Gå til innhold

HDTV innganger problem-.-


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et problem når det gjelder min HDTV. Strengt tatt er den ikke min da, mine foreldre kjøpte denne HDTV med et begrenset antall med forskjellige koblinger. Disse koblingene har HDTVn: to scart innganger, en DVI inngang, en DVI audio inngang,to innganger for lyd en sånn inngang for video, S-video inngang, SPDF inngang.

 

Her mangler jeg jo to viktige innganger HDMI og komponent. Betyr dette at det er umulig for meg å utnytte Xbox 360 sine HD muligheter? Går det an å kjøpe en VGA-DVI adapter. Og hvis det går an blir det HD kvalitet da?

 

Hvis det går fint med en sånn adapter så kan jeg jo bare kjøpe denne og spille i vei?

My Webpage

 

SÅ er det noe håp for HD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp HDMI til DVI adapter, da får du digitalt signal til skjermen. DVI er det samme som HDMI uten lyd.

8388852[/snapback]

wohoo takker for fort svar, så da går alt bra bare jeg får en HDMI til DVI adapter? har du noe å¨anbefale og det kommer lyd også ikke sant ut av fjernsynet?

Lenke til kommentar

så hvilken av disse to burde jeg ta:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301358

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301359

 

litt forvirret når det gjelder hun og han kontakter tenker på dette i forhold til kontaktene

på HDMI kabelen til 360 og min DVI inngang. DVI inngangen har forresten sånne hull i den så det betyr at den innganger er kvinnelig siden noe skal stikkes i den ikke omvendt?

Lenke til kommentar

det har du faktisk rett i... Har hørt om at fremtidige modeller får HDMI utgang. Vet dere om Xbox 360 elite får HDMI utgang? har ingen anelse om når dette kommer ut da men...

 

edit: tydligvis kommer xbox elite med hdmi utgang og den kommer ut i amerika 29 april.

har noen ennå peiling på når den kommer ut i europa?

http://www.digi.no/php/art.php?id=375040

Endret av saladin89
Lenke til kommentar
det har du faktisk rett i... Har hørt om at fremtidige modeller får HDMI utgang. Vet dere om Xbox 360 elite får HDMI utgang? har ingen anelse om når dette kommer ut da men...

 

edit: tydligvis kommer xbox elite med hdmi utgang og den kommer ut i amerika 29 april.

har noen ennå peiling på når den kommer ut i europa?

http://www.digi.no/php/art.php?id=375040

8389189[/snapback]

 

Det går rykter om så sent som i noevmber, men jeg håper opp i mot sensommeren.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen RCA/Phono koblinger på selve xboxen som jeg kan føre til tv'n, så hvordan skal lyden bli transportert til skjermen da... hvis det finnes HDMI kabler med liksom RCA/Phono kabler koblet til hadde det jo funket, men tviler på hvor realistisk dette hadde vært :roll:

 

Hadde vært kult hvis det var egen jackin lyd greie på xboxen, men det er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Hvilke utganger HAR Xboxen da?

8449532[/snapback]

 

Disse forbindelsene har xbox 360 ifølge komplett

Kontakttype 1 x AV-kabelport

3 x USB 2.0

1 x Ethernet ( RJ-45 )

Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 2 ( 2 ) x minne

 

Har sett noen TV'er som kan ta imot komponent signaler via SCART.  Sjekk i manualen til TV'en om din gjør det.

 

Isåfall kan du jo bare kjøpe et scart <> komponent adapter (noen som vet om scart adapteret som følger med 360'en fungerer til dette?).

8449604[/snapback]

 

Jeg har playstation 2 og vanlig sånn scart kabler. Scart kablene er jo gul for bilde og rød og hvit for lyd. Er de røde og hvite for lyd akkurat de samme som rød og hvit for lyd for komponent kabler, eller tar jeg feil?

 

men når det gjelder lyden så er det jo litt vanskelig å ha en HDMI kabel koblet til xboxen samtidig som jeg har to lyd kabler koblet til den... det er jo bare en inngang for HDMI kabelen så jeg har ikke peiling på hvor lyd kablene skal...

Lenke til kommentar
Har sett noen TV'er som kan ta imot komponent signaler via SCART.  Sjekk i manualen til TV'en om din gjør det.

 

Isåfall kan du jo bare kjøpe et scart <> komponent adapter (noen som vet om scart adapteret som følger med 360'en fungerer til dette?).

8449604[/snapback]

 

Jeg har playstation 2 og vanlig sånn scart kabler. Scart kablene er jo gul for bilde og rød og hvit for lyd. Er de røde og hvite for lyd akkurat de samme som rød og hvit for lyd for komponent kabler, eller tar jeg feil?

 

En scart kabel kan overføre flere typer signaler. Det du beskriver er scart til kompositt (gul) og lyd (rød/hvit) overgang. Det er den absolutt dårligste måten å overføre video på.

 

Scart kan i tillegg overføre RGB video. Mange enheter (de fleste?) som bruker scart kan også overføre s-video, selv om scart-standarden egentlig ikke inneholder støtte for s-video. På samme måte kan enkelte enheter (feks tv'er) ta imot komponent-signaler via scart-kontakten (istedet for gul/rød/hvit, har da scart-adapteret grønn/blå/rød). Dette er egentlig svært uvanlig, og jeg har vel bare sett noen få TVer som støtter dette.

 

Dersom tv'en din ikke kan ta imot komponent via scart (mest sannsynlig), kan du skaffe deg en enhet som konverterer komponent til RGB via scart (feks. denne). Dessverre er de litt dyre (NB! prisene på den siden er i australske dollar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...