Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Satan er på nettet mitt :(


Anbefalte innlegg

Sitter her på lan med noen venner, men sliter med høy ping i cs/wow osv.. det kom helt plutselig.. skjekket på routern og der ser vi ip'n og mac addressen til en som ikker er på lanet.. han står som connecta på status på routern. denna john doe'n kjører nettet i dass.. (er kanskje en nabo).. men jeg har ingen instillinger på routern min som kan utestenge han.. hva gjør jeg? jeg har ikke planer om å ta turen rundt i nabolagene får å ringe på, er nemlig endel blokker her så det ville tatt sjukt lang tid og sikkert ikke gitt resultat. Går det ann å kaste han ut, banne han, pinge han til døde.. slik at han ikke kommer inn på nettet mitt?

 

takker for svar

/Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har alledere skjekket ut dette, er en veldig gammel smc router. jeg kan se "brukere" av nettet etc ved at jeg kan se ip og macadresser. men det er ikke mulig å utestenge macadresser, ip'er eller sette passord på nettet. ja veit jeg burde kjøpe ny router men... :p

 

andre forslag...?

Lenke til kommentar

Hvis ruteren virkelig er så gammel at den værken kan MAC-filtrere ELLER bruke noen formm for kryptering, så må den virkelig være eldgammel, og jeg annbefaler i så tilfelle å kjøpe en ny billig en. Jeg har faktisk aldri sett en ruter som ikke har støtte for minimum WEP kryptering...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...