Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang 1973 - 2005 :(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synes dere andre bilfrelste om denne mørke eraen til en av tidenes råeste biler?

 

Den ser jo ut som en Scorpio forfra :dontgetit:

8432342[/snapback]

hvis du mener de to bildene der viser den styggeste utgaven av mustang så får du sjokk når du ser Denne

 

Dessuten må du nesten være sveiseblind for at det der skal ligne på en scorpio. Taurusfronten kan ligne på scorpio, men ikke det der.

Lenke til kommentar
Hva synes dere andre bilfrelste om denne mørke eraen til en av tidenes råeste biler?

 

Den ser jo ut som en Scorpio forfra :dontgetit:

8432342[/snapback]

hvis du mener de to bildene der viser den styggeste utgaven av mustang så får du sjokk når du ser Denne

 

Dessuten må du nesten være sveiseblind for at det der skal ligne på en scorpio. Taurusfronten kan ligne på scorpio, men ikke det der.

8432377[/snapback]

 

Det var faktisk en grasalt stygg bil!

Lenke til kommentar

AAahh.. elsker de bilene, både foxbody (som linket i første post) og Mustang II. Litt kult med disse underdog'ene - reint bortsett fra at foxbody modellene er veeeldig populære i USA da.

 

Hadde en hvit -91 mod cab med 5.0 motor tidligere. Herlig å kjøre, bra med kraft og fortsatt rimelig å kjøre. Enormt potensiale i disse bilene, spesielt hatchback'en. MASSE trimdeler til EFI motoren, samt enormt utvalg av handlingdeler.

 

Har nå en -77 modell Mach 1 som jeg prøver å få restaurert i original stand. Har en godt trimmet 302 (5.0) i denne og det flytter bra på seg med tanke på hvor lett bilen er. Tøffe linjer, hjelper enda mer med litt klassiske brede Cragar SS felger. Dette er modellen jeg har skikkelig trua på når det gjelder verdiøkning. Pga. eraen den kom i, ble det en skikkelig bruk og kast bil som har ført til veldig få antall på veien i dag i forhold til eldre modeller. Det ble forøvrig produsert under 7000 stk 1977 Mach 1.

 

Forøvrig har min far resten av serien, en -65 mod fastback 289 HiPo, en -71 mod "fastback" Mach 1 351C med ekstrem trim+4 trinns manuell og en -98 mod cab med 3.8L V6 (Norges mest strøkne?? Gått under 25000km).

 

Edit: Et lite bilde av deler av gjengen samlet, mangler -71 Mach 1'en. -71 mod Grande på bildet er solgt.

 

post-4091-1177106846_thumb.jpg

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke si at noen av mustangene er spesielt stygge, men Mustang II og tidlig Fox-mustang var forferdelig undermotoriserte. Man fikk faktisk en 2.3 rekkefirer med 80 (!!) hk til disse!!

 

Men, i 1987 kom EFI 5.0 motorene, og de kan man turbokonvertere og få lett 700 hk ut av. Ikke noe å kimse av mao

Lenke til kommentar
Nå vil jeg ikke si at noen av mustangene er spesielt stygge, men Mustang II og tidlig Fox-mustang var forferdelig undermotoriserte. Man fikk faktisk en 2.3 rekkefirer med 80 (!!) hk til disse!!

 

Men, i 1987 kom EFI 5.0 motorene, og de kan man turbokonvertere og få lett 700 hk ut av. Ikke noe å kimse av mao

8450741[/snapback]

 

Greit de hadde små motorer, men la oss også nevne at 1973 modellen kunne fåes med en 302 på 135hk (140hk i 1972). Den "tregeste" 351cid motoren var på rett over 150hk.

 

Generelt er ikke 1987-> EFI motorene på 225hk noe å kimse av i det hele tatt - med 5 trinns kasse og 3:73 utveksling bak, klarer bilen lave 14sek, høye 13sek på kvartmila.

Lenke til kommentar
Men, i 1987 kom EFI 5.0 motorene, og de kan man turbokonvertere og få lett 700 hk ut av. Ikke noe å kimse av mao

8450741[/snapback]

Greit at de har potensiale, men å dra ut 700hk lett har jeg lite troa på.

8451167[/snapback]

 

http://www.theturboforums.com/projectcars.php

8451439[/snapback]

 

Vi snakker skikkelige badass deler her, dette er ikke LETT med mindre man har bra med penger. Har man masse penger kan man LETT dra ut 700hk av en Hyundai Sonata også.

 

Edit: Finner forøvrig ikke en bit på den motoren som er original slik det kom ut fra fabrikken - bortsett fra coilen.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
Vi snakker skikkelige badass deler her, dette er ikke LETT med mindre man har bra med penger. Har man masse penger kan man LETT dra ut 700hk av en Hyundai Sonata også.

8451510[/snapback]

 

 

http://www.theturboforums.com/feature_cars/mustangbilly.php

 

11-14 PSI trykk! Det er ingenting! Kjører uten IC og greier og gjør hjulløft...

Med en forgassermotor!!

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Vi snakker skikkelige badass deler her, dette er ikke LETT med mindre man har bra med penger. Har man masse penger kan man LETT dra ut 700hk av en Hyundai Sonata også.

8451510[/snapback]

 

 

http://www.theturboforums.com/feature_cars/mustangbilly.php

 

11-14 PSI trykk! Det er ingenting! Kjører uten IC og greier og gjør hjulløft...

Med en forgassermotor!!

8451529[/snapback]

 

får hjulløft med min også hvis jeg kjører med 4.11:1 utveksling og slicks - drøyt 350hk på hjula. :)

Lenke til kommentar
5.0 en øverst er slett ikke stygg. Styggeste mustagen må være 94+ modellene.

8434786[/snapback]

 

 

Ser ikke så ille ut den her

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
crides000001.JPG

8450985[/snapback]

 

Tja, ikke min favoritt, blir litt for lite amerikansk i linjene for meg til det. Men for all del, er jo en mustang, så ille er det ikke. Jeg synes faktisk de nye mustangene (som den i avartaren :thumbup: ) er riktig så fine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...