Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

CPI Supermoto trim?


Hk1

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer og kjøpe meg en CPI Supermoto sykkel.

Vil ikke sette på trimsylinder men må jo ha noe trim.

Noen effektanlegg har jeg ikke funnet til den, er jo am6 så svana passer jo på sylinderen men fester å slikt passer vel ikke siden den har et slikt spesielt orginalt anlegg?

 

Men uten plomberinger, trimreed og en større forgasser så går den vell en del bedre hvis ikke det drukner sylindern i å med at den er orginal.

 

Kom gjerne med forslag til trim

 

Håper på svar :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lol, sorry Mac :!: Jeg hadde planer om å kjøpe CPI jeg og :innocent: ... Meeen, revurderte det ja, og kjøpte meg en Derbi Senda DRD SM Racing :love: Jeg hadde prøvd CPI og Derbi før jeg kjøpte meg noe, og min vurdering er at Derbi'en er bedre :thumbup: Girkassa, motorlyd, potteplassering ( :tease: ) (<-- egentlig ikke noe prob. med potteplasseringen på CPI'n, men.. :blush: )

 

+ at jeg kjenner noen i nærområdet hær som hadde kjøpt seg CPI SM, og de har hatt problemer med den ( :thumbdown: uheldighvis, siden 2 jeg kjenner er gode kompiser av meg..) Det er BARE(!) el-start på den, og det har forekommet at den ikke vil starte.. Kompisen min måtte trille den (!) til forhandler.. (som heldighvis ikke var mere enn 2km unna :roll: ) Derbi har sine egne motorer oxo :love:CPI Sm har AM-Kjeks motor, som mange på forumet hær kaller den :p Men, uansett. Se litt på Derbi/Aprilia/Yamaha elr'ns du :D Det er ditt valg :yes::thumbup:

 

Jeeeg anbefaler DERBI <3 Det er kvalitets-sykler from Spain :love:<3

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har en slik CPI 2006-modell, og den skjærte seg her om dagen. Han trodde det kanskje kunne være oljepumpa som var ødelagt, slik at motoren dermed ikke hadde fått olje..

 

En annen kamerat av meg, også med CPI, 2006 -modell, kjører uplombert. Mopeden går vel i 70-80, men den går ikke veldig bra..

 

CPI'en har jo et litt annerledes opplegg enn andre mopeder med tanke på eksosanlegget, så det spørs om du ikke må ty til egen fantasi når det gjelder påmontering av effektanlegg. TROR ikke det finnes noe slikt effektanlegg som er likt originalanlegget, med tanke på utforming og montering.

 

Selv kjører jeg Derbi X-Race, og er strålende fornøyd :D

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Lol, sorry Mac :!: Jeg hadde planer om å kjøpe CPI jeg og :innocent: ... Meeen, revurderte det ja, og kjøpte meg en Derbi Senda DRD SM Racing :love: Jeg hadde prøvd CPI og Derbi før jeg kjøpte meg noe, og min vurdering er at Derbi'en er bedre :thumbup: Girkassa, motorlyd, potteplassering ( :tease: ) (<-- egentlig ikke noe prob. med potteplasseringen på CPI'n, men..  :blush: )

 

+ at jeg kjenner noen i nærområdet hær som hadde kjøpt seg CPI SM, og de har hatt problemer med den ( :thumbdown: uheldighvis, siden 2 jeg kjenner er gode kompiser av meg..) Det er BARE(!) el-start på den, og det har forekommet at den ikke vil starte.. Kompisen min måtte trille den (!) til forhandler.. (som heldighvis ikke var mere enn 2km unna :roll: ) Derbi har sine egne motorer oxo :love:CPI Sm har AM-Kjeks motor, som mange på forumet hær kaller den :p  Men, uansett. Se litt på Derbi/Aprilia/Yamaha elr'ns du :D Det er ditt valg :yes:  :thumbup:

 

Jeeeg anbefaler DERBI <3  Det er kvalitets-sykler from Spain :love:  <3

8589743[/snapback]

 

 

Herregud, fanboy anyone? :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjører selv en 2006 modell CPI sm. Jeg er storveis fornøyd med denne mopeden :D På sykkelen min nå står det 14-60 dreving i tillegg er plombering fjernet. Dette får sykkelen til å gå i 90-98 på flata hvis du presser den. Det går fint ann å komme opp på bakhjulet fra stillestående. :thumbup: Det du bør være klar over er at hvis du fjerner plomben vil en katalysator som ligger inni svanehalsen/potta kanskje løsne og forårsake "skranglelyder". Det kan fikses ved å skjære svanehalsen/potta i to og ta og ut katalysatoren. Jeg har ikke gjort det selv, men blitt fortalt at det går. Elsker denne sykkelen^^ Fått utrolig mange kommentarer på at den går veldig bra også:)

Lenke til kommentar

 

 

Herregud, fanboy anyone?  :ph34r:

8600884[/snapback]

 

unødvendig inlegg anyone ? :ph34r:

 

men til saken:P

 

CPI SM har AM6 motor som er en helt kurant motor og motoren som er blitt brukt i de fleste 50cc. så effektanlegg sylindere å gassere er å vrake å velge i . har hørt noe oppstyr om at CPI SM skal ha en forsterket motor , men er ikke sikre kjilder .

 

så CPI er vel like god som alle andre 50cc SM ;)

Lenke til kommentar
vil egentelig ikke anbefalle deg å kjøpe en cpi sm, er forholdsvis dårlig kvalitet på disse etter mine erfaringer.

 

kammeraten min måtte ha sin på service 6 ganger før den hadde gått 100 mil :ph34r:

å nei, han ødela den ikke, ble kjørt normalt.

8691519[/snapback]

 

hva var feilene da ??

 

synst det ofte blir , kameraten min , kameraten til onkelen til tanten min osv :p

Lenke til kommentar
vil egentelig ikke anbefalle deg å kjøpe en cpi sm, er forholdsvis dårlig kvalitet på disse etter mine erfaringer.

 

kammeraten min måtte ha sin på service 6 ganger før den hadde gått 100 mil :ph34r:

å nei, han ødela den ikke, ble kjørt normalt.

8691519[/snapback]

 

hva var feilene da ??

 

synst det ofte blir , kameraten min , kameraten til onkelen til tanten min osv :p

8691534[/snapback]

eks, støtta knakk, baklyse slutta å funke ( nei, ikke dårlig kontakt ) etc etc.

 

vet hva jeg prater om evil duck :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lol, sorry Mac :!: Jeg hadde planer om å kjøpe CPI jeg og :innocent: ... Meeen, revurderte det ja, og kjøpte meg en Derbi Senda DRD SM Racing :love: Jeg hadde prøvd CPI og Derbi før jeg kjøpte meg noe, og min vurdering er at Derbi'en er bedre :thumbup: Girkassa, motorlyd, potteplassering ( :tease: ) (<-- egentlig ikke noe prob. med potteplasseringen på CPI'n, men..  :blush: )

 

+ at jeg kjenner noen i nærområdet hær som hadde kjøpt seg CPI SM, og de har hatt problemer med den ( :thumbdown: uheldighvis, siden 2 jeg kjenner er gode kompiser av meg..) Det er BARE(!) el-start på den, og det har forekommet at den ikke vil starte.. Kompisen min måtte trille den (!) til forhandler.. (som heldighvis ikke var mere enn 2km unna :roll: ) Derbi har sine egne motorer oxo :love:CPI Sm har AM-Kjeks motor, som mange på forumet hær kaller den :p  Men, uansett. Se litt på Derbi/Aprilia/Yamaha elr'ns du :D Det er ditt valg :yes:  :thumbup:

 

Jeeeg anbefaler DERBI <3  Det er kvalitets-sykler from Spain :love:  <3

8589743[/snapback]

 

- jaha Nikko... my bullshit ute å går;)

Det som feilet min, var at faren min koblet feil på polene på bateriet når vi skulle ta den ut til våren... og da ble det overspenning, og sikringen røyk, jeg ringte Ride, og de kom etter 30 min og henta den på lørdag, den var ferdig mandag, de hentet den med Rides bil, så vi trengte ikke noe styr med å bringe den nedover. og de kunne kjøre den opp med bilen igjen viss jeg ikke hentet den. det samme har han med den svarte CPI'en kunne gjort, men valgte tydligvis å trille den nedover.... og kan du forklare meg hvem han som trilte mopeden ned til ride? tor ikke at du kjenner han, menmen...

dessuten, hvorfor er din så mye bedre med egne motorer... Michael sin gikk i 38 på flata når han fikk den, med riktig innkjøring, og din topper 50 akurat... jeg drar jo fra deg..... med 2 på.... og drar fra derbien i oppoverbakker, med større drev enn hva derbien har.. (så du trenger ikke si at du kjører ifra meg til kriss...lol...)

og du kaller det kvalitet når Michael sin ikke kjørte mere enn 38 på flata, og din topper akuratt 50?... og motorlyden på CPIen er mye barskere... og det er ikke for ingenting at CPI brukes i Supermoto junior... og det er sååååå mye lettere å trimme en CPI, man må ikke skjære opp hele potta viss man ikke skal ha seg eff. potte... girkassa er uvant for mange, men også tåler mere... og denne kickstarten, den er ikke så vanskelig å få gjort noe med... det 2 jeg vet av(igjennom mopedportalen.no) som har levert den inn til Ride å fått fikset kickstart.. null stress... og viss det skulle hende noe, så har Ride MYE bedre service enn Lundamo Auto.... hvor du kjøpte din Derbi

 

(i dette inlegget vil jeg for all del ikke si noe stygt om Derbien, jeg liker den godt selv.. men den er ikke i noe i det hele tatt like ille som det skal haes fram til)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En kamerat av meg har en slik CPI 2006-modell, og den skjærte seg her om dagen. Han trodde det kanskje kunne være oljepumpa som var ødelagt, slik at motoren dermed ikke hadde fått olje..

 

En annen kamerat av meg, også med CPI, 2006 -modell, kjører uplombert. Mopeden går vel i 70-80, men den går ikke veldig bra..

 

CPI'en har jo et litt annerledes opplegg enn andre mopeder med tanke på eksosanlegget, så det spørs om du ikke må ty til egen fantasi når det gjelder påmontering av effektanlegg. TROR ikke det finnes noe slikt effektanlegg som er likt originalanlegget, med tanke på utforming og montering.

 

Selv kjører jeg Derbi X-Race, og er strålende fornøyd :D

8590287[/snapback]

 

 

Denne kameraten av deg... har han kjørt den orginalt, og ikke klusset selv med den? det skjedde sikkert ikke helt ut av det blå...

 

og viss den "andre" kompissen din kjører 70-80 uplombert... så er det noe virkelig ille med den.... min går i 65 på flata... vil jeg ikke tro den uten plombe går så dårlig... viss han dog ikke bare tok plomba... man må gjernest dyse den opp... å da skal den gå 85... å skifte fordrev til 13-14, så går den over 90...

 

og iløpet av året kommer det mest sannsynelig å komme "underbody-kit" effektanlegg som vil være likt det orginale, og viss man absolutt må ha eff. potte, så kjøp en på speedotions.no(R3) den som ligger under CPI SM, den er helt grei.....

kan legge ut bilde av det når jeg har fått..(eff.potta på CPI'en)

 

 

Jeg vil anbefale CPI'en sterkt... liker den veldig godt selv.. lett å trimme, så er den pen å se på...

Lenke til kommentar
vil egentelig ikke anbefalle deg å kjøpe en cpi sm, er forholdsvis dårlig kvalitet på disse etter mine erfaringer.

 

kammeraten min måtte ha sin på service 6 ganger før den hadde gått 100 mil :ph34r:

å nei, han ødela den ikke, ble kjørt normalt.

8691519[/snapback]

 

hva var feilene da ??

 

synst det ofte blir , kameraten min , kameraten til onkelen til tanten min osv :p

8691534[/snapback]

eks, støtta knakk, baklyse slutta å funke ( nei, ikke dårlig kontakt ) etc etc.

 

vet hva jeg prater om evil duck :p

8693592[/snapback]

 

 

TVILER på at han behandlet mopeden pent ettersom det du forteller...

Lenke til kommentar
har hørt noe oppstyr om at CPI SM skal ha en forsterket motor , men er ikke sikre kjilder . 

 

så CPI er vel like god som alle andre 50cc SM ;)

8689917[/snapback]

 

 

ikke sikre kilder? hvordan vet du det?-tørr jeg spørre?

Det er forsterket veiv, clutch og girkassa, men det er samme blokk, de skiftet ut svakhetene på AMsex motoren...

Lenke til kommentar
har hørt noe oppstyr om at CPI SM skal ha en forsterket motor , men er ikke sikre kjilder . 

 

så CPI er vel like god som alle andre 50cc SM ;)

8689917[/snapback]

 

 

ikke sikre kilder? hvordan vet du det?-tørr jeg spørre?

Det er forsterket veiv, clutch og girkassa, men det er samme blokk, de skiftet ut svakhetene på AMsex motoren...

8776433[/snapback]

 

hvordan jeg vet det ? nei det er det jeg ikke gjør nemmelig , derfor nevnte jeg at det ikke var sikre kilder jeg fikk det fra , var noe jeg hørte på mopedportalen , og der kan vel hvem som helst si det de vil. san jeg kan si at derbi egentlig er 1000cc motor , uten at det behøver å vere sant :p og prøv å ikke post 3 inlegg etter hverandre ...

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Det er BARE(!) el-start på den, og det har forekommet at den ikke vil starte.. Kompisen min måtte trille den (!) til forhandler.. (som heldighvis ikke var mere enn 2km unna :roll:

 

Når denne kompisen først var i gang med å trille den hvorfor i helge hoppet han ikke bare oppå sykkelen, vippet den opp i 2. gir og slapp clutchen fort menst han holdt full gass, for dere som ikke vet det så pleier sykler å starte da, men mindre tenningen er AV og/eller noe er ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...