Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

CPI Supermoto trim?


Hk1

Anbefalte innlegg

har hørt noe oppstyr om at CPI SM skal ha en forsterket motor , men er ikke sikre kjilder . 

 

så CPI er vel like god som alle andre 50cc SM ;)

8689917[/snapback]

 

 

ikke sikre kilder? hvordan vet du det?-tørr jeg spørre?

Det er forsterket veiv, clutch og girkassa, men det er samme blokk, de skiftet ut svakhetene på AMsex motoren...

8776433[/snapback]

 

hvordan jeg vet det ? nei det er det jeg ikke gjør nemmelig , derfor nevnte jeg at det ikke var sikre kilder jeg fikk det fra , var noe jeg hørte på mopedportalen , og der kan vel hvem som helst si det de vil. san jeg kan si at derbi egentlig er 1000cc motor , uten at det behøver å vere sant :p og prøv å ikke post 3 inlegg etter hverandre ...

8776505[/snapback]

 

jaja, ok:P hehe, den er grei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne kameraten av deg... har han kjørt den orginalt, og ikke klusset selv med den? det skjedde sikkert ikke helt ut av det blå...

 

og viss den "andre" kompissen din kjører 70-80 uplombert... så er det noe virkelig ille med den.... min går i 65 på flata... vil jeg ikke tro den uten plombe går så dårlig... viss han dog ikke bare tok plomba... man må gjernest dyse den opp... å da skal den gå 85... å skifte fordrev til 13-14, så går den over 90...

 

Jeg vil anbefale CPI'en sterkt... liker den veldig godt selv.. lett å trimme, så er den pen å se på...

8776368[/snapback]

 

Han kjørte orginalt ja. Og nei, han hadde ikke klusset med den selv. Sykkelen er jo ikke engang et år. Så du mener ting bare blir ødelagt hvis man selv ødelegger det?

 

Han andre kameraten min har dysa den opp ja. Hans gikk i 50 på flata etter en god stund, og falt fort under 40 i en liten nedoverbakke. Etter at han fjerna plomba prøvde han også å åpne luftfilteret litt mer, men da gikk den bare dårligere igjen.

 

Jeg ar jo fått prøve denne sykkelen litt, og jeg må si jeg ikke likte den speielt godt. Jeg syns den var uvanlig kort, og giring og bremser var ubehagelig å bruke.. Klistrremerkene detter av med en gang, og plasten blir fort stygg (ihvertfall den svarte). Men dette var min mening. Min smak liker andre sykler bedre... :)

Lenke til kommentar

Han kjørte orginalt ja. Og nei, han hadde ikke klusset med den selv. Sykkelen er jo ikke engang et år. Så du mener ting bare blir ødelagt hvis man selv ødelegger det?

 

Nei, mener ikke det... men sånn er det ikke med noen CPI'er jeg vet av...

 

Han andre kameraten min har dysa den opp ja. Hans gikk i 50 på flata etter en god stund, og falt fort under 40 i en liten nedoverbakke. Etter at han fjerna plomba prøvde han også å åpne luftfilteret litt mer, men da gikk den bare dårligere igjen.

 

- Det vil jo egentli bli som en jeg kjenner som kjørte seg en ny Derbi DRD Racing, hans kjørte 38 på flata.. og 20 i en liten oppoverbakke, og denne va det prod. feil på...

 

 

Jeg ar jo fått prøve denne sykkelen litt, og jeg må si jeg ikke likte den speielt godt. Jeg syns den var uvanlig kort, og giring og bremser var ubehagelig å bruke.. Klistrremerkene detter av med en gang, og plasten blir fort stygg (ihvertfall den svarte). Men dette var min mening. Min smak liker andre sykler bedre... :)

 

det kan jeg ikke si noe på, for smaken er som baken

8782483[/snapback]

Lenke til kommentar
Hei alle sammen..

 

Jeg skal nå kjøpe meg en supermotard, men lurer på om cpi er et bra merke?

Er det noen andre merker som er bedre?

Er det noen av dere som vet hva en cpi sm 50 ultimate koster ny? :)

8833231[/snapback]

 

 

Etter min mening er CPI sm 50 en veldig bra sykkel.

men Derbi, Gilera(SMT), Rieju er veldig brae sykler, hvertfall etter mine erfaringer.

Men du bør gå etter hvilket utsenede, ikke motoren...

 

Tror ikke du får en Ultimate her i norge.. viss det ikke er blitt importert nylig.

en CPI SM 50 koster 22.990 kr ny.

Lenke til kommentar
Hei.

 

okei så den finnes ikke på markedet i Norge denne sykkeln da..

Vet noen av noen sider som det står litt om de og og hvor jeg kan kjøpe de?

 

Jeg bor i trondheim.

8854131[/snapback]

 

Jeg tror ikke du får kjøpt denne i norge nei. da har jeg vell gjort det selv, men endte opp med en vanlig.

har ikke peiling, du må vell gå på www.cpi-motors.com og se..

 

Jeg også:p så de selger CPI på Ride, nidarvoll, Sorgenfriveien.. så du finner ride rett ved der alle bussene til Team Trafikk står. så du får eventuelt snakke med de der nede på Ride.

Lenke til kommentar
CPI er jalla. kjøp heller Yamaha dt50x! :love:

8870190[/snapback]

 

Herregud , sanne som deg iriterer meg grenseløst , dra deg heller til sol.no forumet , der du hører hjemme . hvilket grunnlag har du å si at cpi er jalla ? du skal nå huske at den faktisk bruker en yamaha motor , faktisk samme som alle Yamaha mopeder bruker.

 

dust..

Lenke til kommentar

Syns egentlig CPI og Derbien er veldig pene se på begge 2, synd dem koster såpass mye her i Norge. men som sagt ville nok gått for derbi om jeg hadde hatt pengene pga utseende og motormessig, ikke noe gærnt med motorn til CPI men dem er ikke så slitesterke som Derbi sine motorer.

 

Faldalen motor i lillestrøm, sluttet å selge CPI pga mye fabrikkfeil. men det kan være fiksa opp det nå.

Lenke til kommentar
Lol, sorry Mac :!: Jeg hadde planer om å kjøpe CPI jeg og :innocent: ... Meeen, revurderte det ja, og kjøpte meg en Derbi Senda DRD SM Racing :love: Jeg hadde prøvd CPI og Derbi før jeg kjøpte meg noe, og min vurdering er at Derbi'en er bedre :thumbup: Girkassa, motorlyd, potteplassering ( :tease: ) (<-- egentlig ikke noe prob. med potteplasseringen på CPI'n, men..  :blush: )

 

+ at jeg kjenner noen i nærområdet hær som hadde kjøpt seg CPI SM, og de har hatt problemer med den ( :thumbdown: uheldighvis, siden 2 jeg kjenner er gode kompiser av meg..) Det er BARE(!) el-start på den, og det har forekommet at den ikke vil starte.. Kompisen min måtte trille den (!) til forhandler.. (som heldighvis ikke var mere enn 2km unna :roll: ) Derbi har sine egne motorer oxo :love:CPI Sm har AM-Kjeks motor, som mange på forumet hær kaller den :p  Men, uansett. Se litt på Derbi/Aprilia/Yamaha elr'ns du :D Det er ditt valg :yes:  :thumbup:

 

Jeeeg anbefaler DERBI <3  Det er kvalitets-sykler from Spain :love:  <3

8589743[/snapback]

 

- jaha Nikko... my bullshit ute å går;)

Det som feilet min, var at faren min koblet feil på polene på bateriet når vi skulle ta den ut til våren... og da ble det overspenning, og sikringen røyk, jeg ringte Ride, og de kom etter 30 min og henta den på lørdag, den var ferdig mandag, de hentet den med Rides bil, så vi trengte ikke noe styr med å bringe den nedover. og de kunne kjøre den opp med bilen igjen viss jeg ikke hentet den. det samme har han med den svarte CPI'en kunne gjort, men valgte tydligvis å trille den nedover.... og kan du forklare meg hvem han som trilte mopeden ned til ride? tor ikke at du kjenner han, menmen...

dessuten, hvorfor er din så mye bedre med egne motorer... Michael sin gikk i 38 på flata når han fikk den, med riktig innkjøring, og din topper 50 akurat... jeg drar jo fra deg..... med 2 på.... og drar fra derbien i oppoverbakker, med større drev enn hva derbien har.. (så du trenger ikke si at du kjører ifra meg til kriss...lol...)

og du kaller det kvalitet når Michael sin ikke kjørte mere enn 38 på flata, og din topper akuratt 50?... og motorlyden på CPIen er mye barskere... og det er ikke for ingenting at CPI brukes i Supermoto junior... og det er sååååå mye lettere å trimme en CPI, man må ikke skjære opp hele potta viss man ikke skal ha seg eff. potte... girkassa er uvant for mange, men også tåler mere... og denne kickstarten, den er ikke så vanskelig å få gjort noe med... det 2 jeg vet av(igjennom mopedportalen.no) som har levert den inn til Ride å fått fikset kickstart.. null stress... og viss det skulle hende noe, så har Ride MYE bedre service enn Lundamo Auto.... hvor du kjøpte din Derbi

 

(i dette inlegget vil jeg for all del ikke si noe stygt om Derbien, jeg liker den godt selv.. men den er ikke i noe i det hele tatt like ille som det skal haes fram til)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En kamerat av meg har en slik CPI 2006-modell, og den skjærte seg her om dagen. Han trodde det kanskje kunne være oljepumpa som var ødelagt, slik at motoren dermed ikke hadde fått olje..

 

En annen kamerat av meg, også med CPI, 2006 -modell, kjører uplombert. Mopeden går vel i 70-80, men den går ikke veldig bra..

 

CPI'en har jo et litt annerledes opplegg enn andre mopeder med tanke på eksosanlegget, så det spørs om du ikke må ty til egen fantasi når det gjelder påmontering av effektanlegg. TROR ikke det finnes noe slikt effektanlegg som er likt originalanlegget, med tanke på utforming og montering.

 

Selv kjører jeg Derbi X-Race, og er strålende fornøyd :D

8590287[/snapback]

 

 

Denne kameraten av deg... har han kjørt den orginalt, og ikke klusset selv med den? det skjedde sikkert ikke helt ut av det blå...

 

og viss den "andre" kompissen din kjører 70-80 uplombert... så er det noe virkelig ille med den.... min går i 65 på flata... vil jeg ikke tro den uten plombe går så dårlig... viss han dog ikke bare tok plomba... man må gjernest dyse den opp... å da skal den gå 85... å skifte fordrev til 13-14, så går den over 90...

 

og iløpet av året kommer det mest sannsynelig å komme "underbody-kit" effektanlegg som vil være likt det orginale, og viss man absolutt må ha eff. potte, så kjøp en på speedotions.no(R3) den som ligger under CPI SM, den er helt grei.....

kan legge ut bilde av det når jeg har fått..(eff.potta på CPI'en)

 

 

Jeg vil anbefale CPI'en sterkt... liker den veldig godt selv.. lett å trimme, så er den pen å se på...

8776368[/snapback]

 

 

 

 

FY faen for en skrytepave du er, blir kvalm av å lese dette.

Du har unskyldninger på alt og sier cpi er best.

Den er Faktisk ikke det, har hørt mye dritt om den.....

Hvor har du fra at am6 girkassa tåler mere enn derbi girkassa?

Potta på cpi er jo helt fucka spørr du meg

Lenke til kommentar

 

 

 

 

FY faen for en skrytepave du er, blir kvalm av å lese dette.

Du har unskyldninger på alt og sier cpi er best.

Den er Faktisk ikke det, har hørt mye dritt om den.....

Hvor har du fra at am6 girkassa tåler mere enn derbi girkassa?

Potta på cpi er jo helt fucka spørr du meg

8881440[/snapback]

 

 

har du hørt om egne meninger?

 

De "unnskyldningene" er faktisk sanne... jeg sa imot hva 9drd sa... jeg sa ikke "CPI er så mye bedre enn derbien osvosv...."

å jeg skrev det for jeg ble irritert på hva han sa, som ikke var sant...

har også hørt mye dritt om CPI'en og er fullt klar over at det finnes bedre mopeder...

 

"girkassa er uvant for mange, men også tåler mere... " har jeg sagt hva den tåler mere enn?? ehh... nei... mere enn den gamle AM6 motoren? - Ja...

 

hva du mener om potta, det bryr meg en viss plass... og som du skriver virker du også ganske "fucka"

men det er din mening... og viss du ikke tenker deg litt om hva du svarer på, så kan du la være... jeg har ikke noe imot Derbi, men jeg sa imot hva 9drd sa...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

haha faen te krangling/diskutering i topicen min,

jeg har kjøpt en splitter ny cpi sm (rød) :love: fra vittersø i tønsberg.

Er veldig fornøyd med mopeden :D

skal snart bestille denna trimmen:

sylinder: Airsal T6 Máxima - AM6 - Asso kr.1690

 

clutch: Metrakit MRD Carbon Clutch kr.650

 

reed m/innsug: Hebo Teflon Innsugskit 19-21mm - AM6 kr.590

 

gasser: DellOrto - PHBG 21 DS kr.650

 

Drev: Framdrev 14 420 kr.79

 

Kjede: Iris - GSX 420 kr.199

 

 

:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar

ja, lars 1991.. faen som en tosk ass" Helt enig med evil duck!

 

 

Samma faen d... om du kjøper CPI , derbi , yamaha elr hva faen det er!

Noen er heldige med syklene sine, andre ikke... sånn er det å ha moped.. sjeldent et bestemt merke som er dårlig!

 

CPI er like god/ dårlig som alle andre mopeder :)

 

Edit: Jeg har selv hatt en x-race som jeg bare har hatt bare prob med, så jeg hater x-race.. Men der ser du... egne meninger og erfaringer..

Endret av Hansenx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

var inne på et forum fra tyskland elelr no, omtrent alle med cpi sm der hadde tecnigas e-nox. dette er et cross anlegg for dere som ikke veit det. har lyst på dette men finer ikke noen norske nettsteder som selger dette til cpi. er det sånn universal feste på e-nox`?

Lenke til kommentar
Jeg mener at CPI SM ikke har AM6-motor :thumbup::thumbup:

 

Tror det holder med å bare fjerne plomba, med trimsylinder vil ikke motoren vare så lenge..

 

Hvis jeg husker riktig, er det 5 pinbolter på CPI AM6-en, med andre ord, vanlig sylidner passer ikke.

 

plombene, eller sleng på en underbody potte, ProRace feks.

Crash And Burn har E-nox-

 

 

Altså, man mister ikke noe ytelse hvis man går fra R1 til R3 potte, tvert imot.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Altså, man mister ikke noe ytelse hvis man går fra R1 til R3 potte, tvert imot.

 

Eh, jo, man gjør jo det hvis man skal ha det på orginal sylinder.

 

R3 er laget for toppdrag fra 7-8k til 14k eller noe. Og når sylinderen ikke greier mer enn 10-11k, så sier det seg selv at det er bedre med R1 som er laget for 5-6k til 12k RPM.

Det er ikke sikkert at alle tallene er helt riktig, men du skjønner poenget mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...