Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tygger mye tyggis


Lilja4ever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trodde tyggiser gikk i blindtarmen, jeg  :ermm: Har hørt det fra mange opp gjennom årene

 

Var iallefall derfor en på ungdomsskolen måtte operere den vekk...

8350832[/snapback]

 

:dontgetit: operere bort blindtarmen pga tyggis? :cry:

8350842[/snapback]

Den var vel full eller noe... :thumbdown:

 

Er litt på utrygg grunn her, men det er sånn jeg har forstått at det var :p

Lenke til kommentar
Jeg trodde tyggiser gikk i blindtarmen, jeg  :ermm: Har hørt det fra mange opp gjennom årene

 

Var iallefall derfor en på ungdomsskolen måtte operere den vekk...

8350832[/snapback]

 

:dontgetit: operere bort blindtarmen pga tyggis? :cry:

8350842[/snapback]

Den var vel full eller noe... :thumbdown:

 

Er litt på utrygg grunn her, men det er sånn jeg har forstått at det var :p

8350900[/snapback]

 

Høres uansett ikke bra ut :no:

Tror jeg skal tenke meg litt om før jeg svelger tyggisen fra nå av...Men tenk rikke veor at jeg gjør det, den bare forsvinner :p

Lenke til kommentar

Har lest litt om det nå.

 

Skrevet av en eller annen proffesor.

What charming habits kids pick up in their efforts to look cool! Why anyone would choose to swallow chewing gum is a mystery to me, and, although I certainly wouldn't advise swallowing it, I can assure you it isn't actually dangerous.

 

Along with many generations of children, Iwas also warned of the perils of swallowing chewing gum and that it would stay in the stomach for years. My own personal favourite story was that it could find its way out of the digestive system and wrap itself around the different vital organs and cut off the blood supply. Fortunately, this and other old wives tales, are untrue.

 

Chewing gum consists of a fibre that can't be digested by our bodies, so, if it's swallowed, apart from the unpleasant texture, it will pass harmlessly through the body intact along with other waste. There is no way it could get lost and wrap itself around vital organs or lurk in the stomach for untold years.

 

If you can't get your daughter to stop, don't worry. This is almost certainly just a phase she is going through and she'll grow out of it. In the meantime, comfort yourself with the fact that it's not doing her any harm. She will also have lovely fresh breath and the increased saliva from chewing can help protect her teeth from cavities.

 

"Betrygget" ^^

Lenke til kommentar

Er du et friskt menneske så er det så å si ufarlig å svelge tyggi. Den største faren her er vel at den setter seg fast i halsen, noe som er meget liten. Har du enkelte magesykdommer så kan det faktisk være livsfarlig å svelge en tyggi. Har du f.eks Pyloric Stenosis så kan en normal hubbahubba stenge hele pasasjen mellom magesekk og tolvfingertarm. Har selv et forbruk på ca. 2 pakker sølvextra per dag (Ikke svelger). Om dette produserer mer magesyre vet jeg ikke. Bruker 20mg nexium hver 24 time så magesyreproduksjonen min er nedsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...