Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe volvo 240?


Nstin

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

Før så hatet jeg volvo 240, rett og slett hatet den. Men det siste halvåret så har jeg bare fått mer og mer lyst på en. Det er noe spessielt med bilen, den har sjel.

Så nå vurderer jeg sterkt å kjøpe meg en 240.

 

Men hva bør jeg se etter?

 

Hørt og sett de ruster fælt og mange er som regel rævkjørt. Men det finnes jo fine eksemplarer av dem! Men jeg har ikke lyst til å bruke så mye penger på en. Kan sikkert mekke litt selv. Jeg kan veldig veldig lite om bil, men jeg vil lære ;)

 

Alt av svar settes veldig stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna B23A/B230A som er forgasser motorer, bruker endel bensin. Snakker av erfaring her. Eller styr unna problembarnet B230K som er kalt "spare" forgasseren, mye trøbel med de. Bør kanskje styre unna M47 girkasse til Volvo, tåler ikke så mye HK og NM, men M45(4-trinns) og M46 (4-trinns + elektronisk overdrive = 5 trinns) er kasser som tåler en god del mer. Men er ikke så veldig vanlig i de nyerer Volvo 240, da er M47 å finne. 240 ruster som regel i kanaler, gulv, hjulbuer, reservehjulsbrønn. Men fra 88 eller 89 ble de del-galvaniser men fra 90 ble de full galvanisert, men det ruster allikavel om man ikke har rustbeskyttet de. Lykke til!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...