tehextinct Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Vis jeg lager en style i css og i den boksen/rammen hvor teksten kommer holder nede eks. A slik at d blir slik: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Hvordan forhindre at designet blir ødelgat?
Ståle Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 (endret) Ikke skrive aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ? Jeg vet ikke, men diskusjon.no fikser det ihvertfall :o *mine innlegg* Endret 21. april 2007 av Ståle
haugsand Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 HTML og CSS kan ikke brukes til å dele opp ord. Dette må et serversidespråk som PHP eller Python ta seg av.
Runar Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Jeg vet ikke, men diskusjon.no fikser det ihvertfall :o*mine innlegg* 8438886[/snapback] Mulig det blir fikset i ditt tema, men ikke her.
Ståle Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Jo, blir fikset i alle temaene. Men ikke nok i Hardware.no (jeg bruker hardware.no dynamisk) Btw: totally OT.. SE HVA JEG FANT!! http://imsuden2.blogspot.com/2005/06/opera...firefox_13.html
pakke Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det finnes ikke noen fullgod løsning i html eller css som deler opp ordene. For andre browsere enn IE kan man benytte seg av overflow:hidden; for å skjule den delen av ordet som er utenfor bredden av elementet. Dette fungerer selvsagt ikke i IE, men MS har en annen løsning på det i sin egen css-spesifikasjon: word-wrap:break-word; Altså kan du bruke denne ikke-validerende men noenlunde fungerende løsningen: #div { width:100px; overflow:hidden; word-wrap:break-word; } Merk at IE-løsningen brekker ordet over flere linjer mens overflow:hidden; bare skjuler tekst.
Runar0 Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 vist du har tilgang på php så burde wordwrap funke.
Met_Fredrik Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Det som er så artig er at diskusjon.no ikke fikser dette for IE 7. Siden blir ødelagt akkurat som trådstarter ville forhindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå