Gå til innhold

PlayStation 3 hardware sales plummet 82 per cent


MrZ

Anbefalte innlegg

Må ha sovna i en klasse eller noe for når salget stuper med 82% så tilsier jo det at de selger dårlig. Om de så har 1 million enheter så har det veldig lite å si om 82% av dem ikke blir solgt.

8308364[/snapback]

 

Herrygud.. Dette skulle da være innlysende. At salget har falt 82% i UK siden lanseringen innebærer at man hvor man solgte 165,000 konsoller de to første dagene, solgte man rundt 30,000 konsoller mot slutten av uka.. Skulle det være så vanskelig å forstå?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Wii hadde en nedgang men har og had leveringsproblemer, så det får Nintendo ta skylden for. Men sist jeg fulgte litt med i Bedøk timene hadde vi noe om etterspørsel, og når PS3 salget faller med 82% selv når det er konsoller i hyllene hva sier det om etterspørselen?

 

Mattetimene kan lære mye om tall, men Bedøk lærer deg mer om økonomi.

Lenke til kommentar
Ja Wii hadde en nedgang men har og had leveringsproblemer, så det får Nintendo ta skylden for. Men sist jeg fulgte litt med i Bedøk timene hadde vi noe om etterspørsel, og når PS3 salget faller med 82% selv når det er konsoller i hyllene hva sier det om etterspørselen?

 

Mattetimene kan lære mye om tall, men Bedøk lærer deg mer om økonomi.

8308398[/snapback]

 

Lærte man å lese der også? Ta og les artikkelen denne tråden diskuterer og se hvor det er snakk om 82% av en million.. :whistle:

Lenke til kommentar
5. Min egen agenda er å diskutere hva tråden omhandler, som er salgets daling med 82% og ikke hvor mye konsollen har solgt.

Vanskelig å skjønne topic eller?

 

:roll:

Nei, det er ikke vanskelig " å skjønne topic".

 

Du er qouta i denne tråden på at nedgangen i salg i UK kan lede til konsollens død

At salget daler med så mye er vel ikke det aller beste for konsollen, og om den forholder seg i skyggedalen kan den dalen fort forvandles til dødens dal)
men mener det er irrelevant hvor mye den faktisk selger og at den sannsynligvis selger meget godt.

 

Eh....,ser du logiske brister her?

Lenke til kommentar

82% vil si at salget har ramlet fra 165 000 til 29700. Hadde de hadt leveringsproblemer hadde jeg skjønt den, men det har de heller ikke.

 

Og det er vel heller ikke snakk om 82% drop i forhold til de 2 dagene med 165k enheter solgt men det generelle salget fordelt over en uke. Hvordan konsollen selger denne uken må man vente og se.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke vanskelig " å skjønne topic".

 

Du er qouta i denne tråden på at nedgangen i salg i UK kan lede til konsollens død ******

men mener det er irrelevant hvor mye den faktisk selger og at den sannsynligvis selger meget godt.

 

Eh....,ser du logiske brister her?

 

Beklager, viste ikke at det var ulovelig med meninger her på konsollforumet, skulle da vist at det er kun en mening her på forumet som gjelder. Seriøst, jeg må da få lov å si hva jeg tror og mener uten at renneløkka kommer frem

 

Vi har ingen offesielle tall, og at de tar 165k og trekker 82% ut av den sier ingen ting om salgstallet, og vil ikke si at konsollen selger 30k enheter i løpet av 2 dager.

Lenke til kommentar
82% vil si at salget har ramlet fra 165 000 til 29700. Hadde de hadt leveringsproblemer hadde jeg skjønt den, men det har de heller ikke.

 

Og det er vel heller ikke snakk om 82% drop i forhold til de 2 dagene med 165k enheter solgt men det generelle salget fordelt over en uke. Hvordan konsollen selger denne uken må man vente og se.

8308468[/snapback]

 

Okay.. Da har du forstått det omsider. Da kan vi begynne og resonnere litt her:

 

-Til lanseringen i europa ble det skipet 1 mill konsoller ihht Sony. Alle land skal ha sin andel. Hvor mange tror du UK fikk?

 

Som et av de mest folkerike landene i europa, kan jeg levende forestille meg at de fikk 200.000 stk. Selvsagt mulig jeg tar feil. Jeg tipper her..

165000+29700=194700

 

Dvs. en rest på 5300 konsoller etter den første uka i salg. Nå fyller vel Sony opp kontinuerlig, men jeg tror ikke at de klarer å restocke så fort etter lanseringen.

Lenke til kommentar
Beklager, viste ikke at det var ulovelig med meninger her på konsollforumet, skulle da vist at det er kun en mening her på forumet som gjelder. Seriøst, jeg må da få lov å si hva jeg tror og mener uten at renneløkka kommer frem

 

Selvfølgelig skal du si det du tror og mener, selvfølgelig vil andre argumentere mot deg og det du tror og mener.

 

Det var dessuten du som antydet at jeg ikke skjønte eller holdt meg til topic, litt pussig sett i lys av quoten ovenfor.

Endret av tezz
Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal du si det du tror og mener, selvfølgelig vil andre argumentere mot deg og det du tror og mener.

 

Det var dessuten du som antydet at jeg ikke skjønte eller holdt meg til topic, litt pussig sett i lys av quoten ovenfor.

8308561[/snapback]

 

Kanskje sette lyse på hele svaret mitt fremfor å praktisere klipp og lim på høyt nivå? Alt kan gjøres til offtopic om man tar det ut av sammenhenget.

Lenke til kommentar

Det er drit det samme om det såkalte " fallet" i salgstall er dramatisk,som de fleste skriver dette er naturlig.Det er mye viktigere hvordan Sony vil takle støyproblemet som makinen er plaget av.Ja ja det er skrevet mye om dette allerede,men det er viktig.

Var nettopp på besøk hos en som har P3 ,fy søren hvor det bråkte.Jeg har den gamle utgaven av P2 ,og lyden på P3 var jo like høy på max turtall som P2.Dette suger jo voldsomt.Sony sier makinen er super stille,jada i forhold til xbox 360,jeg har alltid elsket Sony`s produkter,men dette er jo lattelig.Hører at Nordisk Film i Danmark er mere hørbar ,i forhold til Nordisk Film i Norge ,at det er et problem med makinene.Det er helt tydelig at Sony vet at problemet finnes,men kostnadene det vil medføre å tilbakekalle maskinen og reparere feilen vil bli så kostbar at de lar kundene lide.Dette er ikke et nytt problem i verden,ta f.eks Toyota som har vært et kvalitetsprodukt i uminnelige tider.I den siste eropeiske utaven av Toyota Camry 2.4 l tullet de det til med toppakkningsvikt p.g.a feil i tiltrekningen av boltene,løsningen var å holde kjeft og håpe at bilen ville bli gammel før problemet ville bli funnet.I noen tilfeller smurte de en tynn pasta mot pakningen for å stogge problemet.Synd at noen brukt bilen til taxi og dermed fikk problemer veldig fort(200 000 km etter 2 år).Tror dere at Toyota ville innrømme noen feil,ikke søren.Slik har verden blitt.Jeg var veldig keen på å kjøpe P3,men etter å ha hørt og lest om Sony`s generell arroganse i forhold til kunders støyproblemer vil jeg vente til de finner en løsning.Deres holdning vil kun irritere alle fans og skade deres omdømme i fremtiden.Sony ta til vett.

 

Repent of all your sins,and I will give you a pardon.

Endret av stornrider
Lenke til kommentar
Det er drit det samme om det såkalte " fallet" i salgstall er dramatisk,som de fleste skriver dette er naturlig.Det er mye viktigere hvordan Sony vil takle støyproblemet som makinen er plaget av.Ja ja det er skrevet mye om dette allerede,men det er viktig.

Var nettopp på besøk hos en som har P3 ,fy faen hvor det bråkte.Jeg har den gamle utgaven av P2 ,og lyden på P3 var jo like høy på max turtall som P2.Dette suger jo voldsomt.Sony sier makinen er super stille,my ass ,jeg har alltid elsket Sony`s produkter,men dette er jo lattelig.Hører at Nordisk Film i Danmark er mere hørbar i forhold til Nordisk Film i Norge at det er et problem med makinene.Det er helt tydelig at Sony vet at problemet finnes,men kostnadene det vil medføre å tilbakekalle maskinen og reparere feilen vil bli så kostbar at de lar kundene lide.Dette er ikke et nytt problem i verden,ta f.eks Toyota som har vært et kvalitetsprodukt i uminnelige tider.I den siste eropeiske utaven av Toyota Camry 2.4 l tullet de det til med toppakkningsvikt p.g.a feil i tiltrekningen av boltene,løsningen var å holde kjeft og håpe at bilen ville bli gammel før problemet ville bli funnet.I noen tilfeller smurte de en tynn pasta mot pakningen for å stogge problemet.Synd at noen brukt bilen til taxi og dermed fikk problemer veldig fort(200 000 km etter 2 år).Tror dere at Toyota ville innrømme noen feil,ikke faen.Slik har verden blitt.Jeg var veldig keen på å kjøpe P3,men etter å ha hørt og lest om Sony`s generell arroganse i forhold til kunders støyproblemer vil jeg vente til de finner en løsning.Deres holdning vil kun irritere alle fans og skade deres omdømme i fremtiden.Sony ta til vett.

 

Repent of all your sins,and I will give you a pardon.

8309121[/snapback]

 

:blink:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er drit det samme om det såkalte " fallet" i salgstall er dramatisk,som de fleste skriver dette er naturlig.Det er mye viktigere hvordan Sony vil takle støyproblemet som makinen er plaget av.Ja ja det er skrevet mye om dette allerede,men det er viktig.

Var nettopp på besøk hos en som har P3 ,fy faen hvor det bråkte.Jeg har den gamle utgaven av P2 ,og lyden på P3 var jo like høy på max turtall som P2.Dette suger jo voldsomt.Sony sier makinen er super stille,my ass ,jeg har alltid elsket Sony`s produkter,men dette er jo lattelig.Hører at Nordisk Film i Danmark er mere hørbar i forhold til Nordisk Film i Norge at det er et problem med makinene.Det er helt tydelig at Sony vet at problemet finnes,men kostnadene det vil medføre å tilbakekalle maskinen og reparere feilen vil bli så kostbar at de lar kundene lide.Dette er ikke et nytt problem i verden,ta f.eks Toyota som har vært et kvalitetsprodukt i uminnelige tider.I den siste eropeiske utaven av Toyota Camry 2.4 l tullet de det til med toppakkningsvikt p.g.a feil i tiltrekningen av boltene,løsningen var å holde kjeft og håpe at bilen ville bli gammel før problemet ville bli funnet.I noen tilfeller smurte de en tynn pasta mot pakningen for å stogge problemet.Synd at noen brukt bilen til taxi og dermed fikk problemer veldig fort(200 000 km etter 2 år).Tror dere at Toyota ville innrømme noen feil,ikke faen.Slik har verden blitt.Jeg var veldig keen på å kjøpe P3,men etter å ha hørt og lest om Sony`s generell arroganse i forhold til kunders støyproblemer vil jeg vente til de finner en løsning.Deres holdning vil kun irritere alle fans og skade deres omdømme i fremtiden.Sony ta til vett.

 

Repent of all your sins,and I will give you a pardon.

8309121[/snapback]

OK, det der bare MÅ quotes enda en gang. :huh:

Lenke til kommentar

hehe...velkommen til forumet Stornrider..

 

Eg vil anbefale deg og ikkje bruke din venns ps3 som referanse for hvordan

ps3 fungerer/låter..

 

det er tydelig att det er eit parti med ps3 maskiner som ikkje fungerer som dei skal, ps3 er egentlig ein lydløs konsoll men det er litt feilproduksjon ute og går...

 

Sony vil nok løse dette på en eller anna måte, men mitt tips er og vente til nye ladninger med maskiner kommer til lands..da er mest sansynlig problemet løst..

 

det er ivertfall min plan, skal selv byte min viss det ikkje blir for mykje bal og trøbbel for mpx.no og sende meg ein ny uten att det tar 2-3 måneder,..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...