Gå til innhold

Hva er din 3dmark 2001 score på din bærbare?


Han2Solo

Anbefalte innlegg

OK, sosekopper, prøv dette:

 

Start > Settings > Control panel > Power options > Power schemes > Always on

 

XP har en funksjon som kalles "CPU Throttling", som øker og senker hastigheten på prosessoren avhengig av belastning. Funksjonen slår inn uavhengig av om maskinen går på batteri eller strøm. Ved å stille strømsparing på "Always on" i kontrollpanel deaktiveres denne funksjonen i XP, og styring av hastigheten blir overlatt til SpeedStep som slår inn avhengig av om maskinen går på strøm eller batteri.

 

Hjelper dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng, twb, men jeg har prøvd det. Måtte krangle lenge med maskinen, men fikk tvunget den til å alltid kjøre 2GHz etter en stund. Av en eller annen grunn må det settes i BIOSen to steder. Uansett, selv når den kjører jevnt på 2GHz er det ingen forskjell.

 

Forøvrig skal vel speedstep og andre strømsparingsfunksjoner fungere sånn at så lenge maskinen har mye (100% load) å jobbe med, så skal den kjøre full hastighet? I alle fall så lenge den ikke kjører på batteri?

 

Velvel, jeg skal i alle fall teste Catalyst og gi tilbakemelding. Det blir litt tynt med nettilgang en stund framover (sitter i en militærleir og har bare nett på kontoret, og nå er det jo snart juleferie...), men jeg skal prøve å poste så fort jeg får sjansen.

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg prøvd Catalyst, og de fungerer helt bra hvis man modifiserer .ini- og .inf-filene litt. 3DMark-scoren gikk opp, men bare et par hundre poeng, så nå ligger jeg på rundt 3650. Fortsatt snaut, men så lenge spillene jeg vil spille fungerer så bra som de gjør er jeg vel fornøyd... En bekjent av meg har forøvrig overklokket Mobility 7500-kortet sitt med stort hell, den er like stabil og han tjener enda et par-tre hundre poeng.

 

Forresten, hvis man installerer Catalyst 2.5 og det separate kontrollpanelet får man en del ekstra fancy funksjoner å stille på. Du får *mye* bedre kontroll enn du får med Dells standarddrivere. Anbefales!

 

Jaja, da var det ferie på meg. God jul, alle sammen!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 18:47, skrev twb:

Nei og nei, for noen amatører dere er! Kan ingen lese? Hvorfor vil dere ikke høre?


Oppløsningen på skjermen, altså innstillingen i Windows og fargedybde, har svært mye å si for scoren dere får på testene. At dere ikke forstår det sier meg at jeg nok ikke bør legge så mye vekt på det dere skriver heretter... :wink:


Se nå på resultatene fra tomshardware.com:


3D Mark 2001 SE, 1024x768x32 (som betyr 1024x768 skjermoppløsning og 32 bits fargedybde): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 5459.


3D Mark 2001 SE, 1600x1200x32 (legg nå merke til den høyere oppløsningen her!!!): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 3232.


Skjønner dere NÅ hvorfor dere får "bare" 3000?!


Tenke seg, her har noen av dere kastet bort mange timer på å prøve og teste og lete etter svar, så ligger det rett foran nesetippen... :wink:


 

.. er så herlig med folk som deg som går ut på den måten du gjør, og så viser det seg at du ikke skjønner en dritt selv.. du har tydeligvis ikke fått med deg noe som helst..

 

Til greiene rundt hvorfor 4150 får lav score sammenlignet med andre med 7500..

Tror 4150 har en versjon som heter 7500c, som er tregere enn f.eks den 7500 som sitter i EVO 800 serien til Compaq. Compaq scorer jevnt på 3dmark2001se uanvhengig av om det er 64 eller 32 mb minne (ca. 4500-5000), mens Inspiron 4150 sjelden klarer mer enn 3500.. Ellers er jo spesifikasjoner ganske likt..

Lenke til kommentar

@NiPNi

Vet du hva han bekjenten din har brukt for å overklokke?

evt. settings?

Og hvordan fikk du catalyst til å funk? Hvilke forandringer i hvilke filer? :)

 

Nytt siden sist :

 

Fikk til å installere catalyst. Har nå 4066 poeng i 3dmark2001se.

Prøvde å overklokke med powerstrip men det funket ikke særlig bra.

Noen som har tips? ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager tregt svar, har hatt juleferie. Han brukte powerstrip og klokket faktisk ganske mye (husker ikke nøyaktige tall, men det kan jeg sikkert finne ut). Selv har jeg ikke lyst til å prøve, for maskinen virker varm nok som det er.... Jeg har slått meg til ro med lav score i 3DMark, og er fornøyd så lenge alle spill jeg tester kjører glatt og fint. Som nevnt, selv om scoren er jevn med min stasjonære maskin er det et hav av forskjell i f.eks. Morrowind. Det var helt ubrukelig på den stasjonære, men kjører lekende lett på laptopen. Får heller prøve å overbevise meg selv om at score i 3DMark ikke betyr noe :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...