Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alt jeg tracer timer ut


Anbefalte innlegg

Først og fremst er ikke dette noe problem i form av at jeg ikke kommer på nett eller den slags.

 

Det arter seg slik(tracert www.microsoft.com):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
4bsdl40.jpg

 

Som dere ser så timer alle punktene, etter min egen gateway, ut. Dette skjer uansett hva jeg prøver å trace, det måtte seg være nasjonale servere som vg.no eller utenlandske som microsoft.com. Det hele blir ganske abstrakt da jeg kommer inn på alle disse serverne ved å bruke en nettleser.

 

Første som slo meg var at dette kunne være en eller annen form for DNS-problemer, men dette ble avkreftet da symptomene er de samme når jeg tracer de respektive domenenes IP.

 

 

Første del av årets påskenøtt. Med andre ord er dette kun episode én av mine merksnodige ping/tracert-problemer.

 

Stay tuned!

 

 

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut til at routeren din stopper ICMP-forespørsler. Hvilken router er det du har?

 

Du kan jo teste samme forespørselen via denne online-tjenesten: http://visualroute.visualware.com/

8335407[/snapback]

 

Skal ikke ligge noen blokkeringer mot ICMP-pakker i min router, med mindre det ligger som default.

 

Det virker heller ikke som et ICMP-problem(i hvert fall ikke i routeren) utifra hva jeg kan skjønne. Med mindre det er forskjell på ICMP-pakkene til henholdsvis "ping" og "tracert". Jeg får jo pinget alle servere, men ikke tracet dem.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
4dd0gox.jpg

 

Har en Netgear WPN824 version 2.

 

Pingen til min gateway er som normal og snitter på 0 ms.

 

 

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar

Det ligger et type nummer i pakken som avgjør hva slags ICMP pakke det skal være.

Et nummer avgjør om det er ping,et annet nummer traceroute osv etter hva slags ICMP pakke det skal være.Type 8 er ping.Traceroute er 30.

 

Det går også å blokkere forskjellige typer ICMP forespørsler i Windows brannmur.

 

 

 

http://www.erg.abdn.ac.uk/users/gorry/cour.../icmp-code.html

 

Ser du at ruteren din stopper et ping request i brannmuren står det blocked ICMP type 8 i loggen.Mulig du må pinge eksternt for å få disse meldingene i loggen.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Det eneste i mitt nettverk som er levert av ISP er et simpelt bridgemodem. Tror det er måte på hvilke innstillinger/konfigurasjoner som kan gjøres på denne. Og som sagt tidligere i tråden får jeg samme resultat på tracerouter, da jeg kobler direkte i den.

 

Selv heller jeg litt mot at det kan ligge noen blokkeringer mot ICMP-pakker ute på nettet et sted. Mulig at noden/routeren jeg er på er såpass overbelastet at den simpelthen ikke "rekker" å svare på mine tracerouter før dem timer ut.

 

Men er veldig i tvil om denne teorien.

 

 

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar
Selv heller jeg litt mot at det kan ligge noen blokkeringer mot ICMP-pakker ute på nettet et sted. Mulig at noden/routeren jeg er på er såpass overbelastet at den simpelthen ikke "rekker" å svare på mine tracerouter før dem timer ut.

Kan nok være at noden/routeren prioriterer WEB trafikk fremfor ICMP-forespørsler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...