Gå til innhold

Topp 3 av Tv-serier ever (med en kort begrunnelse)


Anbefalte innlegg

Den var egentlig ganske vanskelig.

Men jeg må si at lista er slik:

 

1. Criminal minds. Jeg synes det er en fantastisk serie og ikke minst veldig interesant. Veldig bra gjennomført.

 

2. The O.C. Jeg elsker den serien. Og har gjort det helt siden jeg så den første episoden. Liker handlingen og karakterene i serien.

 

3. Scrubs. Den er ufattelig morsom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. The OC

Utrolig god serie. Damene, humoren og den intrikate storyen gjør denne til en sikker vinner.

 

2. Prison Break

En serie som ikke kan betegnes som annet enn en av de beste spenningsseriene som har blitt sendt på TV noen gang. Spesielt episodene fra tiden innenfor murene er helt magiske. Har gått bittelittegrann nedover utover i sesongene, men som sagt sikrer første sesong en plass på pallen.

 

3. Entourage

Det er de forskjellige karakterene som gjør denne serien så bra. De har en utrolig kjemi seg imellom og er sjarmerende og realistiske karakterer. En av de, om ikke den, beste er Ari Gold som spilles til perfeksjon av Jeremy Piven.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

1. Heroes

Fantastisk er en underdrivelse, dette er helt ulikt alt annet jeg har sett av andre serier, kanskje derfor det er så bra. En genial hitorie sammen med interessante karakter gjør denne bra.

 

2.Dexter

Som heroes er dette også en anerledes serie, med en knall historie og en mildt sagt anerledes hovedperson.

 

3.Family Guy

Genial serie, noen virkelig fantastike episoder som virkelig tar av.

Lenke til kommentar

1. Lost.

Jeg gleder meg til hver eneste episode av lost, og digger hvert eneste sekund av den.

Her blir du servert et utrolig originalt plott, som hele tiden vender og vrir på seg. Helt umulig å forutse hva som kommer til å skje, og jeg digger det. Hvis jeg bare kunne ta med en serie på en øde øy, er denne det soleklare valget.

 

2. South park.

Helt genialt! En serie som gjør ting andre ikke tør å gjøre på en mesterlig måte! Siden serien hele tiden holder seg oppdatert med ting som skjer i samfunnet blir man aldri lei av den! Hysterisk morsomt, med utrolig mange epeisoder med god kvalitet.

 

3.

Scrubs.

Hvem hadde trodd at man kunne lage en så morsom, genial og gal serie med handling fra et sykehus? Hver karakter i serien har det lagt mye omtanke i, og skuespillprestasjonene er veldig gode!Må oppleves!

 

Andre serier:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

4. My name is earl.

5. Family guy

6. Prison break

7. The simpsons

Lenke til kommentar

1. X-files

Min favorittserie, som jeg har komplett på DVD. Helt siden jeg var liten, da jeg så den første episoden på TV2, har jeg vært frelst. Siden den gang har jeg vært en trofast X-Phile. Serien har så mange gode episoder at det er vanskelig å beskrive med ord, får frysninger bare jeg tenker på det. Er spesielt svak for humor-episodene av Darin Morgan og Vince Gilligan. Men som sagt, liker omtrent alt. Mange gode MotW(Monster of the Week) episoder, og Mytologi-episodene er en fryd å følge med på. De første 6 sesongene er best, men jeg liker 7-9 også selv om kurven daler litt. Serien har fortsatt et meget høyt nivå de siste sesongene, og jeg liker faktisk Dogget og Reyes. Man kan telle på en hånd hvor mange svake episoder en sesong har, og det er sterke tall.

 

I tillegg har serien den beste theme-låten ever. Liker godt X-files filmen også, og håper det kommer en oppfølger.

 

2. Seinfeld

Hva kan jeg si? Den beste sit-comen noensinne. Humoren er perfekt, det finnes nesten ikke en eneste dårlig episode. Utrolig mange gullkorn fra denne serien og minneverdige øyeblikk som følger en til graven. Gleder meg til de to siste sesongene kommer på DVD.

 

3. Red Dwarf

Også en meget god serie, som jeg selvsagt har komplett på DVD. Liker godt den britiske humoren, og det blandet med science-fiction er en uslåelig kombinasjon. Den som liker tidsparadokser kommer til å like dette.

 

Skulle gjerne tatt med 24 også, som har en spenningskurve få serier kan matche. Hvem liker ikke cliffhangere? :p

 

Band of Brothers er krig på sitt beste, men hører ikke den serien egentlig hjemme i en annen kategori, mini-serier? Ser ikke på BoB som en TV-serie akkurat.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

24:

Spenning hele tiden, serien holder koken selv etter 6sesonger og teknisk sett samme plot.

 

Scrubs:

Den beste humorserien som finnes, ikke overdreven "morroskesjer" men bra karakterer også.

 

Family Guy:

Rask humor, politisk ukorekt, rett og slett genial

 

Serie nr3 var vanskelig. Spesielt når det stod mellom andre knallserier som Southpark, Simpsons, Heroes, supernatural, arrested development, curb your enthusiasm, seinfeld, prison break, smallville og mange flere

Lenke til kommentar

Firefly

 

En blanding av gammel Western å SciFi som av en eller merkelig grunn funker sinnsykt bra. Synd den ble tatt av luften så fort. Kom også en film som heter Serenity en stund etterpå som egentlig bare gjør serien enda bedre.

 

The Sopranos

 

Genial mafia serie som har litt av hvert. Synd det snart er slutt på denne serien også :(

 

Stargate SG-1 / Stargate Atlantis

 

Også en genial SciFi serie. Gikk 10 sesonger, å Atlantis går enda. Eneste minuset er at hovedrolle innhaveren Richard Dean Anderson forsvant før serien sluttet. I mine øyne ble serien mye svakere uten han.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Band of Brothers

 

Utrolig serie om fallskjermjegerene i Easy Company, som følges gjennom andre verdenskrig.

 

David Schwimmer som hissig offiser gjør serien alene verdt å se.

 

24

 

Jack Bauer.

 

Lost

 

Har ikke sett de siste episodene; men Lost var iallfall en knallserie i første sesong. Tapte seg riktignok i andre, men forbedret seg etterhvert utover tredje sesong.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

1: Stargate (SG-1 og Atlantis): Enkelt og greit er det hele konseptet for disse seriene som er så perfekte. Selve stargaten er jo perfekt for en serie. Den gir jo tilnærmet uendelige muligheter! Her kan man til en hver tid gå til en ny planet, ja en helt ny galakse. Dette åpner for så overveldende mye, at det nesten ikke er til å tro. I tillegg, så har begge programmene gode "writers" eller hva du skal kalle dem på norsk. Skuespillerne kan man heller ikke utsette seg på :D 10/10 fra meg ;)

 

2: The Simpsons: Har egentlig sett på denne serien siden jeg begynte å kunne lese subtitles på TVen. Den geniale sammensetnignen med disse gule menneskene. Jeg rett og slett bare elsker denne serien, Homer, Bart, Lisa osv. En av de tingene som også er bra her, er at de trekker inn ting fra virkeligheten, som episoder med MacGyver (RDA igjen) osv.

 

Futurama: Bender, Sci-Fi blandet med humor og animasjoner, Fry, fremtid! kan det bli bedre? Jeg skjønner ikke hvorfor den ble kansellert etter 5 sesonger. Den hadde jo så gode muligheter, og de fleste episodene var faktisk bedre enn The Simpsons. Hadde denne gått enda, hadde den nok tatt 2. plassen.

 

Ellers vil jeg nevne Friends, som jeg også har fulgt i flere år, og sett 3-4 ganger gjennom alle episodene, kronologisk. God historie, kan følge historien/karakterene fra episode til episode osv. Elsker den.

 

Band of Brothers vil jeg også nevne. Har ikke sett mer en en episode av denne serien, men bare den var genial. Det ser veldig bra ut, bare tanken av kvaliteten til en god krigsfilm som varer over 12 timer, realistisk osv. prøver å få lånt meg den nå, så jeg kan se alle episodene. Er ikke rart at denne serien har havnet på så mange 1. plasser her, og har funnet så mange priser.

 

EDIT: Er ikke plass nok med 3 favoritter :D

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

1) Dead like me

Utrolig god serie med et spesielt konsept. Kan ikke helt sette fingeren på hva som gjør den så bra, men jeg tror det er karakterene som fenger.

 

2) Prison Break

God og spennende serie. Har samme mening som de fleste andre som lister opp denne blant sine topp 3 serier

 

3) The Unit

Amerikansk serie om en gruppe hemmelige spesialsoldater som har massevis av internasjonale oppdrag. Elsker denne typen serier og filmer.

Lenke til kommentar

Sopranos - Er veldig glad i mafiafilmer, og da kan ikke denne serien slå feil.

 

Band of Brothers - Fantastisk laget serie, med gode regisører og skuespillere. Gleder meg til neste avsnitt.

 

Fresh Prince in Bel Air - Hvem liker vel ikke denne serien? Jeg kastet ihvertfall bort utallige timer på denne serien etter skoletid på TVNorge. Morsom serie.

Endret av forman
Lenke til kommentar

off: GuardiaN--, del av grunnen til at den tapte seg i andre sesong var at en av producerne som var med i første gikk ut - gladnyhet; han er med i tredje!

 

South Park: vel, humoren er sååå på topp og Eric Cartman er kongen! I nyere tid inneholder hver episode en moral / de tar opp et viktig tema på en humoristisk måte.. Beste serien jeg har sett

 

Prison Break: spennende ut av fyyy. Can't wait til neste sesong(although de burde ha avslutta den)

 

Heroes/dexter: sykt bra serier begge.. heroes er en meget fengende serie som er interessant og spennende.. Dexter har en bra story og konge laget

Endret av Oma-
Lenke til kommentar

Babylon 5

Genial Sci-fi og en av de mest gjenomtenkte historiene noensinne kommet på en tv-skjerm. Artige og interessante karakterer, fengende action og et fantastisk univers som overgår alt annet av sci-fi.

 

X-Files

Jeg har ikke engang sett de siste par sesongene av serien, men de første sesongene var så fengende og så bra at denne serien er blitt en klassiker av dimensjoner.

 

 

Jeg klarer ikke plassere en nr. 3. Det er så jevnt mellom Lost, Twin Peaks, 24, Heroes, Nowhere Man, The adventures of Brisco County jr., Seinfeld, Rome, Friends og Cheers at jeg ikke klarer å peke ut en spesiell.

Lenke til kommentar

1. The Office (Britisk versjon)

 

Første serie som virkelig overbeviste meg om at tv-serier kan være ekte kunst. Fantastisk karakter-portrett, komplisert og hysteriskt morsomt. Overgår det meste, alt, innen tv.

 

2. Seinfeld

 

Liker vanligvis ikke sitcoms, f.eks. Friends er forferdelig. Men Seinfeld, med sin utrolig off-key retorikk, ville dialog og utrolig god kvalitet på både hovedskuespillerne (Seinfeld er ikke så sterk i sesong 1-3, men forbedrer seg noe utrolig utover) og bi-skuespillere. Spesielt da sånne som J. Peterman, Jackie Chiles, bibliotek-etterforskeren osv... Nyskapende, ikke redd for å eksperimentere.

 

3. The Simpsons

 

En ting som er flott med The Simpsons, er variasjonen. Har sett alt opp til sesong 9, men helt til da er det utrolig variert. Et av tingene som gjør dette er at det er konstant bytte av manus-forfattere, og får programmet til å fortsette å være nyskapende og prøve nye ting så langt. (Mange klager på at det har tapt seg til nå, noe jeg ikke kan kommentere på, siden jeg ikke har sett forbi sesong 9, men det er fortsatt utrolig imponerende at de klarte å være så orginale så lenge, 9 sesonger er utrolig mye)

Lenke til kommentar

Vanskelig å velge ut mine topp 3 tv-serier, men ble tilslutt disse:

 

 

Prison Break

Sykt spennende serie. Ble hekta med engang jeg så denne. Spenningen har holdt seg like bra i begge to sesongene og jeg håper selvfølgelig den holder seg like bra i den tredje.

 

Heroes

Helt enorm bra serie. Ble helt hekta og satt inne i to dager og så alle de første 18 episodene. Serien blir bare bedre for hver episode.

 

Lost

Ble også ganske fort hekta på denne serien. Sesong 1 var spennende for hver episode. Sesong 2 ble desverre litt kjedelig midt i sesongen, men tok seg raskt opp igjen. Sesong 3 har vært sykt bra, på nivå med sesong 1.

Lenke til kommentar

Band of Brothers

 

Min all time favoritt serie. Dette er som en 10 timer lang krigsfilm med masse herlig action og effekter som ikke står tilbake for det som lages på film. Flydroppet i begynnelsen av episode 2 er helt utrolig.

 

Heroes

 

Dette er nesten som X-men, noe som er et kvalitetsstempel i mine øyne. God historie, bra action og gode effekter.

 

Lost

 

Sesong 1 var utrolig bra og spesielt piloten var fantastisk, kanskje den beste noensinne. Sesong 2 var en liten nedtur, men synes det har tatt seg veldig opp med sesong 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...