gxi Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Jeg fikk et problem på en tur med ufattelig mye regnvær. Det var mørkt og jeg lot bare vindusviskeren bak stå i intervallmodus, dvs. at den går opp og ned 2 ganger hvert 5. sekund ca. Etter en stund hørte jeg en kraftig durelyd bak. Tok meg flere minutter etter at jeg hadde stoppet før jeg oppdaget at viskeren bak hadde "kjørt seg fast" halvveis på vei opp igjen til startposisjon. Jeg pushet den litt, og den gikk tilbake igjen. Når den deretter skulle ned igjen stoppet den igjen halvveis på vei opp. Den kommer seg altså aldri opp til startposisjon igjen lengre. Det jeg oppdaget resten av den turen var at jeg kjørte i motvind, så vann la seg ikke lengre på ruta. Siden det var mørkt kunne jeg ikke se dette mens jeg kjørte. Viskeren har altså ikke fått fuktighet, så det kan vel ha vært litt tungt for den å gå over ruta. Problem 1: Jeg får ikke av viskerarmen. Jeg kan skru av mutteren som fester den, men får den ikke av akslingen til motoren. Her trenger jeg vel et verktøy jeg kan skru fast i akslingen og presse den regner jeg med. Noen andre metoder? Problem 2: Hva kan være galt her? Motoren som er ødelagt? Hva er isåfall ca.-pris for å bytte den (jeg trenger vel kun motoren, da jeg setter den på selv, forutsatt at problem 1 kan løses). Noen kjente problemer som foråsaker dette? Kan det være noe som har hoppet av? Lyden som oppstår når den stopper kan høres nesten ut som en luftkompressor. Relativt lavfrekvent during. Bilen er en Renault Laguna 1997 sedan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå