Gå til innhold

Støtter du full ytringsfrihet


Anbefalte innlegg

Snakker du om? Tror du virkelig at det er sensur på film/video/dvd? Jeg snakket om på TV, radio, aviser etc.

 

Den banninga du viser der er jo så utrolig lame. De stygge ordene som "sædface" og "horunge" mista jo meninga si med en gang. Si de et par ganger til og de betyr ingenting.

 

"Halla sædface, haru bæsja i bleia?"

Har sett filmen, og det setningen der er jo så laidback at du skulle tro at det var vanlig tale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har man dermed lov å diskriminere heterofile, nekrofile og pedofile da? Men ikke homofile?

 

Nei, det er ikke det det betyr. Dersom en lever som enten pedofil, nekrofil eller hetrofil vil det jo ha med leveform eller orientering å gjøre, og går dermed innunder loven det også.

Men diskriminering generelt er ikke lov i Norge.

Lenke til kommentar
Har man dermed lov å diskriminere heterofile, nekrofile og pedofile da? Men ikke homofile?

 

Nei, det er ikke det det betyr. Dersom en lever som enten pedofil, nekrofil eller hetrofil vil det jo ha med leveform eller orientering å gjøre, og går dermed innunder loven det også.

Men diskriminering generelt er ikke lov i Norge.

8306775[/snapback]

 

 

Jo da, det har jo den sinnsyke likestillingen i dagens Norge bevist :thumbdown:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Har man dermed lov å diskriminere heterofile, nekrofile og pedofile da? Men ikke homofile?

 

Nei, det er ikke det det betyr. Dersom en lever som enten pedofil, nekrofil eller hetrofil vil det jo ha med leveform eller orientering å gjøre, og går dermed innunder loven det også.

Men diskriminering generelt er ikke lov i Norge.

8306775[/snapback]

 

 

Jo da, det har jo den sinnsyke likestilling i dagens Norge bevist :thumbdown:

8308515[/snapback]

 

Selvsagt er det mange som diskriminerer, og den paragrafen blir sjeldent tatt i bruk får jeg inntrykk av. Jeg mener absolutt det skal være lov å diskriminere.

Lenke til kommentar
Jo da, det har jo den sinnsyke likestillingen i dagens Norge bevist :thumbdown:

 

 

Likestillingen er langt fra bra i Norge, men en kan vel ikke påstå at denne loven har gjort slik at likestillingen har blitt verre.

8321267[/snapback]

 

 

Tja men poenget mitt er at ditt:

Men diskriminering generelt er ikke lov i Norge.
Argument, ikke holder ;) Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

De som sier at de er for en begrenset ytringsfrihet, er i realiten motstandere av ytringsfrihet. Friheten til å ytre politiske korrekte standpunkter trenger ingen beskyttelse; ytringsfriheten er til for dem som har kontroversielle meninger. Alle er åpenbart tilhengere av ytringsfrihet dersom spørsmålet er om Jens Stoltenberg skal ha rett til å ytre sin mening, men det er i spørsmålet om en nasjonalsosialist eller islamkritiker skal ha rett til det samme at ens syn på ytringsfrihet kommer frem i lyset.

Lenke til kommentar
Jo da, det har jo den sinnsyke likestillingen i dagens Norge bevist :thumbdown:

 

 

Likestillingen er langt fra bra i Norge, men en kan vel ikke påstå at denne loven har gjort slik at likestillingen har blitt verre.

8321267[/snapback]

 

 

Tja men poenget mitt er at ditt:

Men diskriminering generelt er ikke lov i Norge.
Argument, ikke holder ;)

8321515[/snapback]

 

Jeg forstår at du syns det argumentet var litt spakt, men det var ment som et svar til ArmenMinAU som spurte meg om loven kun gjorde det umulig å diskriminere homofile, men at nekrofile, hetrofile, pedofile kunne fortsatt bli diskriminert.

Altså prøvde jeg bare å vise ArmenMinAU at alle går innunder loven, og samtidig er diskriminering på noe plan ikke lov i Norge i det hele tatt.:)

 

Selv om denne loven er en såkalt sovende paragraf mener jeg den gjør sin nytte allikevel. Den hindrer for eksempel nazistiske/rasistiske partier/grupperinger å få grobunn i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...