Gå til innhold

Interessen for 360 Elite større enn for Premium


LarryDik

Anbefalte innlegg

Liker egentlig ikke å poste denne type innlegg da jeg har følelse av at det kommer til å utarte seg, men here goes....

 

Interessen for nye 360 Elite er nå større enn for 360 Premium og Core (ikke så overraskende for Core sin del kanskje). Dette i følge en artikkel på gamasutra.com. Interessen har blitt målt og analysert i webtrafikken som har blitt generert.

 

Analytikerene drar følgende konklusjon:

...the announcement of the Elite has "driven incremental shoppers to the 360 brand."

Vi kan også lese

...the PlayStation 3 continues to trail the competing consoles in online demand, with the gap continuing to widen. "While demand for all three consoles fell from February to March," Freiert notes, "PS3 demand fell by nearly 20 percent."

og

Wii demand, the group notes, has also fallen "back to earth," but still sits a comfortable 40 percent higher than the Xbox 360 and double that of the PlayStation 3. The Xbox 360 itself, though has remained the most stable in terms of demand throughout the "post-holiday lull."

 

Verdt å merke seg er det likevel at det i en lignende undersøkelse av en annen analysegruppe kom frem til et annet resultat:

...which showed the Elite's online brand perception tracking lower than the Wii, PS3, and the standard Xbox 360 itself.

 

Så hvor seriøst vi skal ta dette er jeg ikke helt sikker på.....

 

Edit: Leif

Endret av LarryDik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rart at denne konsolen (elite) er blitt så populær med tanke på at et av hoved argumentene i mot PS3 er at den er så sinnsykt dyr.

Prisforskjellen mellom PS3 og Xbox360 Elite er ca 30$(til fordel for Xbox) som tilsvarer litt over 150kr.

Noen som vet om Xbox Elite kommer med HD-DVD?

Lenke til kommentar
Litt rart at denne konsolen (elite) er blitt så populær med tanke på at et av hoved argumentene i mot PS3 er at den er så sinnsykt dyr.

Prisforskjellen mellom PS3 og Xbox360 Elite er ca 30$(til fordel for Xbox) som tilsvarer litt over 150kr.

Noen som vet om Xbox Elite kommer med HD-DVD?

8430680[/snapback]

 

PS3@$499 versjonen fins jo ikke, så er vel egentlig mer $130 forskjell

Lenke til kommentar

Leste et sted at Xbox 360en var 30$ under PS3en på det billigste. Aner ikke hvor den kilden kom i fra though.

 

Når det kommer til spill valg så er vel dette noe alle konsoler egentlig har litt problemer med i begynnelsen. mener og huske Xboxen hadde Perfect Dark og et par andre spill undre releasen.

Wii har ikke imponert veldig den heller. Wii Har bare hatt Zelda så langt som jeg tror jeg hadde hatt lyst til å prøve.

 

Men gi konsolene litt tid så kommer det nok mer spennende spill til alle etterhvert :)

skal ikke se bort i fra at jeg skaffer meg alle 3 etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...