Gå til innhold

Formatere men beholde programmene ferdiginstallert

Ola92

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg skal gjøre XP PCen til Vista! :w00t:

Men det er et stort problem og det er at jeg hadde installert et par gode programmer fra giveawayoftheday.com (En side som gir bort et program (fullversjon) hver dag. Det går an å installere fra den ble lagt ut til det har gått 24timer).

Disse programmene har jeg på XPen. Hvordan får jeg den etter å ha formatert PCen slik at jeg slipper å installere den på nytt? Jeg har ekstern harddisk med plass til de programmene (500GB).

Takker for alle mulige løsninger :thumbup:

Endret av Arjun Sivapalan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noe alá det samme problemet. Jeg skal formatere fra Windows 2000 til XP.

Men jeg vil helst beholde så mye som mulig av de andre filene på pcen, helst alle, hvis det er mulig.

Har windows innstalert på C:, ikke så veldig mye jeg vil beholde der. Men har også en H: og I: partisjon, som jeg gjerne vil beholde. Er dette mulig?

Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet

Kan ikke garantere at det vil virke, men hva med å gå i C:/Programfiler/"PROGRAM"/ og kopiere mappene der programmene ligger legge de inn i programfiler etter at du har installert Vista og lage nye snarveier selv?

Skrevet

Når ett program installeres er det ikke bare filene i programfiler-katalogen som blir pakket ut og installert, men også(avhengig av program naturligvis) en drøss ned filer som blir strødd rundt i andre mapper i programfiler og windows-katalogen, samt mange oppføringer i registeret.

Så å formatere maskinen for så å beholde alle programmer er i utgangspunktet ikke mulig med mindre man enten manuelt flytter alle filene og registeroppføringene til programmet samtidig, eller har ett program som gjør det for en. Eg tror ikke ett slikt program eksisterer, men eg kan ta feil der.

Problem nr to du vil møte på er at du ønsker å gå i fra XP til Vista, som igjen har andre måter å gjøre ting på, andre steder ting skal ligge og ikke minst er det ikke alle program som fungerer som det skal på Vista, hvertfall ikke uten å hente ned en Vista-kompatibel versjon fra produsenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...