Gå til innhold

Gaming PC rundt 10 000kr


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kanskje eller har veldig lyst på ny PC siden jeg kanskje skal selge min gamle :D

 

Skal spille CSS, Battlefield 2 og mange nye spill som kommer på best mulig grafikk uten hakking.

 

Vil heller ikke at den skal støye mye. Skal ikke overklokke. Å vil at den ikke skal bli for varm for lett, må ha god nok kjøling :)

Har ikke giddet å oppdatert meg om nye PC deler etter at jeg kjøpte min PC for kanskje 2 år siden eller noe... så mye nytt har kommet som jeg må ha lest om. Alt er veldig mye billigere enn det var før også :)

 

Jeg har skjerm, tastatur, høytallere, mus, internett kablene, windows og headsett fra før av.

 

Hva synes dere? Har bare satt opp det jeg tenkte var best og har lest anbefalinger osv. Jeg synes kanskje den rammen var litt dyr, men har hørt så mye bra fra Corsair, men kanskje jeg kan finne noe like bra bare billigere?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=45393

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Så ut til å være et bra oppsett for pengene det.

 

Ikke mye å spare på RAM, men hvis du ikke skal overklokke noe, kan du jo prøve Kingston sin RAM.

Kan faktisk overklokke litt med de også, siden du kan ha 333MHz bussfrekvens.

 

Ellers kan du jo evt. gå for en E6400 i stedet for E6600 CPU.

Tror ikke det vil ha så mye å si for ytelsen, og det er veldig enkelt å klokke E6400 opp til samme hastighet.

Merk deg at flere av Intel sine prosessorer skal falle en del i pris nå i slutten på april.

EDIT: Link.

 

Når det gjelder støy er normalt et kabinett med sidevindu dårligere da det slipper ut mere støy.

Ellers er strømforsyningen bra støysvak. Finnes jo bedre kjølere til CPU enn den som følger med, men prøv den først og se.

 

Nettulf

Endret av Nettulf
Lenke til kommentar
Hei.

 

Så ut til å være et bra oppsett for pengene det.

 

Ikke mye å spare på RAM, men hvis du ikke skal overklokke noe, kan du jo prøve Kingston sin RAM.

Kan faktisk overklokke litt med de også, siden du kan ha 333MHz bussfrekvens.

 

Ellers kan du jo evt. gå for en E6400 i stedet for E6600 CPU.

Tror ikke det vil ha så mye å si for ytelsen, og det er veldig enkelt å klokke E6400 opp til samme hastighet.

Merk deg at flere av Intel sine prosessorer skal falle en del i pris nå i slutten på april.

EDIT: Link.

 

Når det gjelder støy er normalt et kabinett med sidevindu dårligere da det slipper ut mere støy.

Ellers er strømforsyningen bra støysvak. Finnes jo bedre kjølere til CPU enn den som følger med, men prøv den først og se.

 

Nettulf

8379326[/snapback]

 

 

Ok, takk for svar. Skal ikke bestille PCen med en gang uansett, så venter med at intel går ned i priser. Men den rammen koster nesten like mye som Corsair uansett på komplett.no (der jeg tenkte å bestille alle delene fra) eller så skal jeg bestille det fra pcutstyr.no fordi de 2 nettbutikkene har alle delene.

 

Men burde jeg ha 640mb skjermkortet? Er det stor forskjell? skjermkortet har jo mest å si på spill..

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar. Skal ikke bestille PCen med en gang uansett, så venter med at intel går ned i priser. Men den rammen koster nesten like mye som Corsair uansett på komplett.no (der jeg tenkte å bestille alle delene fra) eller så skal jeg bestille det fra pcutstyr.no fordi de 2 nettbutikkene har alle delene.

 

Men burde jeg ha 640mb skjermkortet? Er det stor forskjell? skjermkortet har jo mest å si på spill..

8379383[/snapback]

 

Hei.

 

Vil bare si at de har vel alle delene hos Amentio også. Det er noe tull med prisguiden som gjør at de ikke finner DVD brennere hos Amentio, selv om de er der. Så holder det med bare 1 butikk....

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar. Skal ikke bestille PCen med en gang uansett, så venter med at intel går ned i priser. Men den rammen koster nesten like mye som Corsair uansett på komplett.no (der jeg tenkte å bestille alle delene fra) eller så skal jeg bestille det fra pcutstyr.no fordi de 2 nettbutikkene har alle delene.

 

Men burde jeg ha 640mb skjermkortet? Er det stor forskjell? skjermkortet har jo mest å si på spill..

8379383[/snapback]

 

Hei.

 

Vil bare si at de har vel alle delene hos Amentio også. Det er noe tull med prisguiden som gjør at de ikke finner DVD brennere hos Amentio, selv om de er der. Så holder det med bare 1 butikk....

 

Nettulf

8381387[/snapback]

 

Åja, men det er jo fantastisk :D Da sparer jeg noen hundre lapper hvis jeg bestiller derifra.

Lenke til kommentar
Han har selvfølgelig endret handlekurven sin etter at jeg sa ifra da :tease:

8382458[/snapback]

 

Ah sorry :)

 

Oppdatert link: Fant ut at jeg hadde lyst på en ny skjerm, 20 tommers. Derfor tok jeg 640 versjonen av 8800GTS også. Ble litt dyrt nå.. men hva synes dere om skjermen og det nye skjermkortet?

8386385[/snapback]

 

Ser bra ut :) Samsung lager bra LCD paneler, hvis du har budsjett til +500kr mer ville jeg kanskje gått for Samsung 22" ? https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

 

Eller den andre 22" modellen (litt dyrere, men anbefallt av mange og kanskje litt bedre?) https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Lenke til kommentar

Jeg synes oppsettet ditt er nydelig nå, unntatt en ting, harddisken. Den har bare 8MB cache, og du for mye større og bedre harddisk for noen få kroner mer.

 

Anbefaler deg å ta en titt på denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=46766

 

Edit: Jeg ville tatt denne skjermen, bedre kontrast, bedre utseende, bedre bilde og bedre responstid en den andre

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
Amentio er rævva kundeservice, så hvis du planlegger at noe skal bli ødelagt, bestiller du ikke derfra... er mye bedre å ikke spare de ekstra 100 lappene... har hatt utrolig mye dritt med amentio det siste året... :thumbdown:  Mark my words

 

Tobbelulle

8381846[/snapback]

 

 

Har kjøpt en del der, og kan være enig i at de ikke er av de raskeste hvis du trenger hjelp til noe.

Men jeg har nå fått byttet det som har vært defekt, selv om det har tatt litt tid.

 

Problemet er vel at de har underleverandører for alt, slik at de må avtale med leverandør før man kan få retur.

 

Så er det bare et par hundrelapper i forskjell, kan man nok velge en mere kjemt butikk.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...