Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Temperaturstyrt remote på forsterker


icer

Anbefalte innlegg

Hvilket signal går gjennom Remote kabelen fra spiller til forsterker? Er det impuls eller konstant strøm?

Tenkte å bygge forsterker inn i gulvet (nytt gulv) på bagasjerommet og dekke over med pleksiglass (muligens ha noen hull for lufting, men usikker på om det er nødvendig om jeg regner med å la gulvet bygge opp over forsterkeren slik at den da har god tilgang til luft rundtom.

I hjulbrønnen lurer jeg på å ha en temperatur sensor som er stilt slik at det ikke er fare for at forsterkeren blir ødelagt av kondens om vinteren. På denne legge frem slik at jeg kan få et led lys i dashbordet som viser grønn om den er på eller rødt når den er av.

Så kommer spørsmålet, er dette nødvendig eller tåler forsterkern dette? Hvilken temperatur bør forsterkeren ha for å unngå kondens? Om jeg fester den i hjulbrønnen er jo de "rett" på metallet og utsiden så her kommer jo det til å vere =ute temperatur...

post-8899-1175770588_thumb.jpg

Endret av icer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Remote er et signal (+12V) som forsterkeren får fra spilleren. Den MÅ ha dette signalet for å stå på. Hvis du er redd for høye temperaturer bygger du anlegget slik du vil ha det og måler temperaturen nedi der. Blir det for varmt får du bygge inn noen vifter som evt er temperaturstyrt.

 

Keep it simple...

Lenke til kommentar
Remote er et signal (+12V) som forsterkeren får fra spilleren. Den MÅ ha dette signalet for å stå på. Hvis du er redd for høye temperaturer bygger du anlegget slik du vil ha det og måler temperaturen nedi der. Blir det for varmt får du bygge inn noen vifter som evt er temperaturstyrt.

 

Keep it simple...

8387830[/snapback]

 

Det er jo det jeg spør etter, har jeg en termostat som kutter dette signalet ved fare for at det er for varmt, kutter den jo remote signalet... Om temperaturen er innen en grei variabel så vil jo ikke termostaten bryte... Enkelt og greitt....

Spørsmålet er om dette lar seg gjøre uten noen videre form for avansert elektronikk....

Endret av icer
Lenke til kommentar

bare å skaffe deg en termostat med bimetall vern det, men disse er ikke bare å resette. Disse må kjøles ned. Og de slår seg ikke på og av på samme temp feks om en bryter er stilt på 10 så vil den gjerne stå på til det er 13 grader så av til omgivelse temp er på 8 grader

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

eg trur du har misforstått litt her. når forsterkeren ligger rett på godset i bilen vil du få kondens omtrent uansett temperatur sidan den blir veldig kald. og den blir ikkje veldig kald kun når det er frost ute.

 

du bør isolere godt rundt forsterkeren og ha godt med luft rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...