Gå til innhold

Noen som har erfaring med tytn her? er dn anbefalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt min siden november 06, har ikke hatt problemer med denne på noen måte. Bruker den temmelig aktivt, bluetooth og data står oppe hele tiden, mot hhv handsfree og pop3 + exchange-sync. Har i tillegg en jobb hvor jeg til tider snakker i telefonen 4 timer i løpet av en arbeidsdag. I tillegg bruker jeg telefonen til litt spill, tar noen bilder og leser og skriver en del mails.

Med mitt bruk må jeg lade hver natt - telefonen holder ikke to slike arbeidsdager. Imidlertid holder den fint f.eks fra lørdag morgen til søndag kveld, da jeg ikke bruker den like hardt i helgene.

 

I forhold til nokia-telefonene jeg har hatt tidligere er det selvfølgelig en god del forskjeller, og jeg har vendt meg til å reboote fra tid til annen, men sjelden eller aldri fordi den henger eller låser seg - tror det bare har skjedd et par ganger.

 

Alt i alt - basert på min erfaring har jeg ingen grunn til annet enn å anbefale denne.

 

Supporterer i tillegg en gruppe på ca 15 brukere som har gått over fra Qtek 9100 til HTC TyTN, og får svært gode tilbakemeldinger på TyTN; langt færre feil og problemer.

Lenke til kommentar

Har selv en TyTn liggende og den er god som gull!

Ingen feil og problemer her, men bruker den ikke så mye nå pga. mitt bruk er for øyeblikket ikke så avansert.

 

Den har jo alle tenkelige nett (GSM, EDGE, UMTS osv...) så å bruke den mot en laptop som modem er enkelt og man får ganske god hastighet.

 

Bluetooth headset og TomTom fungerer også ypperlig (med en Holux 236 bluetooth gps).

Lenke til kommentar
hvor mye bruker du den og ca hvor lenge holder den på batteriet da?

8334895[/snapback]

Nå har jeg ikke brukt den på en stund, men for et par måneder siden brukte jeg den 24/7 så og si... batteriet måtte jeg lade hver kveld eller annenhver kveld avhengig av hvor mye jeg brukte den.

Lenke til kommentar

Jeg lader min 2. hver dag til sånn vanlig privat bruk.. Når den brukes mye må jeg kanskje lade hver dag.

 

Har ikke hatt noen problemer med den, foruten nå da lyden har forsvunnet. (skal inn og repareres på garanti). Du kan få kjøpe min billig... (Har bestilt meg en Noki N95)...

 

Det som er dritt for meg med Windows Mobile er at man må bruke 3. part software til å synce mot Lotus Notes (som vi dessverre enn så lenge har på jobb).

Lenke til kommentar

TyTn er et meget godt valg hvis du er ute etter en skikkelig profftelefon. Samtidig, hvis du først er ute etter en slik telefon, ville jeg kanskje ventet på Windows Mobile 6 telefonene, ettersom jeg har på følelsen av at WM6 vil gi et friskt pust inn i HTC sine kommende modeller! Men hvis du først er interesert i TyTn, som forøvrig er en utrolig kul telefon, ta en titt på HTC 4350 som på mange måter er etterfølgeren!

Lenke til kommentar

bruker ikke tytn men bruker Htc P3300 og har brukt tytn litt innimellom

har vært aktiv på mobilfronten og testet hundrevis av mobiler helt siden 96

 

min konklusjo er: HTC er det desidert tøffeste som finnes på markedet idag:)

 

har også luktet på N95 men da er det tilbake til kjedelige Nokia igjen så jeg tror jeg holder meg til HTC

Lenke til kommentar
Men hvis du først er interesert i TyTn, som forøvrig er en utrolig kul telefon, ta en titt på HTC 4350 som på mange måter er etterfølgeren!

8338522[/snapback]

 

Har fått inntrykk av at HTC 4350 er lik en Qtek9100 men i mindre størrelse. Begge har en 200 Mhz prosessor, mens TyTN har en 400 Mhz prosessor.

 

Edit: var litt sen ute der...

Endret av covah
Lenke til kommentar

Var egentlig fornøyd med telefonen....gav den terning 4

 

Ting som trakk ned og som gjorde at jeg solgte den var følgende

- Måtte hele tiden resette "makørene" på telefonen

- Selve telefonen måtte resettes ganske ofte da den hang seg opp

- A2dp funksjonen fungerte elendig(måtte ha telefonen 5 cm fra høretelefonen for å få lydoverføring) (eneste telefonen med a2dp jeg har hatt som har hatt dette problemet

- Manglet radio

- slitsomt med en telefon som er avhengig av å berøre skjermen

- Synes ikke windows spilleren er god

- lastet ned et program som skulle spille video(dette fungerte på andre telefoner) men ikke på min tytn

- å selvsagt størrelsen, greit en stund men blir for stor i lengden

Lenke til kommentar

Tytn er absolutt å anbefalle på alle mulige måter, vi har solgt forholdsvis mye av de og jeg tror ikke vi har hatt en inne på service enda og ellers er det generelt svært positiv feedback på den. Som nevnt over her er den jo endel kraftigere enn p4350 i tillegg til at den har 3g og HSDPA (super 3g) som kommer til å bli svært aktuelt i utgangen av året. Thumbs up herfra ihverfall

Lenke til kommentar

Jeg har bytter ut TyTN med N95 nå.

 

Jeg er veldig fornøyd med meldingsfunksjonaliteten på TyTN. Mailen blir pushet, kalender syncet og kontaktlisten oppdatert raskere enn på jobb-PC'en. Bruker i tillegg min private POP-mail konto, og det fungerer godt.

 

Jeg har hatt problemer når jeg ihar lagret utgående mail (automatisk), da internminnet raskt har blitt fullt Vedlegg på sendte meldinger lagres ikke på minnekortet, selv om dette er valgt for vedlegg generelt. Det har medført at jeg har måttet hard-resette telefonen et par ganger, da telefonen har låst seg. Dette er jo da løst med å ikke synce opp sendte-meldinger.....

 

Mitt største ankepunkt med telefonen er telefon-funksjonaliteten. Klønete å ringe, hvis du ikke har mottager i kontaktliste, og du er også avhengig av å bruke begge hender, da touch-screenen funker dårlig uten pennen.

 

Jeg har også opplevd at telefonen har krasjet en del ganger, da jeg har forsøkt å motta samtale mens jeg er i en annen. Jeg restarter relativt ofte.

 

Jeg opplever også at jeg ikke mottar samtaler, men at de går rett til svareren, og også at ringelyden forsvinner etter "halvspilt ringeperiode". Dette er plagsomt når det inntreffer.

 

Jeg fikk TyTN rett etter lansering (som vel var i August..), og har nå fungerer den grønne "ringeknappen" dårlig. Jeg må presse veldig hardt på den for at den skal reagere.

 

Kameraet synes jeg forøvrig er veldig dårlig. Selv om det er 2 Mega px, er optikken slett. Min gamle Nokia med 1 Mx tar skarpere bilder. Jeg sliter også med avløser knappen, og også at jeg kommer borti knappene under telefonen (på den andre siden), når bildet tas.

 

Synes også mediaspilleren ikke fungerer spesielt bra. Har mye mediafiler på minnekortet, og når jeg ber spilleren søke opp filer til spilleliste tar dette svært lang tid.

 

En siste ting jeg synes er negativt er WM filbehandler. skulle gjerne hatt et modus der jeg bare så "egne mediefiler". I filbehandleren ser jeg "alle" filene på telefonen, og for meg er dette bare forstyrrende.

 

Jeg anbefaler ikke TyTN hvis du er opptatt av at den skal være noe annet enn enn meldingsprosessor, men mailstøtten og "pc-tilnærmingen" er det du leter etter er det absolutt et godt valg.

 

Som telefon - veldig svak! Jeg vet om fler enn 10 som har byttet/har ekstra telefon, da de er misfornøyd med "ringefunksjonaliteten", så jeg vet jo at det er flere som er av samme mening.

 

N95 neste!

Savner radio!

Lenke til kommentar

Jeg har måttet restarte telefonen 2 ganger på de siste 4 mnd.

 

Når det gjelder andre mediaspillere og film er det prosessoren i TyTN som krever at man endrer innstillinger. Da funker det knall med flere av de... Fant det ut ved å søke på noen forum... bagatell som måtte endres i menyene.

 

Markøren min må jeg aldri legge inn på nytt...

 

TyTN har så mange hardwareknapper at man faktisk får til det meste uten å trykke på skjermen. Den har blant annet fått spesielt skryt for akkurat dette i tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...