stout Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 (endret) Bethesda, som jobber med Fallout 3, har kjøpt rettighetene til Fallout av Interplay for 35mill. kroner. Ikke spesielt spennende kanskje, men: Avtalen innebærer at Interplay må starte utviklingen av et Fallout MMO innen 2 år, og ha skaffet minst $30 mill. i finansiering innen de samme 24 månedene. Dersom de ikke klarer dette mister de rettighetene til MMOet. Spillet må i tillegg være klart senest 4 år etter utviklingsstart. Jeg tviler egentlig på at det blir noe problem. Fallout har kultstatus blant gamere, og gamere finnes overalt, også i styrene til diverse pengesterke selskaper. Satser på at denne går i boks ja! Interplay annonserte først Fallout MMO i 2004 samtidig som Bethesda's oppfølger, med et anslått budsjett på $75 millioner og utgivelsesdato i 2010. Les saken på Gamasutra.com. Endret 17. april 2007 av fretex
Cotul Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Et Fallout MMO! Håper de gjør en god jobb med det da. Da kan det bli konge. Blir hvertfall noe som må prøves når den tid kommer.
Loomy Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Win! Hvis det kommer et Fallout MMO blir det det første MMO'et jeg kommer til å kjøpe. WoW kan gå og legge seg
Bata Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Jess, dette blir stort!! Gleder meg allerede. Håper det får en god atmosfære og at de satser på noe nytt og at vi ikke ender med et nytt WoWaktig spill som Warhammer online ser ut til å bli.
Ghaundan Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=684150&hl= Fyren som vil lage ett MMO av Fallout er i alle meninger av ordet, ett nek. Interplay er jo også forsåvidt lagt ned og er kun ett stort gjelds helvette, mener noen av arbeiderne der ikke fikk lønn de hadde krav på mot slutten. Gi meg heller ett godt gammelt RPG, kan til og med bruke samme grafikk motor. Men om en fjott som ikke engang kan bakgrunns historien til Fallout universet vil melke på sukseen til 2 gode spill kan han dra dit peppern gror.
Neppe Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Nå skuffer Bethesda ikke hver dag da Ghaundan Tror jeg isåfall venter med å se fram til spillet, er jo en stund til enda.
Lasse 90 Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 MMO? Hadde heller håpet at dem skulle lage et SP spill. Men ble det ikke kjent for lenge siden at bethesda planla et fallout spill?
elf_man Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Er litt enig i MMO-kritikken. Det er jo kommet drøssvis av disse i det siste. Ser ut som om alle plutselig har fått øyene opp for konseptet etter WoW's enorme suksess.
Nedward Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Nå skuffer Bethesda ikke hver dag da Ghaundan 8404489[/snapback] Skeptisk. Oblivion (som er et ganske godt spill) gav meg et lite snev av skuffelse med tanke på at systemet var så radikalt forandret i fra Morrowind. @Ghaundan: For at en eventuell melking av Fallout serien skal gi noe fortjeneste er de nesten nødt til å lage et spill som klarer å levere noe som appelerer til fansen av serien. Jeg for min del, som nesten knapt har spilt Fallout håper at det ikke blir gjort om til en wow-style MMO. RPG er best når man spiller det alene uten at det folk og "forsyrrer" deg når du driver på med noe, og når spillet har en historie med mellom sekvenser og mysterier du virkelig må sette deg inn i. Det er noe de fleste MMO spill mangler, så vidt jeg vet.
Neppe Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Skeptisk. Oblivion (som er et ganske godt spill) gav meg et lite snev av skuffelse med tanke på at systemet var så radikalt forandret i fra Morrowind. 8406743[/snapback] En ting er sikkert. Bethesda er ett av de selskapene som virkelig er seriøse i bransjer, og vil lage gode spill. Oblivion er utrolig godt kvalitet sikret, men som alle spill så passer det ikke alle. Jeg tror de vil få et godt produkt her, som vil være et veldig godt produkt for mange. De bruker både tid og penger på spillene sine.
Ghaundan Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Nå skuffer Bethesda ikke hver dag da Ghaundan Tror jeg isåfall venter med å se fram til spillet, er jo en stund til enda. 8404489[/snapback] Nå er det vel ikke Bethesda som skal utvikle MMO'et heller? Ifølge OP står det i avtalen at Interplay skal utvikle det og samtidig skaffe 30 millioner dollar, men de fleste derfra har jo dratt for lenge siden og ser set trolig ikke tilbake. Oblivion er bra, når man har moddet det. Hva er poenget med å lvle når man like så godt greier spillet på lvl 11? Eneste poenget med å gå opp i lvl i oblivion er å få en annen rustning, som man ikke trenger med mindre man går opp til den lvlen hvor det er mulig å få tak i den. Jeg følte meg mer straffet for å ville utvikle min karakter enn at han ble sterkere og kunne greie nye ting (eneste nye jeg noen gang greide ved å gå opp i lvl var å gjøre quests som krevde lvl 10 osv). Og det ble bare for dumt, ett RPG som straffer spillere som fokuserer mer på egenskaper utenfor slossing fikk det jo ikke akkurat gøy... Nei, men nok om det. Hvis Fallout 3 ikke har med seg barnehage vakt i form av lvl scaling sier jeg ja takk, hvis ikke får jeg vente til det kommer mods.
Neppe Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 (endret) Vel om du følte deg straffet pga level systemet, så var du kanskje en smule dårlig i Oblivion. Jeg syntes det gikk bedre hver gang. Poenget er jo at Bethesda ikke hiver ut dårlige produkter på sin egen bekostning. (EA, f.eks.) Jeg mener at det blir nok et bra spill, for en mengde brukere. Men som alle andre spill her i verden, så passer det ikke alle. (Der har vi bare RPS, Role Playing Sex) PS! Ikveld har jeg tenkt å stige i level. Bra det ikke har teit leveling system. Endret 18. april 2007 av Neppe
Ghaundan Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Neppe, vær så snill. Å greie oblivion var forsåvidt ganske så lett, men når jeg ville lage meg en character som ikke fokuserte så mye på kamp ble det bare dumt og jeg sluttet å lvle og istede tok driten som lvl 11. Jeg har spilt nok RPG'er i min tid og verdsetter å kunne lage en character som fokuserer på dialog, samtale +++, og ikke nødvendigvis bare slakt og magi. Men det er jo ikke Bethesda som skal utvikle MMO'et, er det så vanskelig å lese og få med seg? Fallout 3 har jeg ikke engang nevnt, jeg nevner hendvendelsen til Fallout MMO som Interplay på en eller annen mirakuløs måte skal få satt sammen.
Neppe Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Men det er jo ikke Bethesda som skal utvikle MMO'et, er det så vanskelig å lese og få med seg? Fallout 3 har jeg ikke engang nevnt, jeg nevner hendvendelsen til Fallout MMO som Interplay på en eller annen mirakuløs måte skal få satt sammen. 8411266[/snapback] Som sagt. Selv om de ikke står for selve produseringen av produkter. Så har de en finger i spillet. Du tror ikke de vil sette sin egen logo på fremsiden av esken eller ? En liten introduksjon av Bethesda merke ser jeg heller ikke bort ifra når spillet starter. Selv om de ikke lager spillet, så kan det bli kvalitetssikret fra deres side? Eller er du uenig i det? Det er ikke sånn at selskap som Pepsi gir penger til Beckham uten å få ære tilbake.
Ghaundan Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 De setter seg kanskje opp som publisher eller noe, ja. Men jeg ser ikke for meg hvordan interplay skal greie dette, hvor mange fra orginal teamet er egentlig igjen?
Neppe Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 De setter seg kanskje opp som publisher eller noe, ja. Men jeg ser ikke for meg hvordan interplay skal greie dette, hvor mange fra orginal teamet er egentlig igjen? 8411385[/snapback] Man videreutvikler et allerede solid produkt. Noen liker det, andre liker det ikke. Så blir det ikke det samme som gode gamle fallout, men det er greit. Det kan fortsatt bli bra.
Ghaundan Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Neppe, kan du fortelle meg hvor mange som er igjen i interplay? Hvor mye gjeld de har og hvor mange som faktisk er interessert i å investere store penger i noe de kanskje får avkastning på om 4 år?
cyberPanda Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 det at de er villige å satse så mye på et mmo betyr forhåpentligvis at arbeidet med fallout 3 går godt.
Ghaundan Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 "In a special clause of the purchase agreement, Interplay agrees that "full-scale development of its FALLOUT MMOG will commence within 24 months of the Effective Date of this Agreement" and that "Interplay will have secured financing for the FALLOUT MMOG in an amount no less than $30 million" within that time frame or forfeit its license rights for the MMO." Og If and when the Fallout MMO launches, Interplay has agreed to pay Bethesda 12 percent of the game's sales and subscription fees for the use of the Fallout IP. Noe sier meg at Interplay ikke greier å samle sammen pengene som kreves til dette, for øyeblikket er det jo bare ett stort gjeldshull. Har lyst å prøve ett MMO i Fallout univserset for det kunne vært kult, men det virker lite sannsynlig. At Bethesda kan lage ett bra Fallout 3 vet jeg er godt innenfor deres evner og ressurser, det eneste de må greie er å fange sjarmen de gamle spillene hadde. Som å kunne sparke ei mutert rotte i skrittet, er ett must for etthvert fallout spill spør du meg
nasum Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 "In a special clause of the purchase agreement, Interplay agrees that "full-scale development of its FALLOUT MMOG will commence within 24 months of the Effective Date of this Agreement" and that "Interplay will have secured financing for the FALLOUT MMOG in an amount no less than $30 million" within that time frame or forfeit its license rights for the MMO." Og If and when the Fallout MMO launches, Interplay has agreed to pay Bethesda 12 percent of the game's sales and subscription fees for the use of the Fallout IP. Noe sier meg at Interplay ikke greier å samle sammen pengene som kreves til dette, for øyeblikket er det jo bare ett stort gjeldshull. Har lyst å prøve ett MMO i Fallout univserset for det kunne vært kult, men det virker lite sannsynlig. At Bethesda kan lage ett bra Fallout 3 vet jeg er godt innenfor deres evner og ressurser, det eneste de må greie er å fange sjarmen de gamle spillene hadde. Som å kunne sparke ei mutert rotte i skrittet, er ett must for etthvert fallout spill spør du meg 8419232[/snapback] Akkurat det er ikke så farlig for meg. Men Dialogen, den var noe for seg selv. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har spillt igjennom de spillene og oppdaget et nytt easter egg eller hedring mot et eller annet. Det var bare helt konge hvor utrolig konge stemning den dialogen klarte å lage. Samme med de andre easter eggene som lå rundt omkring i spillet. (Bla hunden til Mad max) etc..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå