Gå til innhold

oppgradering av Aopen AX34, hvor stor cpu?

Prelude

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal oppgradere 13 maskiner bygget på dette Aopen AX34 hovedkortet.

problemstillingen min ligger i hvor stor CPU kortet tar, etter om den takler kun coppermine prosessorer opp til 1.2ghz eller om den takler tualatin opp til 1.4ghz.

er jo ikke no særlig sjakktrekk å bestille inn tualatin cpu'er og når man setter inn dem så vil maskinen ikke boote.. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjører nå på en 1.4 ghz Celeron av Tua-type på 1568 mhz på et slot 1 P2b-s hovedkort (har mulighet for max 112 mhz fsb). Dette hk støtter ikke Tualatin prosessorer.

Bruker en Tekram slotkonverter, og har modifisert cpu som beskrevet i linken under.

http://clocksmurf.homepage.dk/TualatinEN.htm

Edit:....men regner med at dette ikke er veldig interessant på så mange maskiner...

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-12-20 08:05 ]

Skrevet

tror jeg ikke hadde forklart meg klart nok.

dette er skolepc'er det er snakk om, kan jo ikke akkurat hive inn socket konvertere, modifisere cpu'er og klokke vilt :wink:

menmen.. resultatet ble at det ble bestillt inn 13 512Mb crucial brikker isteden for å oppgradere cpu'ene, noe som vil gi maskinene ny pust i bakken da dem har orginalt bare 128Mb ram installert.

Skrevet

Får virkelig håpe HK'et støtter de 512MB-brikkene du har bestillt da.

Jeg synes egentlig 512+128 er litt overkill for sånne PC'er, men SD-ram er jo knallbillig, så det er sikkert verd pengene.

En reinnstallering og bios-flash øker sikkert også ytelsen. Deretter kloner du bare alle de andre diskene, slik at du slipper reinnstallering på hver enkelt. (Kloning tar bare ca 5-10 min pr disk) Det strider heller ikke med lisenser det å klone, så lenge du har alle 13 lisensene i orden og kan dokumentere de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...