Gå til innhold

Opera 7 Beta 2


Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Opera tar bare mer og mer av! Hvordan noen fremdeles kan mene at IE eller mozilla etc. er bedre, er for meg uforståelig.

 

Den nye "Link" listen som vises når du går in på en side er jo rett og slett genial.

 

 

Men det er et lite problem, Mail sjekking...

Hvis den ikke får kontakt med mailen (internett av f.eks) kommer det stor boks opp med feilmelding. Dette kom ikke i den første betaen. Er det mulig å få den vekk? irriterende for en stakkars ISDN bruker som meg, at det skal komme opp meldinger hvert andre minutt når jeg ikke er på internett...

 

edit: Hvordan kunne jeg glemme å nevne "passord-huske" funksjonen? Når først opera tar det med, så tar de like godt å gjennomfører den på en enda bedre måte en den som finnes i IE!

 

Nå slipper jeg å bestandig skrive inn det pokkers passordet og brukernavnet på dette forumet...

_________________

www.NokiaMobil.tk - www.NokiaForum.tk

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-12-18 19:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-18 19:12, skrev GeeZuZz:

Men det er et lite problem, Mail sjekking...

Hvis den ikke får kontakt med mailen (internett av f.eks) kommer det stor boks opp med feilmelding. Dette kom ikke i den første betaen. Er det mulig å få den vekk? irriterende for en stakkars ISDN bruker som meg, at det skal komme opp meldinger hvert andre minutt når jeg ikke er på internett...


Tja, du kan jo ta vekk haken for automatisk sjekk kvart femte minutt (som er default)

Mail->Manage accounts->Edit

Quote:


edit: Hvordan kunne jeg glemme å nevne "passord-huske" funksjonen? Når først opera tar det med, så tar de like godt å gjennomfører den på en enda bedre måte en den som finnes i IE!


Den er litt buggy enda...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 22:50, skrev pekle:


Tja, du kan jo ta vekk haken for automatisk sjekk kvart femte minutt (som er default)



Den er litt buggy enda...


 

Nei, jeg vil at den skal sjekke, men den skal ikke gi beskjed hvis den ikke får kontakt! (den irriterende error meldingen er en ny "funksjon" som har kommet i beta2)

 

Hva er buggy? passord greien funker strøkent her. Men når du poster i forumet må du trykke ctrl-enter etter du har skrevet innlegget - ellers poster den et tomt innlegg...

Lenke til kommentar

Er hos meg fortsatt en CSS glitch, Opera7 er ikke helt jevn på mouseover. F.eks hvis jeg beveger musa fort over linkene til venste på forumet se at det først kommer en gråfarge bak linkene og så blir de korrekt farga rød med understrek.

 

Scrollinga er heller ikke helt fin. Det tar faktisk litt tid før det nye område vises slik at det i en bitteliten tid bare er helt hvitt der. Det gir en flimrende/ujevn scrolling som er fryktelig ubehagelig.

 

Opera6 gjør disse tingene helt smooth så jeg håper (og tror) at final releasen vil ha fiksa dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 19:32, skrev the_ruthless:

Folk som enda ikke har gått over til Opera er litt som Mac-folk... :wink: ("Jammen, IE er jo så brukervennlig og intuuuitivt! Og det kræsjer aaaaaldri... Og det kan gjøre alt som Opera kan! Mye lettere!")



 

Synes IE 6.0 er veldig bra jeg. Hvis IE bare kunne åpne sidene i samme browser, ikke starte en ny for hver side, hadde jeg kommet til å brukt den hele tiden. Har brukt Opera siden 3.0, men det var først etter 5.0 at den tok helt over for IE (bortsett fra sider som ser rævv ut/ikke virker i Opera).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 11:19, skrev Pusern:

Jeg har tilbake funksjonen på tommelknappen på musa

(Logitech Itouch)

Denne virker ikke i Opera 7. Verken Beta 1 eller 2.

Noen forslag?


 

Venn deg til mousegestures isteden :smile: (trykk ned høyreknappen, beveg musa litt til venstre og slipp knappen for å gå tilbake, samme prosedyre men musa til høyre for å gå fremover).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 16:22, skrev sjanten:

zork: frem og tilbake er lettere på følgende måte:

frem: hold inne venstre knapp, trykk høyre

tilbake: hold inne høyre og trykk venstre.


 

Joda, kjenner denne også, men jeg foretrekker 'min' måte :smile: Blant annet må en passe på at en ikke har pekeren over en link dersom en skal bruke venstreknapp-høyreknapp metoden til å gå frem ellers går en til linken isteden.

 

Men det en er vant til er ofte det beste :smile:

 

Til ham som spurte opprinnelig: prøv å sette 'back' knappen på musen din til å sende 'Z'. Dette er shortcut'en for 'back' hos Opera og burde fungere... kanskje ikke så godt om du bruker knappen til andre ting også.

Lenke til kommentar

hehe, den var feeet :wink: men virker som om jeg har funnet et problem, håper det løste seg etter at jeg fjerna noen gamle instillings greier. opera lagra nemlig ikke oppsettet mitt. den lagra farge og passord osv, men fjerna jeg noen kanpper og sånn og bookmarksa så sto alt der når jeg starta opp opera igjen :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...