være foran?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg plasserer dei beste foran, sleng har eg aldri fått på bilen, med unntak av eit par vintersdagar, så det er ikkje noko problem.

 

Er det den store forskjellen uansett då? Dekkene blir slitt rimelig likt, det er kjøreegenskapane dine som gjeld til sist uansett. Skiftar du fram og tilbake med dekkene vil dei vel bli slitt likt etter kvart?

Lenke til kommentar
Har vel såvidt meg bekjent vært konsensus på at de beste dekkene skal være foran?

8444185[/snapback]

Konsensus, ut fra et sikkerhetsperspektiv, har vært at de beste dekkene skal bak.

 

Dette fra gammelt av, før noen hadde hørt om ESP. På biler med ESP ville jeg satt de dårligste dekkene bak, og håper at ESP'en vil dempe den farlige overstyringen i en kritisk situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...