Gå til innhold

Hva er din 3dmark 2001 score på din bærbare?


Han2Solo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres greit ut det tror jeg...

 

Jeg testet de nye Dell-driverne til M7 selv, de har tydeligvis oppdatert driverne, men hvorfor bruker de det gamle kontrollpanelet??

 

Irriterende... Jeg vil så gjerne ha denne OVERLAY funksjonen som finnes på nyere control panel, noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

 

Har prøvd å installere "stand-alone" nytt kontroll panel fra ATI sine sider, men da får jeg bare dobbelt opp av alle arkfanene under avanserte innstillinger og allt fungerer tregere..

Lenke til kommentar

Nei og nei, for noen amatører dere er! Kan ingen lese? Hvorfor vil dere ikke høre?

 

Oppløsningen på skjermen, altså innstillingen i Windows og fargedybde, har svært mye å si for scoren dere får på testene. At dere ikke forstår det sier meg at jeg nok ikke bør legge så mye vekt på det dere skriver heretter... :wink:

 

Se nå på resultatene fra tomshardware.com:

 

3D Mark 2001 SE, 1024x768x32 (som betyr 1024x768 skjermoppløsning og 32 bits fargedybde): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 5459.

 

3D Mark 2001 SE, 1600x1200x32 (legg nå merke til den høyere oppløsningen her!!!): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 3232.

 

Skjønner dere NÅ hvorfor dere får "bare" 3000?!

 

Tenke seg, her har noen av dere kastet bort mange timer på å prøve og teste og lete etter svar, så ligger det rett foran nesetippen... :wink:

Lenke til kommentar

fikk min 4150 idag, den står til ladning nå, så jeg skal smekke inn test av min bare jeg får liv i den...

Har ikke boota ennå, frykter døde pixler, død harddisk og alt annet som kan gå i stykker når varen sendes med pine-gods (aka linjegods.)

 

men så langt er /me fortsatt lykkelig eier av en laptop:D

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 18:47, skrev twb:

Nei og nei, for noen amatører dere er! Kan ingen lese? Hvorfor vil dere ikke høre?


Oppløsningen på skjermen, altså innstillingen i Windows og fargedybde, har svært mye å si for scoren dere får på testene. At dere ikke forstår det sier meg at jeg nok ikke bør legge så mye vekt på det dere skriver heretter... :wink:


Se nå på resultatene fra tomshardware.com:


3D Mark 2001 SE, 1024x768x32 (som betyr 1024x768 skjermoppløsning og 32 bits fargedybde): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 5459.


3D Mark 2001 SE, 1600x1200x32 (legg nå merke til den høyere oppløsningen her!!!): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 3232.


Skjønner dere NÅ hvorfor dere får "bare" 3000?!


Tenke seg, her har noen av dere kastet bort mange timer på å prøve og teste og lete etter svar, så ligger det rett foran nesetippen... :wink:


 

Heh...når folk diskuterer 3dmark-poengsum, så går jeg virkelig utifra at de oppgir poengsummen de fikk med standard-innstillinger, og ikke hva de fikk med helt andre(hvis ikke dette er presissert da).

 

Hvilke innstillinger du har i windows har ingenting å si for dette! det er i 3dmark du velger hvilke innstillinger 3dmark skal bruke!

 

Jaja...greit med litt amatører her vel?

 

vh

krister

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 18:47, skrev twb:

Nei og nei, for noen amatører dere er! Kan ingen lese? Hvorfor vil dere ikke høre?


Oppløsningen på skjermen, altså innstillingen i Windows og fargedybde, har svært mye å si for scoren dere får på testene. At dere ikke forstår det sier meg at jeg nok ikke bør legge så mye vekt på det dere skriver heretter... :wink:


Se nå på resultatene fra tomshardware.com:


3D Mark 2001 SE, 1024x768x32 (som betyr 1024x768 skjermoppløsning og 32 bits fargedybde): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 5459.


3D Mark 2001 SE, 1600x1200x32 (legg nå merke til den høyere oppløsningen her!!!): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 3232.


Skjønner dere NÅ hvorfor dere får "bare" 3000?!


Tenke seg, her har noen av dere kastet bort mange timer på å prøve og teste og lete etter svar, så ligger det rett foran nesetippen... :wink:


 

Dette har ikke noe med saken å gjøre. Oppløsning i windows har ikke noe med saken å gjøre.

Alle vi som har lagt ut 3dmark-score med mobility 7500 måler selvsagt i default-innstillingene 1024*768 @ 32 bits fargedybde.

 

Kortet de har testa i Toms Hardware er en annen variant, jeg vil tippe det er 64 MB utgaven.

Lenke til kommentar

Testen jeg så på var denne: http://www6.tomshardware.com/mobile/200208...0829/index.html

 

Han bruker riktignok 64MB-utgaven, men jeg har vondt for å tro på at ekstra minne gir så mye høyere score. Uansett går i alle fall Morrowind såpeglatt på laptopen sammenlignet med min stasjonære gamle sliter, selv om 3DMark-scoren er omtrent den samme for de to.

 

Når det gjelder den soppen som skriker om oppløsninger og kaller oss for amatører: Oppløsningen i Windows har fint lite å si så lenge jeg setter 1024*768*32 i 3DMark 2001SE.

 

Tenkte jeg skulle legge inn Catalyst 2.5 i kveld og se hvordan det går. Har ikke mye tro på Dells drivere for å si det mildt... Catalyst skal funke hvis man roter litt med .ini og .inf-filene, selv om ATI ikke vil innrømme at driverne deres fungerer for Mobilitykortene.

Lenke til kommentar

Quote:

_____________________________________________________

twb skrev

 

Nei og nei, for noen amatører dere er! Kan ingen lese? Hvorfor vil dere ikke høre?

 

Oppløsningen på skjermen, altså innstillingen i Windows og fargedybde, har svært mye å si for scoren dere får på testene. At dere ikke forstår det sier meg at jeg nok ikke bør legge så mye vekt på det dere skriver heretter...

 

Se nå på resultatene fra tomshardware.com:

 

3D Mark 2001 SE, 1024x768x32 (som betyr 1024x768 skjermoppløsning og 32 bits fargedybde): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 5459.

 

3D Mark 2001 SE, 1600x1200x32 (legg nå merke til den høyere oppløsningen her!!!): Ati Mobility Radeon 7500 gir en score på 3232.

 

Skjønner dere NÅ hvorfor dere får "bare" 3000?!

 

Tenke seg, her har noen av dere kastet bort mange timer på å prøve og teste og lete etter svar, så ligger det rett foran nesetippen...

_____________________________________________________

 

Hehe twb er n00b! Det er jeg også :smile: Men jeg vet i hvert fall hva jeg ikke vet, og uttaler meg derfor heller ikke om det jeg ikke vet. Det eksempelet burde twb også følge :smile:

Forøvrig vet selv n00bs at oppløsningen som er oppgitt 3D Mark 2001 SE (og spill forøvrig) ikke har noe med default oppløsningen i windows å gjøre :smile:

 

ShakaZulu77

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 00:37, skrev dahlfr:

Testa en Compaq EVO N800c i dag med P4m 1,7GHz Radeon 7500 32MB og fikk faktisk ca akkurat 7000 på 2001SE (Jobb maskin)



FRD


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: dahlfr på 2002-12-19 00:37 ]</font>


 

Ikke sant! hvordan er dette da mulig? Jeg har også en 4150 med bedre spec og får 3500.

kan det være at dells maskiner med dette kortet viser feil resultat i 3dmark men yter like bra i andre spill og applikasjoner? Er det noen som har testet dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...