Gå til innhold

Bruttern hacket på msn, spore opp hvem?

Thor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, bruttern ble hacket nå mens hele familien var på hytta og deiet marsipan. Han har ikke gjort skade på selve kontoen, han har endret nicket til noe slikt som "sfkjgvkf" og skrevet "jeg elsker deg" til en person av samme kjønn. Mer "skade" ser hverken jeg eller min bror.

Så, går det an og finne ut ip til den som hacket eventuelt gjort noe med det? Passordet var forholdsvis enkelt så det kan være en nær venn som tippet litt eller svarte på hemmelig spørsmål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet om en lignende sak fra tidligere. Saken ble politianmeldt, og politiet henvendte seg til Microsoft. De har liggende logger over IP-er som blir sendt hver gang det logges på med en adresse.

Edit: vet ikke, men regner kanskje med Datatilsynet har noe med dette å gjøre.

Endret av Lofnes
Skrevet

Snakket med foreldrene og han er ikke den eneste som har opplevd slikt her omkring. Noe lignende har også skjedd på blink.

Så å annmelde saken kan være akseptabelt. Hvilken informasjon må jeg være forberedt på å gi ut?

Skrevet
Snakket med foreldrene og han er ikke den eneste som har opplevd slikt her omkring. Noe lignende har også skjedd på blink.

Så å annmelde saken kan være akseptabelt. Hvilken informasjon må jeg være forberedt på å gi ut?

8346328[/snapback]

Aner ikke. Vet ikke engang om de kom igjennom med saken, men når jeg snakka med den det hadde skjedd med, var det snakk om at politiet skulle snakke med Microsoft. Tror saken ble lagt bort dessverre.

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

tror noen bør anbefale deg i å sjekke om pcen din har fått "fjortissyndrom" (altså stappa full av virus, trojanere, spyware m.m :p ). Gå på sikkerhetsdelen av forumet og les litt om hvordan du kan kontrollere at pcen er ren og pen :)

Skrevet
tror noen bør anbefale deg i å sjekke om pcen din har fått "fjortissyndrom" (altså stappa full av virus, trojanere, spyware m.m :p ). Gå på sikkerhetsdelen av forumet og les litt om hvordan du kan kontrollere at pcen er ren og pen :)

8349075[/snapback]

Pc en er under min kontroll og den er beskyttet med avg free og gjevnlig scannet med spybot og adaware. Siste scan med nanoscan.com viste en ufarlig trojaner.

fruktkake: Det er allerede gjort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...