hallaja Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Hei jeg har tenkt å kjøpe meg et Canon EF 17-40 f/4L USM. og jeg lurte på om siden det er ikke et så lyssterkt objektiv, er ekstern blits et must ?. Hvis ja: hvilket da ? holder Canon Speedlite 430EX ?
ragamuffin Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Kommer helt an på. Men til innendørsbruk er f/4 som oftest for dårlig. Intern blits funker til nød (om du tar av solblender), men en ekstern blits som f.eks 430EX er mye bedre.
Thunderhead Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Dette er noe du må finne ut selv, noen klarer seg uten ekstern blits til det meste, men du verden hvor kjekt det er med en ekstern (og trådløs (Nikon)) blits.
JPTvete Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Hei jeg har tenkt å kjøpe meg et Canon EF 17-40 f/4L USM. og jeg lurte på om siden det er ikke et så lyssterkt objektiv, er ekstern blits et must ?. Hvis ja: hvilket da ? holder Canon Speedlite 430EX ? 8309904[/snapback] Hva slags kamera har du da?
hallaja Skrevet 4. april 2007 Forfatter Skrevet 4. april 2007 (endret) Jeg har et canon 10d. og jeg har et spørsmål til: går objektivet som allround lise å ?. Hyggelig med svar Endret 4. april 2007 av hallaja
JPTvete Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Jeg har et canon 10d. og jeg har et spørsmål til: går objektivet som allround lise å ?. Hyggelig med svar 8310722[/snapback] Blir uansett bedre ved ekstern blits, på EOS 5D så må man bruke blits på 17mm. På ditt 10D kamera vil jo dette objektivet tilsvare brenvidden: 27,2 -64mm og dette er jo et meget anvendelig spekter.
hallaja Skrevet 4. april 2007 Forfatter Skrevet 4. april 2007 Tusen takk for svar. Jeg ble ihvertfall litt klokere
LeGranDuc Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Jeg bruker dette objektivet som en slags allround til mitt 10D. Var det første jeg kjøpte når jeg kjøpte huset. Hvis du er litt stø på hånda og bruker iso 400 er det fullt mulig å ta innebilder uten blits. Men for all del, det hjelper med ekstern blits. Det geniale med eksterne er jo at du kan skyte blitsen i taket og dermed myke opp lyset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå