Gå til innhold

Tap av kvalitet med 1,4x converter?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har mange spørsmål ang. objektiver om dagen, men men.. uansett - til spørsmålet. Jeg lurer på hvor mye kvalitet man taper på å bruke en 1,4x II converter på 70-200f/4 L? Skyter gjerne med en blender helt nede på f/10, men som oftest f/8. Vil det bli en merkbar forskjell ved så lav blender, eller er kvaliteten nærmest like bra?

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel blir det tilnærmet like god kvalitet med en 1.4x telekonverter, så lenge du har et bra objektiv og en skikkelig telekonverter. Det er iallefall min erfaring, med Nikon 70-200 VR og Nikon 1.4x konverter.

 

Du har jo et skikkelig objektiv, så da er det telekonverteren det står på. Jeg vet ikke hvordan det er med tredjepartskonvertere til Canon, men hvis du kjøper original Canon-konverter er du iallefall sikret skikkelig kvalitet.

Lenke til kommentar
Som regel blir det tilnærmet like god kvalitet med en 1.4x telekonverter, så lenge du har et bra objektiv og en skikkelig telekonverter. Det er iallefall min erfaring, med Nikon 70-200 VR og Nikon 1.4x konverter.

8340411[/snapback]

 

pleier VR å fungere når du bruker telekonverter?

Lenke til kommentar
pleier VR å fungere når du bruker telekonverter?

8343608[/snapback]

Alle funksjoner er intakt med telekonverter=)

8343719[/snapback]

Iallefall så lenge man bruker originale konvertere, som for eksempel Canon eller Nikon sine. Hvis man skal bruke en tredjepartskonverter, må man undersøke hvorvidt den støtter alle funksjoner.

Lenke til kommentar

hvis du bruker en original canon konverter og største blender blir mindre enn F5.6 vil ikke autofokus virke lenger (så lenge man ikke sitter på et hus i 1D-serien). en 1.4x-konverter stjeler 1 blendertrinn og en 2x-konverter stjeler to blendertrinn.

Endret av Esp0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...