Gå til innhold

Linux på minnepinnen


Anbefalte innlegg

Hva med nettverksbegrensningene som måtte finnes der hvor du er på besøk. Det må vel falle i grus å kunne komme seg på internett gjennom vertens bredbåndsforbindelse.

 

Script, Proxy er vel noe som kan begrense deg på din surfevei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett inn en USB-minnepinne, skru på PC-en og kjør Mandriva Linux 2007 KDE 32-bit.

 

Les mer

8364878[/snapback]

 

Sourceforge ligger det filer som automagisk installerer en rekke forskjellige linux distroer på en usb drive med minst 1GB. Eneste man trenger å gjøre er å formatere med HP USB Disk Storage Format tool til FAT32 først.

Endret av trotsche
Lenke til kommentar
Er dette virkelig noe for den jevne bruker? Må man ikke endre boot disk for å kunne boote? Eller er de fleste hovekort satt opp til å lete på USB først?

8365134[/snapback]

Nyere pcer vil kunne boote direkte fra USB, for eksempel fra en ekstern harddisk. Boot-rekkefølgen i BIOS kan være en hindring, men USB og CD-ROM ligger som regel før harddisk.
Lenke til kommentar
Jeg synes 450 kroner for en 1GB minnepinne pluss en gratis distro er dyrt. 1GB minnepinner koster nå fra 86 kroner i prisguiden. Man får 4GB fra godt under 450 kroner.

8366710[/snapback]

Det er snakk om en 4 GB minnepinne i artikkelen, ikke 1 GB.

8366789[/snapback]

Simen1 siktet nok til mitt innlegg der jeg viser til DSL som tilbyr sin distro lagt inn på en 1 GB minnebrikke for 450 kroner.

 

Jeg synes forøvrig også at minnebrikken til DSL er dyr, men det blir jo mer som en donasjon.

 

Edit: Der var Simen1 før meg ja..

Endret av bynhffba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...