Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang 1973 - 2005 :(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ford Mustang designet er den verste voldtekten av design i bilens historie. 2005 modellen er redder mustang litt, men selv den er ingenting i forhold til de gamle.

8465020[/snapback]

 

Mener du at alle mustangene er ille, eller at det bare har gått nedover siden de første?

8465097[/snapback]

 

eller at det bare har gått nedover siden de første? :)

Lenke til kommentar
Disse 2 typene er deilig :!: :D

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ford_Mustang_Shelby_GT_500_Eleanor.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2000-cobra-r-mustang.jpg

8468803[/snapback]

 

Den første der er etter min mening hvertfall voldtatt. Hive på masse plast og drit på en allerede flott bil. Har lite sansen for disse nymotens Eleanor modellene. Sammenligner dem med fenomenet Ringenes Herre: Filmen kom og alle 14-15 åringene syntes filmen var såååååå braaaa og sååå kult med noe så nytt som fantasy men teit at det plutseilg kom en bok for å melke inntektene mest mulig (Ja, boka kom for jævlig lenge siden - samme gjorde de originale, ekte Shelbyene, nemlig 65-67 modellene).

Lenke til kommentar

Appropo Eleanor; her er bildet av den "ekte" bilen fra filmen, kjørt av Cage:

 

post-4091-1177531670_thumb.jpg

 

En 96 Ford Mustang SVT Cobra:

post-4091-1177531736_thumb.jpg

 

1969 Ford Mustang Boss 429:

post-4091-1177531795_thumb.jpg

 

1968 Ford Shelby Cobra GT500KR:

post-4091-1177531855_thumb.jpg

 

1971 Ford Mustang 429 Ram Air:

post-4091-1177532016_thumb.jpg

 

 

Alle bilene står på 5th floor bilmuseum i Las Vegas.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
Disse 2 typene er deilig :!: :D

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ford_Mustang_Shelby_GT_500_Eleanor.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2000-cobra-r-mustang.jpg

8468803[/snapback]

 

Den første der er etter min mening hvertfall voldtatt. Hive på masse plast og drit på en allerede flott bil. Har lite sansen for disse nymotens Eleanor modellene. Sammenligner dem med fenomenet Ringenes Herre: Filmen kom og alle 14-15 åringene syntes filmen var såååååå braaaa og sååå kult med noe så nytt som fantasy men teit at det plutseilg kom en bok for å melke inntektene mest mulig (Ja, boka kom for jævlig lenge siden - samme gjorde de originale, ekte Shelbyene, nemlig 65-67 modellene).

8472492[/snapback]

 

Å hive på plast og dritt er en uting ja, men samtidig må jo Ford få lov til å holde liv i mustangene og gi oss nye modeller. Personlig synes jeg ihvertfall at de nye mustangene er på rett kurs. I og med at det er 40 år i forskjell på de eldste og de nyeste så blir det uansett litt sært å sette dem i samme bås. Jeg skulle gjerne hatt, og har lyst på en førstegenerasjons shelby. Men skulle jeg hatt en mustang som bil til daglig bruk kunne jeg faktisk tenkt meg en ny V6.

Lenke til kommentar
Å hive på plast og dritt er en uting ja, men samtidig må jo Ford få lov til å holde liv i mustangene og gi oss nye modeller. Personlig synes jeg ihvertfall at de nye mustangene er på rett kurs. I og med at det er 40 år i forskjell på de eldste og de nyeste så blir det uansett litt sært å sette dem i samme bås. Jeg skulle gjerne hatt, og har lyst på en førstegenerasjons shelby. Men skulle jeg hatt en mustang som bil til daglig bruk kunne jeg faktisk tenkt meg en ny V6.

8472839[/snapback]

 

Åja, helt enig ang. 05 -> modellene. De er veldig flotte, definitivt en bil jeg kunne tenkt meg. Vi var over i fjor og tittet på de nye modellene og min far har bestemt seg for å importere en 05 GT (selge 98 modellen han har). Det jeg mente var altså Eleanor modellene.

 

Forøvrig en litt morsom ting: Etter de nye avgiftsreglene går nå -05-> Mustangene med V6'er ned 5-60000k i avgifter pga avgiftene på CO2 er langt lavere enn avgiftene på motorvolum var før reglene kom. Genialt for oss som er sugne på en V6'er! :D

 

Edit morsom ting nr 2:

Vi var som sagt og kikket på noen nye Mustanger hos en forhandler. Fikk sitte litt i forskjellige modeller, sett på ekstrautstyr osv osv.

 

Forhandleren viste oss denne:

post-4091-1177536210_thumb.jpg

Og den var jo rimelig heftig da.. :) Fader'n nevnte at han hadde en 1965 Fastback i mint condition og at han da synes det hadde vært morsomt med en 2005 modell GT også. Karen var kjapt ute med å tilby innbytte: Fatters skulle få '05 GT'en + 25.000$ mot '65 modellen. :)

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
Liker ikke King of the Road-modellene av Shelby-Stangene.

 

De kom etter 68, noe som betyr at de ble bygd av Ford, ikke Shelby. Og de ble slappe. Gikk som kuler, men alt for mykt understell.

8473191[/snapback]

 

Enig der ja. Dem sier jo at den siste Shelbyen ble laget i 1967. 1968 modellen og fremover ble laget på Fordfabrikk i Michigan (ikke langt unna Dearborn fabrikken).

 

Synes egentlig KR modellene er litt "voldsomme" med masse scoop og drit. Et godt stykke unna de originale -65 Shelbyene som var bygd med racing i tankene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...