Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Urettferdighet innenfor idretten. Trenger tema`er.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal skrive en stil om urettferdighet innenfor idretten. Jeg trenger tema og argumenter til denne tittelen.

 

Dere må mer en gjerne tilføye ting til

 

Det jeg har hittil er :

- Dame-skihopp, hvor "undertrykt" de blir der. Får ikke delta like mye som mennene osv.

- Doping

- At det er for dyrt med idretten. Idrett skal være for alle, blir det sagt, men er det det? Dyre kontigenter, egenandeler osv gjør at de rett og slett ikke har råd.

- Foreldrene begrenser ungene pga manglende interesse og feil prioritering. Gode utøvere får ikke bli med å trene med et skøytelag fordi det er for dyrt, eller at foreldrene ikke gidder å kjøre han på trening osv.

- Fotball : - Dårlige dommere skal ødelegge kamper

- Det med champions league deltagelse: F.eks i England får 3 beste lagene bli med i

Champions league, mens i Norge får det beste laget spille kvalifiseringskamp. Er det

rettferdig?

- Gamle spillere som har vært i det idrettslaget i 20 år får spille kun fordi de har vert der

så lenge, ikke fordi de er gode, mens unge lovende spillere må være benkeslitere.

Endret av zyprex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Problemstillingen om hvorfor ingen mannlige idrettsutøvere tør å komme ut av skapet er spennende. Om det er fordi idrettsmiljøet er mer homofobt enn andre steder, hvorfor dette har vært lettere for jenter enn for gutter etc. Har sett en del artikler om emnet, kan poste link dersom jeg finner dem igjen.

Lenke til kommentar
Problemstillingen om hvorfor ingen mannlige idrettsutøvere tør å komme ut av skapet er spennende. Om det er fordi idrettsmiljøet er mer homofobt enn andre steder, hvorfor dette har vært lettere for jenter enn for gutter etc. Har sett en del artikler om emnet, kan poste link dersom jeg finner dem igjen.

8389194[/snapback]

Nå forbinnes faktisk mye kvinneidret som lespesport, ikke at det hadde noe med saken å gjøre... - Uretferdig altså...

 

 

Det at samene har eget fotballlandslag :hrm:

 

EDIT: Som du sier om egenandeler og sånn, vi måtte betale 4000,- kroner for å være medlem i Ham-Kam, mens om vi melder oss inn i en fattig klubb koster det plutselig 500 + at vi får mye bedre treningstilbud og oppfølging :hrm:

Endret av Tronderbart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...