Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen er blitt mye tregere!


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har en dell 6400 som jeg har hatt siden november/desember. I det siste har den blitt veldig treg. Når jeg slår den på står den og jobber og jobber, og stopper aldri ordentlig. Den lampen som lyser når den jobber, lyser/blinker hele tiden! Har søkt med AVG og finner ikke noe virus. Men vet at jeg har en del programmer som starter når jeg slår på dataen. Og hadde hvert fint vis dere forklarte hvordan jeg tok bort disse. Har ikke bruk for at quiktime starter sammen med pcen osv. Men tror ikke bare det er det som gjør den treg, for den fortsetter bare og jobbe. Selvom jeg lar den stå en stund etter den er slått på. Nå kjører jeg itunes, mozilla og msn og CPU usage er: fra 20 til 40. og det tar tid når jeg åpner programmer. Hva annet kan det være som gjør den så treg?

 

og et lite spørsmål...

 

Har alltid bare brukt et virus program uten no spyware og brannmur(bortsett fra windows brannmuren da) Så jeg lurte på om hadde vært en ide, og installere zone alarm eller lignende. Har gratis versonen av AVG. Holdt på å installere zone alarm men så leste jeg at da fikk mange problemer med msn og online spilling og det er gidder jeg ikke å ha mer av! :p for det har jeg nok av fra før...

 

pcen har 1 gb ram og 2 ghz og gikke mye raskere før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å ta en reistallasjon..

Hbis ikke kan du kjøre msconfig i kjør. Så fjerner du allt i fanen oppstart. Fjerne alt av progr du ikke trenger.. Disk behandling og slett alt du ikke trenger.

 

Kjøre spyware progr og virusscan, så tar du en diskdefrag.

 

Det holder lenge med avg, windows brannmur og en spywareprogr..

For all del ikke installer 2 antivirusprogrammer ;)

Endret av S_tone_meg
Lenke til kommentar

Om du skriver msconfig i "kjør"-linja kan du se hva som kjører. Fjern de grønne hakene du ikke har bruk for. Du kan alltids sette dem på igjen.

Ser du noe mistenkelig for du google dem....

Vet ikke hvor mye du har gjort, men som du forklarer kan det også bero på at det mangler filer i windows.

kjør en chkcsk : h.klikk C:/verktøytab/kontroller/hak av den øverste og ok ut.

Så må du starte opp pånytt. Daførst kjører testen og manglende filer gjeninnsettes. Ikke gjør noe etter at du gjenstsarter. Når den er ferdig så starter den vanlig av seg selv.

 

Så må du jo kjøre en diskopprydding og en defrag da.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...