Gå til innhold

Mess tv - bare svindel?


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til flere som mener at Mess tv er svindel. Jeg bestemte meg derfor for og ta en aldri så liten test.

 

"Vi skal fram til en ugle type!"- skriker programleder`n. Jeg skjønner med en gang at det er hubro de er ute etter, 2 sek etter at hun sa det sendte jeg inn meldingen. Jeg sendte også inn MTRIK - merk ordet rik. Som jeg har forstått, får du da meldingen din opp på skjermen med en gang, ulempen er at det koster 60 kr per melding. jeg får bekreftelsesmelding (Takk for meldingen din. Det må føles godt å være rik. Hilsen oss på Mess-Tv.) og venter spent på at svaret mitt skal komme opp. Tiden går... Det har nå gått 20 minutter siden jeg sendte inn begge meldingene, og ingen av de hadde vært på skjermen ennå..

 

Etter 35 min sier programlederen at det så vidt er noen som har sendt inn meldinger, og at det nå bare er 10 min igjen av sendingen. P.g.a kort tid igjen, tar hun derfor og setter ordet inn i "hangman" H _ _ R O står det på skjermen. "Nå må jo alle skjønne det" sier programlederen. 1 minutt før sendingen er over kommer riktig svar inn.. Men, da de sa nummeret, var det ikke mitt nummer. Det var ett annet nr som sluttet på 4410 (eller noe lignene)

 

Meldingene mine kom aldri opp på skjermen.

 

Min konklusjon: S _ I _ D E L

PS: Du kommer ikke til og være rik lenge hvis du bruker koden "MTRIK" :!:

Endret av -hauken-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er helt enig med konsensus på denne tråden.

her er kopi av en mail JEG sendte til lotteritilsynet OG til Messtv.

 

 

Hei!

 

Jeg oppdager til stadighet at det dukker opp tråder på forskjellige forum sider om hvor elendig

disse nattsendingene til både TV2 og TVNorge er blitt.Jeg var en stor fan av Messtv i begynnelsen

da det meste gikk ut på å diskutere forskjellige temaer.Men det eneste som står i hodet på

programledere nå fortida er hvor mye penger kan vi tyne ut av seerne våre i kveld.

Og saken blir ikke noe bedre av at premiene deres blir større og større for hver mnd.

 

Og dere finner stadig lurere måter å ta penger fra folk.

Det tok meg 10 sekunder å finne de "magiske" lommebøkene som dere ga bort til hver 3 mtrik melding på

en sending jeg så på,og de jeg fant kunne jeg kjøpe for 21 kr.Og da sitter altså deres seere og betaler

60Kr for KANSKJE å vinne en,og flere sendte sikkert inn flere ganger også.Jeg fikk også med meg

at den ene programlederen sa at det var en person som hadde vunnet 3 lommebøker på en kveld.

Da har denne personen garantert brukt mer enn 180kr for å vinne disse lommebøkene.

 

Jeg synes dere skal tone ned disse konkurransene deres,og heller gå tilbake til tema,og kanskje heller ha faste konkurranse

dager.Den eneste konkurranse formen jeg støtter er den hvor kokurransen er en spørrekonkurranse og de som sender raskest

svar får 3 poeng,andre mann får 2 osv.disse konkurransene er i noe mer kontrollerte former.

Eller kanskje heller sette opp et wapsystem slik som TV2 zebra har med fotballspørrekonkurransene sine.

 

Hilsen

en bekymret ekstitter.

Lenke til kommentar

Znoken: Det er rart med det. Tror jeg har sendt inn til Mess TV en gang. Men da var det trossalt en PSP og en god del spill i poten (noe som retferdiggjør 15 kroner).

 

Det er forøvrig helt sykt hvor tregt det systemet er. Jeg sendte en melding ca. klokken 10. Programmet var vel ferdig klokken 11 og jeg fikk bekreftelse på at meldingen var kommet fram rundt klokken 14. Den eneste måten de kan utrope en vinner i løpet av sendingen er jo at man gjetter hva svaret er _FØR_ spørsmålet er gitt. Eventuelt så er det en insider i studio. :ph34r:

Lenke til kommentar

Vel hvis det er en trøst, så er IKKE sonen noe bedre. Var en gang en lik konkurranse, der man kunne vinne en Xbox 360, så jeg sendte inn jeg. Svaret var Ellinor, som er et jentenavn som ikke er så veldig normalt. Med en gang jeg så den to første bokstavene (dvs. med en gang konkurransen startet) satset jeg på at det var det, og sendte inn TO meldinger med riktig svar med 2 minutters mellomrom og ca. 50 minutter senere var konkurransen ferdig, men NEIDA, jeg vant ikke. De opplyste visst at vinneren var en eller annen jente/dame. Jeg tviler sterkt at de konkurransene er reelle.

 

Jeg BER på mine knær at folk SLUTTER helt å sende inn til TV2 sonen, Mess TV osv. Greit nok, dere kan se på det en gang i blandt, men ikke send inn meldinger på skjermen eller til konkurranser. Hvis du er så heldig at du vinner noe, så er det aldri mer enn en nøkkelring etc.

 

EDIT: Kan nevne at det var veldig få som sendte inn når jeg skrev meldingene, og jeg fikk tilbake svar om at mine meldinger var registrert og ville komme på skjermen "snarest".

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
De som sender inn gjentatte ganger kan umulig bruke det de har mellom øra godt nok da.

8464155[/snapback]

 

Jeg hadde aldri sendt inn før det, og tenkte - hva har jeg å tape? Jo, maks 20 kr, og kunne jo risikere å stikke av med en Xbox 360. Det er alltid noen som vinner premiene, ellers ville det blitt store saker i media osv. Så jeg sendte inn, pga. det er få som ser på show som det klokken 10 om morgenen i en ukedag (hadde fri den dagen) og jeg satt og så at konkurransen startet og sendte inn med en gang. At de skalø holde igjen de riktige svarene er egentlig greit, men det dumme er jo at jeg ikke vant den premien, fordi jeg kan ikke tenke meg noen som kunne svare raskere. Vi snakker under et minutt etter konkurransen var startet, og nei, den var ikke like latterlig lett som de fleste andre konkurransene der ;)

 

Uansett, det jeg også mener er svindel er de som er noe ala dette; "Send MTV Hei" til 1900 eller noe sånt og innsender nummer 200 får en mobiltelefon etc. Så etter en gopd stund, når jeg regner med de har fått inn ca. 400-500 meldigner, sier de "Nå er det bare ti meldinger igjen! vi har en vinner veldig snart!" Da sender selvfølgelig alle sammen inn, så da stiger tallet til sikkert langt over 500 meldinger. SÅnn fortsetter de sikkert på hver 100. melding og sier at det er tre meldinger mindre etc. På den måten tjener de masse penger på de dyre smsene, og de taper lite i premien, for den er det som oftest noen som har sponset dem, mot litt reklame på skjermen.

 

Drittprogram, punktum.

Lenke til kommentar

Kunne vinne årsabonnement på et eller annet blad der. Jeg skjønte med en gang hva svaret var, og sendte inn "Aftenposten" osv. Da det var de siste 50. sekundene som gjensto, poppet alle meldingene opp på skjermen, og jeg var nr. 2. Holdte på å tuppe mobilen i veggen. :p Også var det den gangen man kunne vinne Xbox360 på sonen *GRRR!*

Lenke til kommentar

Jeg er enig, Og Tvnorge eller hva nå enn pengene går til , di tjener mye!

 

Di gir først et dårlig hint som et ord di skal frem til foreksempel .. så begynner di med et annet hint som er like dårlig.. så venter di til mange har sendt inn

 

og på slutten når di har tjent masse (masse) penger da komme vinneren til slutt.

 

så begynner di med enn sånn annen konk som vær tredje vinner som sender "blabla" inn til MTRIK (som koster 60 KR!) får en premie da tror mange di vinner flotte premier.. jeg tror det er en helt elendig premie siden di ikke sier premien :p

 

Men det MESS-TV er så dårligt at det er morsomt og :p

Lenke til kommentar

Har sendt inn et par meldinger. Korrekt svar selvfølgelig, men moderatoren løy og sa lenge at de ikke hadde mottatt noen riktige svar... :roll: For love of the money...patetisk ;)

 

Eks-Big Brother-deltakere burde være god nok grunn til å styre unna det greiene der. For noen år siden var det i hvert fall noen søte jenter, nå er det healer-Patrick, en tidligere Baren-vinner (som har tatt hårtransplantasjon :!: ) og en gammling (faren til Patrick?? :!:)

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...