Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

CPI Supermoto trim?


Hk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen..

 

Jeg skal nå kjøpe meg en supermotard, men lurer på om cpi er et bra merke?

Er det noen andre merker som er bedre?

Er det noen av dere som vet hva en cpi sm 50 ultimate koster ny? :)

nesten alt er bedre f.eks aprilia, motorhispania, yamaha, derbi, rieju, peugout (hvertfall buxy scooterne) er bedre en cpi

Endret av robin1379
Lenke til kommentar
Det er BARE(!) el-start på den, og det har forekommet at den ikke vil starte.. Kompisen min måtte trille den (!) til forhandler.. (som heldighvis ikke var mere enn 2km unna :roll:

 

Når denne kompisen først var i gang med å trille den hvorfor i helge hoppet han ikke bare oppå sykkelen, vippet den opp i 2. gir og slapp clutchen fort menst han holdt full gass, for dere som ikke vet det så pleier sykler å starte da, men mindre tenningen er AV og/eller noe er ødelagt.

 

 

hvorfor vippe den i andre gir...

 

hold clutchen inne i første gir.. kjør ned en bakke og slipp clutchen gi gass.. så starter den nok ;)

Lenke til kommentar
Altså, man mister ikke noe ytelse hvis man går fra R1 til R3 potte, tvert imot.

 

Eh, jo, man gjør jo det hvis man skal ha det på orginal sylinder.

 

R3 er laget for toppdrag fra 7-8k til 14k eller noe. Og når sylinderen ikke greier mer enn 10-11k, så sier det seg selv at det er bedre med R1 som er laget for 5-6k til 12k RPM.

Det er ikke sikkert at alle tallene er helt riktig, men du skjønner poenget mitt?

 

Ja, jeg forstår det, men jeg tenker videre, hvis han skal ha sylinder osv, er det teit å satse på R2, når man uansett ikke merker det stort uansett potte på org syl, farten er å forblir 80-90km/t.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Denne kameraten av deg... har han kjørt den orginalt, og ikke klusset selv med den? det skjedde sikkert ikke helt ut av det blå...

 

og viss den "andre" kompissen din kjører 70-80 uplombert... så er det noe virkelig ille med den.... min går i 65 på flata... vil jeg ikke tro den uten plombe går så dårlig... viss han dog ikke bare tok plomba... man må gjernest dyse den opp... å da skal den gå 85... å skifte fordrev til 13-14, så går den over 90...

 

Jeg vil anbefale CPI'en sterkt... liker den veldig godt selv.. lett å trimme, så er den pen å se på...

Han kjørte orginalt ja. Og nei, han hadde ikke klusset med den selv. Sykkelen er jo ikke engang et år. Så du mener ting bare blir ødelagt hvis man selv ødelegger det?

 

Han andre kameraten min har dysa den opp ja. Hans gikk i 50 på flata etter en god stund, og falt fort under 40 i en liten nedoverbakke. Etter at han fjerna plomba prøvde han også å åpne luftfilteret litt mer, men da gikk den bare dårligere igjen.

 

Jeg ar jo fått prøve denne sykkelen litt, og jeg må si jeg ikke likte den speielt godt. Jeg syns den var uvanlig kort, og giring og bremser var ubehagelig å bruke.. Klistrremerkene detter av med en gang, og plasten blir fort stygg (ihvertfall den svarte). Men dette var min mening. Min smak liker andre sykler bedre... :)

 

 

 

Det du sier er at han justerte på alt han kunne for å få den til å gå. lol

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Er det Mulig å Kjøre ut Plomberinga på en Cpi SM :O lurer fælt på det, her om dagen gikk den rundt 73 nedover(plombert) og nå går den LETT 73 åp flata, noen som har hørt at det går ann å kjøre den ut?

 

Før gikk den bare sånn i nedoverbakker, og rundt 55 på flata. Men nå går det LETT rundt 73 på flata

 

Plz help me :O

Endret av CpiSm2005
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...