Gå til innhold

Skjermkortminne i Vista


Anbefalte innlegg

Har et GeForce 7600 GO i laptopen, med 512MB dedikert minne. (Er en Zepto Znote 6214W). I XP står det korrekt nok 512MB minne under egenskapene for skjermkortet. Men i Vista står det 1007 MB, 512MB dedicated og 495MB shared. Hvorfor i all verden setter Vista av 495MB EKSTRA minne av RAM'en til skjermkortet mitt, når det har så mye minne fra før? Har kjørt med ulike drivere, uten endring. Har ikke funnet noen mulighet for å stille på dette, vil ikke at Vista skal la skjermkortet beslaglegge en halv gig av RAM'en min når det har mer enn nok minne i seg selv. Har 2GB RAM så det er ikke noe kjempeproblem, men føles veldig unødvendig av Vista. Hvordan kan jeg løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også GO7600 skjermkort og Vista. Hos meg har den satt av 271 MB delt skjermminne.

 

GO7600_1.jpg

 

Rart at det skal være så store forskjeller. Er det BIOS til pc'en eller skjermkortet som styrer dette? Eller er det en innstilling i Vista?

 

Fint om det er noen som vet, for det er jo ikke noe poeng i at Vista bruker mer RAM på dette, siden kortet allerede har 512 MB.... (om du ikke spiller spill som MÅ ha så mye da)

Jeg kunne godt satt mitt delt minne til 0 MB..

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Fint om det er noen som vet, for det er jo ikke noe poeng i at Vista bruker mer RAM på dette, siden kortet allerede har 512 MB.... (om du ikke spiller spill som MÅ ha så mye da)

Jeg kunne godt satt mitt delt minne til 0 MB..

8275168[/snapback]

 

Akkurat det jeg mener også, vil helst ha 0 delt minne slik at alle mine 2GB er tilgjengelig til programmer i Vista (det trengs, slik som Vista spiser minne...). Ingen som vet hvordan man kan stille dette/slå av delt videominne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...