Gå til innhold

Generic Host Process + lydkortet "fors*MULIG LØST*


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et fancy problem. Etter oppstart får jeg en velkjent feil. "Generic Host Process has encountered a problem blabla"

Og etter dette tar det en stund, så har lydkortet forsvunnet fra windows. All lyd har forsvunnet. Likevel har jeg lyd i winamp, for der styrer man output selv.

 

Hva er grunnen, og hvordan fikser jeg? Begynner å bli litt desperat :(

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hent CCleaner.

Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......."

Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

Kjør også noen runder med 'Saker' til det ikke finner flere feil.

 

Reinstaller deretter lydkortdriveren din og se om ikke det har ordnet saken.

 

Og med det samme du er her: Hent Hijackthis. Legg programmet i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Lenke til kommentar

Roger!

 

Mens jeg samtidig er her, nå har det blitt sånn at MSN får en feil og avslutter når jeg skal ha på cam..

 

Jeg har reinstallert lydkortet flere ganger, kjørt en del fancy ting gjennom kjør, samt lasta ned den microsoft hotfixen for generic host process-feil..

 

 

Men prøver din versjon ;)

 

 

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 21:21:47, on 11.04.2007

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe

C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe

C:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe

C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe

C:\Programfiler\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe

C:\Programfiler\AGEIA Technologies\TrayIcon.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeInSystray.exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe

C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE

C:\ibmtools\aptezbtn\rakusb.exe

C:\Programfiler\AIRPLUS\D-Link AirPlus DWL-120+ Wireless USB Adapter\AIRPLUS.EXE

H:\Programmer\Div Stuff\Media\Diverse\Banshee Screamer Alarm\alarm.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe

C:\Programfiler\LogMeIn\RaMaint.exe

C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeIn.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe

C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe

C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN

C:\Programfiler\MSN Messenger\usnsvc.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Documents and Settings\Mathias\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fettnerd.org/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] "C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray

O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe boot

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [AEZBProc] c:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programfiler\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AGEIA PhysX SysTray] C:\Programfiler\AGEIA Technologies\TrayIcon.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [LogMeIn GUI] "C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeInSystray.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [startCCC] C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe

O4 - HKCU\..\Run: [sUPERAntiSpyware] C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

O4 - HKCU\..\Run: [uniblue Registry Booster] C:\Programfiler\Uniblue\Registry Booster\RegistryBooster.exe /S

O4 - Startup: Banshee Screamer Alarm.lnk = H:\Programmer\Div Stuff\Media\Diverse\Banshee Screamer Alarm\alarm.exe

O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe

O4 - Global Startup: D-Link Air Utility.lnk = C:\Programfiler\D-Link\D-Link Air Utility\Utility.exe

O4 - Global Startup: D-Link AirPlus DWL-120+ Wireless USB Adapter.lnk = ?

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll

O20 - Winlogon Notify: LMIinit - C:\WINDOWS\SYSTEM32\LMIinit.dll

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe

O23 - Service: LogMeIn Maintenance Service (LMIMaint) - LogMeIn, Inc. - C:\Programfiler\LogMeIn\RaMaint.exe

O23 - Service: LogMeIn - LogMeIn, Inc. - C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeIn.exe

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar

- og hvis ikke du allerede har prøvd det: Start->Kjør. Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellome sfc og / ). Du trenger antakelig WinXP cd'n. Dette vil sjekke og fixe evt. feil i systemfilene.

 

Edit: HJT-loggen viser ingen tegn til noen infeksjoner.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
- og hvis ikke du allerede har prøvd det: Start->Kjør. Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellome sfc og / ). Du trenger antakelig WinXP cd'n. Dette vil sjekke og fixe evt. feil i systemfilene.

 

8362248[/snapback]

 

Det funka dårlig. Vet ikke om det er cdrommen som er dårlig eller hva, men får bare beskjed om å sette i discen.. :s selv om den står i..

Og så trykker jeg på prøv på nytt ca 100 ganger så går det :s

Lenke til kommentar

Vel som sagt, jeg hadde det samme problemet. Prøvde alt av viruskontroller, sjekker og andre forslag men problemet vedvarte. Prøvde repair instalasjon, samt formatering, problemet vedvarte.

Det jeg oppdaget var at hos en kamerat var problemet helt ute av verden.

 

Da jeg kom hjem fikk jeg tips om å prøve og logge på det trådløse nettverket, og da var problemet borte. Jeg hadde ikke mulighet til å koble ut de andre pc'ene i nettverket, men det har kanskje du? Prøv å være alene på nettverket, plugget rett i modem elns.. se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror jeg fikk tak i en ny hotfix som kanskje, les kanskje, løste problemet.. Ting skjedde i noe søvnig tilstand, og hyppig i går kveld. Gjorde flere forskjellige ting :p

 

Windows Worms Door Cleaner

Ny Hotfix

Og så flytta jeg begge rambrikkene fra A1/A2 til B1/B2

 

MEN, nå har jeg ikke samme problemet lengre :o Det er borte! Har i alle fall ikke hatt noe fra jeg dro på jobb i dag klokka 10 og til nå, og det lover bra :D

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...