Gå til innhold

TEST: Tre ganger nForce 600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har testet tre hovedkort basert på Nvidias nForce 600-brikkesett rettet mot Intel-plattformen. Hvilket kort klarer seg best?

 

Les mer

8295469[/snapback]

 

 

Ser i konklusjonen at MSI får trekk for dårlig støtte hos produsenten. Her har MSI helt klart vært litt trege. Noe av grunnen er nok at kortet muligens ikke er lansert over hele kloden. Men den som leter finner ;-) Kortet har vært støttet på den Tyske siden til MSI en stund, og nå er det også støttet på den Engelske siden: http://msicomputer.co.uk/products.aspx?product_id=703783

Så de som trenger ny bios kan nå hente den her. Får det bedre karakter nå? :)

 

Edit: Linken til MSI sin engelske side virker ikke lenger. For bios til MSI kortet, se lenger ned i tråden.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er så negativt at Asus bruker MCP55P sørsiden. Standarden er jo å bruke nF430 MCP på 650i/SLI baserte hovedkort. Dessuten, 680i LT baserte hovedkort bruker faktisk MCP55P de også. Og 680i bruker 590 SLI MCP. Så hvorfor det skulle være et problem at dette hovedkortet bruker MCP55P fatter jeg ikke.

 

Det vil jo faktisk gi doble 16x PCIe spor. Og hva er vel negativt med det?

Lenke til kommentar
Men så har det 650i SLI og ikke 680i SLI under NB !

8368250[/snapback]

Ja, og poenget ditt er? Det er jo ingen grunn til at 430 southbridgen skulle være mer kompatibel enn 570 SLI southbridgen. Det vil etter all sannsynlighet være 570 SLI southbridgen som er mer kompatibel da denne er nyere og fortsatt har vært ute på markedet en god stund (570 SLI kom i fjor sommer).

 

Og tror du virkelig forskjellen på 650i SLI og 680i SLI er så veldig stor?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Edit: Ny versjon (P31) av bios er kommet. Denne er også testet på msi kortet uten noen form for problemer. Du finner den her: http://www.bfgtech.com/CMDocs/BFGTech/BFGR...0BIOS%20P31.zip

 

 

BFGRNFI680iS BIOS Update

Version: P31

Posting Date: 10/04/2007

File Size: 444KB

Resolves issues with G0 stepping CPU’s and improves 1333MHz FSB Core 2 Quad and Duo stability and overclocking.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Etter å ha blitt lei av å vente på ny bios til MSI kortet som er omtalt i denne testen startet jeg jakten på en alternativ bios. Etter å ha lest på diverse forum fant jeg ut at veldig mange hadde brukt BFG sin oppdatering med gode resultater. (Det kan også se ut som det er BFG som har laget kortene som selges som MSI kort) Da får man versjon P30 på biosen. Så for de av dere som ønsker denne biosen er det bare å laste den ned her: http://www.bfgtech.com/CMDocs/BFGTech/BFGR...0BIOS%20P30.zip

 

Jeg tar på ingen måte noe ansvar for dette, men det har i alle fall fungert utmerket for meg og veldig mange andre. Har ennå ikke hørt om noen som har hatt problemer med å bruke denne biosen på MSI kortet. Har laget en "liste" med info om hva de forskjellige oppdateringene innebærer. Det er såpass viktige ting at det kan være greit å oppdatere. Det holder selvfølgelig å legge inn den siste, som i skrivende stund er P30. Happy flashing ;-)

 

BFGRNFI680iS BIOS Update

Version: P30

Posting Date: 7/18/2007

File Size: 460KB

Improves overclocking support for Kentsfield 1333 FSB CPUs.

 

BFGRNFI680iS BIOS Update

Version: P29

Posting Date: 7/06/2007

File Size: 460KB

Adds additional 1333 FSB support for future CPUs.

 

BFGRNFI680iS BIOS Update

Version: P28

Posting Date: 5/7/2007

File Size: 577KB

Improves general system and memory overclockability, S3 resume functionality and USB flash device compatibility.

 

 

BFGRNFI680iS BIOS Update

Version: P27

Posting Date: 5/1/2007

File Size: 574KB

Improves quad core overclocking and support for 1333MHz FSB processors

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

P5N32-E SLI Plus er en god overklokker når det kommer til dual-core, men med quad-core takler ikke dette hk høye frekvenser, selv om Asus sier at den nye bios-versjonen 0805 skal gi støtte for minst 1333 FSB, takler den det ikke. Vil ikke starte. Klokket opp en Q6600 til 2900 MHz, men vil ikke mer enn det. E6600 min fikk jeg til 3400 MHz og oppover og var egentlig bare varmen som stoppen den fra å klokke mer, men quad-core er en neinei for dette hk. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...